beantwoord

Van Ede naar Tiel ... beste ticket?

  • 26 February 2024
  • 8 reacties
  • 163 Bekeken

Mijn vader moet 29 februari van Ede naar Tiel voor een knie behandeling. Een retour kost 30 euro.

Dat vind me vader echt te veel. Is er geen andere goedkopere manier met kortingen enzo? 

 

Hij is 65 + en een anonieme chipkaart.

Voor een persoonlijke kaart is het al te laat denk ik.

 

Ik heb wel een dal vrij abbonement en 40  meereiskorting mag wel. Zou geen idee hebben hoe dat moet. 

 

Wat zou jij doen?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Real aire 26 February 2024, 14:54

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5

Samenreiskorting is volgens mij inderdaad de beste optie. Dan moet u wel met uw vader reizen, in de daluren.

Ja ik reis mee. 

Dan moet ik 20 euro op zijn anonieme kaart zetten? Mag niet reizen anders he.

 

Per incheck mét Samenreiskorting dient er een minimum van € 10,00 op de OV-chipkaart te staan.

Reputatie 7
Badge +3

Ja ik reis mee. 

Dan moet ik 20 euro op zijn anonieme kaart zetten? Mag niet reizen anders he.

 

Bij een anonieme kaart moet er €20 op staan als er zonder korting gereisd wordt. Met samenreiskorting €10, maar het handigst is om minimaal de ritprijs er op te zetten, anders kun je niet uitchecken.

Let op er is een en ander veranderd bij samenreiskorting. Je moet nu een code delen en vanaf 22 april kun je niet meer op saldo reizen met samenreiskorting.

Reputatie 3

met de bus kan ook. 8 euro enkele reis, overstap in Wageningen

Reputatie 7
Badge +4

Wat preciezer: U moet voldoende geld op de anonieme kaart zetten om de reis te kunnen betalen met een minimum van 20 euro. Hou ook rekening met een eventuele terugreis die eveneens geld kost.  Met een anonieme kaart heeft u geen korting vanwege een abonnement.

Reputatie 3

 

 

Hij is 65 + en een anonieme chipkaart.

Voor een persoonlijke kaart is het al te laat denk ik.

 

Ik heb wel een dal vrij abbonement en 40  meereiskorting mag wel. Zou geen idee hebben hoe dat moet. 

 

 

 

 

 

Een (korting)abonoment (ook voor 1 maand) kan alleen op een persoonlijke OV chipkaart geladen worden, het opsturen hiervan duurt een week. Dit is geen optie.

 

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting staat hoe samenreiskorting aan kunt zetten, dit kan alleen bij incheck in de daluren. Hou rekening mee dat jij dan de hele reis aanwezig moet zijn. Ook bij Arriva moet samenreiskorting werken. Jullie moeten beide in Arnhem uitchecken en opnieuw inchecken bij Arriva (en andersom). Ook in Arnhem moet de saldo minimaal €10 zijn bij het opnieuw inchecken (bij poortjes is een automaat om saldo op te laden). Tevens moet ook dan in de daluren zijn.

 

Het vervelende van deze reis is dat door de ligging van de spoorlijnen en de Rijn jullie moeten "omreizen" via Arnhem of Utrecht terwijl in vogelvlucht de afstand niet groot is.

 

Met de bus kost ongeveer €10,12 enkele reis, of €13 dagkaart bij ervaarhetov (na 09:00). Echter, bus duurt langer over, vaker overstappen en de laatste verbinding eindigt eerder.

 

Reputatie 5

Wat zou jij doen?

 

Met de bus kost ongeveer €10,12 enkele reis, of €13 dagkaart bij ervaarhetov (na 09:00). Echter, bus duurt langer over, vaker overstappen en de laatste verbinding eindigt eerder.

De bus is te overzien, 1x keer overstappen op Wageningen busstation (lijn 86 of 303 → lijn 44). Ongeveer 20 minuten langer dan de trein. En bus 44 stopt ook bij het ziekenhuis in Tiel voor de deur. Inderdaad €13 voor een dagkaart of €20 voor een meermans(dagkaart) https://www.ervaarhetov.nl/productchecker/abonnementen-en-kaartsoorten/meermanskaart.html

En die laatste verbinding is ruim na reguliere behandeltijden.

Reageer