beantwoord

Kan Webcare met spoed bijgeschoold worden??

  • 22 February 2023
  • 35 reacties
  • 1087 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Lees net op twitter onderstaand advies van WJ. Schiet mij maar lek: ik dacht toch echt dat het devies tegenwoordig is om wel uit te checken op het station en in te checken bij de bus. Weert is niet bepoort en Eindhoven wel dus volgens mij kan onderstaande ook helemaal niet.

 

icon

Beste antwoord door iMark 22 February 2023, 11:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Ik heb de laatste reactie verwijderd. Dit topic wordt anders een publieke schandpaal. Een foutje kan gemaakt worden, maar het lijkt me niet nodig om deze allemaal in dit topic te plaatsen. Ik zet een slotje op dit topic.

Reputatie 7
Badge

Door de 4800 in het zaterdagse pad te rijden, heb je een verknoping met de 4000 in Uitgeest. Dat kan niet als de 800 rijdt. Nu de 800 vandaag is opgeheven, kun je dus een mooie overstap maken. Scheelt regionale reizigers een half uur wachttijd.

Reputatie 7
Badge +2

Er wordt een uitgedunde vrijdagse dienstregeling gereden, geen zaterdagse.

Waarom rijdt de 4800 dan in het zaterdagse pad? Als je de vrijdagse dienstregeling uitdunt hoef je die niet te verschuiven immers.

Reputatie 7
Badge +3

Als dat zo is dan moeten treinen die vandaag niet rijden met een voetnoot verwerkt zijn in de jaardienst. Dan kloppen alle achterliggende systemen ook. 

Af en toe vraag je je af of NS zelf nog wel weet hoe de eigen systemen werken.

Er wordt een uitgedunde vrijdagse dienstregeling gereden, geen zaterdagse.

Reputatie 7
Badge +2

De kalender is ook lastig om te lezen (Hemelvaart was gisteren)…

 

Volgens de dienstregeling die ik op de vertrekstaat bij treinposities.nl zie wordt er vandaag als op zaterdag gereden, terwijl 19 mei niet als uitzondering op de vertrekstaten staat. (Zie hier de tweet met foto's)

Reputatie 7
Badge +3

Humor is ook lastig te begrijpen voor sommigen 🤣

(moet eerlijk zeggen dat ik 'm ook even twee keer moest lezen)

 

Reputatie 7
Badge +1

Uit de onzinantwoorden van NS dus ook nu deze. Op Hemelvaartsdag mag de fiets niet mee want het is een feestdag.

 

 

Reputatie 7

Zag ik hier nu de First Time Right passeren ?

 

 

 

 

De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.

 

 

Ja, dus. Ik zag de First Time Right passeren.

De First Time Right is een concept uit het preventieve onderhoud in (oorspronkelijk) de zware industrie. Het is een parameter die aangeeft of de onderhoudsdienst onmiddellijk het defect heeft herkend én ook heeft opgelost. Je hoort een zware compressor piepen en je verandert de smeerolie. Helaas… het ding gaat wederom kapot, want je had de lager moeten vervangen.

Als de First Time Right een te laag percentage is, dan weet je, dat je je onderhouds-arbeiders moet scholen en dat je je meettechnieken moet verbeteren.

Dat is allemaal heel concreet. En ondanks de term heeft dat niets te maken met “de prutsers weten niet wat ze doen”. Het is een zuiver technische term.

 

Et voilà… de moderne tijden.

 

Hier is het ineens een parameter die meet hoeveel keren een klantenservicemedewerker onbeschaamd onzin uitkraamt ! 
Wel ja. Je belt de NS. En dan moet je nog drie maal bellen, want de eerste keren komt er sowiesoonzin uit. Zo iets.

 

Sic transit gloria mundi.

 

 

een nader overeen te komen tarief

Interim bij NS heeft een nadeel, zoals bij veel (ambtelijke/grote) organisaties, men werkt met vaste (maximale) uurtarieven. Die zijn bij NS niet per se heel slecht, maar in bijvoorbeeld mijn hoek ook zeker niet bovengemiddeld. Helemaal als je het vergelijkt met de secundaire voorwaarden die een medewerker in loondienst krijgt. Oplossing is om het te verpakken in bijvoorbeeld een servicecontract met een vaste prijs.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Zoals eerder aangegeven kunnen ze me benaderen om tegen een nader overeen te komen tarief hun werk te gaan doen.

Zo ben ik ook bereid om tegen een nader overeen te komen tarief te gaan meewerken bij het wegwerken van achterstallige claims. 

Reputatie 7
Badge +3

Alleen die hoofdletters al… KlanteNService 🤣

En het maakt natuurlijjk ook niets uit als je zegt “dat is vreemd” als er vandaag helemaal geen sprinters zouden rijden tussen tussen Zwolle en Amersfoort of zo. HInt: die reden een uurdienst.

Make me an offer… maar het zal wel onder een CAO vallen dus weinig te onderhandelen over salaris.

Voor het salaris zou ik het wel willen doen en er lijkt ruimte voor onderhandeling in te zitten. Helaas geen 3 jaar ervaring in verbetermanagement. Al moet ik het klantenserviceteam op twitter wel regelmatig verbeteren….

