Kan Webcare met spoed bijgeschoold worden?? | NS Community
beantwoord

Kan Webcare met spoed bijgeschoold worden??

  • 22 February 2023
  • 35 reacties
  • 1079 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Lees net op twitter onderstaand advies van WJ. Schiet mij maar lek: ik dacht toch echt dat het devies tegenwoordig is om wel uit te checken op het station en in te checken bij de bus. Weert is niet bepoort en Eindhoven wel dus volgens mij kan onderstaande ook helemaal niet.

 

icon

Beste antwoord door iMark 22 February 2023, 11:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

een nader overeen te komen tarief

Interim bij NS heeft een nadeel, zoals bij veel (ambtelijke/grote) organisaties, men werkt met vaste (maximale) uurtarieven. Die zijn bij NS niet per se heel slecht, maar in bijvoorbeeld mijn hoek ook zeker niet bovengemiddeld. Helemaal als je het vergelijkt met de secundaire voorwaarden die een medewerker in loondienst krijgt. Oplossing is om het te verpakken in bijvoorbeeld een servicecontract met een vaste prijs.

Reputatie 7

Zag ik hier nu de First Time Right passeren ?

 

 

 

 

De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.

 

 

Ja, dus. Ik zag de First Time Right passeren.

De First Time Right is een concept uit het preventieve onderhoud in (oorspronkelijk) de zware industrie. Het is een parameter die aangeeft of de onderhoudsdienst onmiddellijk het defect heeft herkend én ook heeft opgelost. Je hoort een zware compressor piepen en je verandert de smeerolie. Helaas… het ding gaat wederom kapot, want je had de lager moeten vervangen.

Als de First Time Right een te laag percentage is, dan weet je, dat je je onderhouds-arbeiders moet scholen en dat je je meettechnieken moet verbeteren.

Dat is allemaal heel concreet. En ondanks de term heeft dat niets te maken met “de prutsers weten niet wat ze doen”. Het is een zuiver technische term.

 

Et voilà… de moderne tijden.

 

Hier is het ineens een parameter die meet hoeveel keren een klantenservicemedewerker onbeschaamd onzin uitkraamt ! 
Wel ja. Je belt de NS. En dan moet je nog drie maal bellen, want de eerste keren komt er sowiesoonzin uit. Zo iets.

 

Sic transit gloria mundi.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Uit de onzinantwoorden van NS dus ook nu deze. Op Hemelvaartsdag mag de fiets niet mee want het is een feestdag.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Humor is ook lastig te begrijpen voor sommigen 🤣

(moet eerlijk zeggen dat ik 'm ook even twee keer moest lezen)

 

Reputatie 7
Badge +2

De kalender is ook lastig om te lezen (Hemelvaart was gisteren)…

 

Volgens de dienstregeling die ik op de vertrekstaat bij treinposities.nl zie wordt er vandaag als op zaterdag gereden, terwijl 19 mei niet als uitzondering op de vertrekstaten staat. (Zie hier de tweet met foto's)

Er wordt een uitgedunde vrijdagse dienstregeling gereden, geen zaterdagse.

Reputatie 7
Badge +3

Als dat zo is dan moeten treinen die vandaag niet rijden met een voetnoot verwerkt zijn in de jaardienst. Dan kloppen alle achterliggende systemen ook. 

Af en toe vraag je je af of NS zelf nog wel weet hoe de eigen systemen werken.

Reputatie 7
Badge +2

Er wordt een uitgedunde vrijdagse dienstregeling gereden, geen zaterdagse.

Waarom rijdt de 4800 dan in het zaterdagse pad? Als je de vrijdagse dienstregeling uitdunt hoef je die niet te verschuiven immers.

Reputatie 6
Badge

Door de 4800 in het zaterdagse pad te rijden, heb je een verknoping met de 4000 in Uitgeest. Dat kan niet als de 800 rijdt. Nu de 800 vandaag is opgeheven, kun je dus een mooie overstap maken. Scheelt regionale reizigers een half uur wachttijd.

Ik heb de laatste reactie verwijderd. Dit topic wordt anders een publieke schandpaal. Een foutje kan gemaakt worden, maar het lijkt me niet nodig om deze allemaal in dit topic te plaatsen. Ik zet een slotje op dit topic.