beantwoord

Kan Webcare met spoed bijgeschoold worden??

  • 22 February 2023
  • 35 reacties
  • 1086 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

35 reacties

Badge +3

Dat klopt, je moet zorgen dat je de hele reis ingecheckt blijft (bij de juiste vervoerder inderdaad). In Weert is dat gewoon NS.

Het antwoord van NS had moeten zijn “door in Weert met een NS incheck de bus te nemen” (dus niet uit te checken bij met NS vanuit Heerlen).

Een NS-NS overstap trein-bus mag wel, maar is in Weert overbodig. De NS incheck in Heerlen is voldoende om de bus te mogen nemen (en in Eindhoven over te stappen om op daltarief door te reizen).

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Dat is dan weer in tegenspraak met wat NS zelf zegt op de website.

Het beste is maar om aan te houden dat je bij treinvervangend busvervoer van NS altijd moet uitchecken op het station (poortje of paaltje), altijd moet in- en uitchecken bij de mobiele paal bij de bus en altijd weer moet inchecken (poortje of paaltje) om je reis met NS te vervolgen. Het kan dan eigenlijk niet misgaan. Ook niet wanneer je overstapt op een andere vervoerder.

Badge +3

Omdat er in Weert geen poortjes zijn is het prima om daar zonder uit/in te checken gewoon de bus in te stappen (bij aankomst in Weert met NS).

In Eindhoven zal je bij de bussen wel moeten uitchecken, want daar zijn poortjes.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou er bijna een twitteraccount voor nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Een aantal community-leden proberen de webcare al bij te scholen 😉

Reputatie 7
Badge +3

Overigens moet die hele pagina over reizen wanneer er werkzaamheden zijn helemaal herzien worden sinds de invoering van OVpay.

Hoe groter de organisatie des te meer er langs elkaar heen gewerkt wordt. 

Reputatie 7
Badge +1

Hi Henkpeetersen,

Je kunt ook direct via Twitter reageren zodat de desbetreffende collega direct iets met jouw feedback kan doen. Ik snap jouw punt. Bij dit advies had een medewerker de poorten kunnen openen in Eindhoven voor deze reiziger. Dat had er nog wel bij vermeld kunnen worden.

 

Ook deze 2 zinnen : Bij dit advies…… is excusez moi onzin. Wanneer leren jullie nu eens om eenduidig te adviseren. Dit kan echt niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Eigenlijk is dat compleet tegen de logica van het in/uitchecken per vervoerder in...

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me dat de betreffende webcaremedewerker eens de pagina https://www.ns.nl/reisinformatie/werkaanhetspoor moet doornemen.

Overigens klopt dit ook weer niet. In de treinvervangende bus kun je helemaal niet in- en uitchecken en moet je dat doen bij de mobiele incheckpaal. 

Worden deze teksten geschreven door mensen die zelf nooit met de trein reizen?

Reputatie 6
Badge +2

Hi Henkpeetersen,

Je kunt ook direct via Twitter reageren zodat de desbetreffende collega direct iets met jouw feedback kan doen. Ik snap jouw punt. Bij dit advies had een medewerker de poorten kunnen openen in Eindhoven voor deze reiziger. Dat had er nog wel bij vermeld kunnen worden.