beantwoord

reizen met arriva trein met ticket van ns app

  • 24 February 2022
  • 3 reacties
  • 2458 Bekeken

Als ik een e ticket koop op mijn telefoon met de NS app met de korting op dal uren, kan ik daar dan ook mee op een Arriva trein?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 February 2022, 10:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Djustin,

Met vrijwel alle kaartjes kun/mag je met elke vervoerder reizen, behalve met de Jongeren Dagkaart, deze is alleen in NS-treinen geldig.

Reputatie 7
Badge +1

En je KAN/MAG niet eens zomaar een ticket met korting kopen zonder de daarbij horende MEDEreiziger die wel een NS-ABO heeft naast je te hebben zitten in welke trein dan ook. Heb je korting en ben je alleen, dan moet je op die kaart reizen.

Uitzondering (leer eens de juiste term te gaan gebruiken); die jongetjesdagkaart, die geldt dus enkel bij NS, maar heeft een vaste prijs.

Reputatie 7
Badge +3

Bahnrider, wel even de nieuwe ontwikkellingen volgen. NS heeft sinds kort een vroegboek daluren ticket waarmee je 10% korting krijgt. Dus er kan en mag wel een ticket met korting worden gekocht zonder een medereiziger met een NS abonnement. Je kan dan beter vragen om welk ticket met korting het gaat ipv zoals wel vaker heel stellig te beweren dat het niet kan of mag als je alleen reist. 

Reageer