 

Reputatie 7
Badge +3

Alleen die hoofdletters al… KlanteNService 🤣

Hebben ze gewoon van mij gejat. Tss. 😉

Badge +3

Alleen die hoofdletters al… KlanteNService 🤣

En het maakt natuurlijjk ook niets uit als je zegt “dat is vreemd” als er vandaag helemaal geen sprinters zouden rijden tussen tussen Zwolle en Amersfoort of zo. Hint: die reden een uurdienst.

Make me an offer… maar het zal wel onder een CAO vallen dus weinig te onderhandelen over salaris.

Reputatie 7
Badge +3

De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.

Met verbeteren ben je natuurlijk nooit klaar, stilstand is achteruitgang. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Hopelijk kant deze de boel beter verbeteren dan de eerdere verbetermanager. 

Maar even een screenprintje aangezien het bewuste topic al in het archief staat.

 

De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Hopelijk kant deze de boel beter verbeteren dan de eerdere verbetermanager. 

Maar even een screenprintje aangezien het bewuste topic al in het archief staat.

 

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Reputatie 7

@Daniël NS Het gaat inderdaad over die pagina.

Helaas gaat voor niets de zon op en ga ik niet gratis het werk van NS zitten doen. Tegen een nader overeen te komen tarief kunnen jullie me inhuren voor het begeleiden van een contentverbetertraject.

Hoezo ? 

Gratis het werk van de NS klantenservice verbeteren is het doel en levenswerk van dit forum… heu… deze community.

En volgens de statistieken ben jij één van de grootste bijdragers.

Badge +3

Bij elke overstap netjes uit/inchecken (al is het allemaal zelfde vervoerder) is natuurlijk het slimst, om een reis op daltarief compleet te maken.

Niet inchecken voor een bus in Weert (zeker als dat toevallig je vertrekstation is) kan ook, ga je gang.
Gratis busvervoer Weert - Eindhoven! Het mag niet, maar who cares?

Dan check je vervolgens op Eindhoven in (poortjes)… Oh k*t het is spits en heb mezelf genaaid door die grap! 🤣

Zou dit soort zaken ook hier melden in plaats van op Twitter in de discussie hoor, totaal geen behoefte om met een prive Twitter-account met naam en toenaam in een werk-gerelateerd gesprek te zitten. T’is allemaal Webhelp, dan komt het vast wel bij de juiste persoon terecht.

Badge +3

Och ja, vaak kunnen berichten op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, met name de (korte) reacties op Twitter.

Voor het specifieke geval in het screenshot (NS vanuit Heerlen, bus van Weert naar Eindhoven) hoef je in Weert inderdaad niets te doen. In zoverre heeft je collega ^WJ dus ‘gelijk’.

Zouden de bussen vanuit Sittard/Roermond vertrekken dan maakt het wel degelijk verschil wat je zou moeten doen, want vanuit Heerlen/Maastricht kan óók met Arriva en als je dan niets doet heb je in Eindhoven een probleem (want geen Arriva paaltje).

‘Gelukkig’ heeft Sittard poortjes… 😅

Reputatie 7
Badge +3

@Daniël NS Het gaat inderdaad over die pagina.

Helaas gaat voor niets de zon op en ga ik niet gratis het werk van NS zitten doen. Tegen een nader overeen te komen tarief kunnen jullie me inhuren voor het begeleiden van een contentverbetertraject.

Reputatie 6

Overigens moet die hele pagina over reizen wanneer er werkzaamheden zijn helemaal herzien worden sinds de invoering van OVpay.
 

Website content updates! Mijn favorite onderwerp! Ik ga er van uit dat je het over deze pagina hebt? Ik kan zeker inzien dat je hier nog wat duidelijkheid wil over het gebruik van OVpay tijdens werkzaamheden. Als je suggesties hebt voor vragen en antwoorden die je hier wilt zien, dan zie ik dit graag tegemoet in een privé bericht, ik wil dit topic niet te veel “ontsporen”. Dit ga ik dan even verzamelen, organiseren en doorzetten.  

Robert B  ik neem dit stukje ook graag mee in de feedback op deze pagina!

Ik gooi ook nog even mijn persoonlijke 2 cent neer over mogelijk foute/niet complete antwoorden van andere medewerkers. Zou dit moeten gebeuren? Kort gezegd: Nee. We willen graag alles in een keer goed oplossen. Helaas zal er wel altijd iets tussendoor kunnen slippen, ik heb het dan niet over spelfouten (hoe vaak ik wel niet woorden onnodig splits soms 😅), maar echte inhoudsvragen. Indien je iets dergelijks tegenkomt kan je hier altijd op reageren en kan er nogmaals naar gekeken worden, dat is de snelste manier om dit op te lossen. Ik zie ook enkele leden van de Community regelmatig terug op Twitter met advies of aanvullingen, het is altijd een leuk iets om een bekend gezicht daar te zien. Het is mij wel eens overkomen dat ik een eerdere tweet zie van een collega als ik een Twitter dienst heb die niet compleet klopt, dan vul ik dit graag aan waar nodig, intern spreek ik de collega dan ook nog even op aan wat er miste en hoe dit beter op te lossen is. Ik ben ook wel eens aan de andere kant van de interactie geweest. Niemand is perfect, maar samen maken we het beter. Positieve feedback is hier dan ook belangrijk. We zijn extreem blij dat mensen zo veel passie hebben over het OV dat ze anderen graag helpen, hier op de Community is dat het geval en ook op Twitter.

Reputatie 7
Badge +3

Dat staat ook al in het beste antwoord 😉