Lees net op twitter onderstaand advies van WJ. Schiet mij maar lek: ik dacht toch echt dat het devies tegenwoordig is om wel uit te checken op het station en in te checken bij de bus. Weert is niet bepoort en Eindhoven wel dus volgens mij kan onderstaande ook helemaal niet.
Bladzijde 1 / 2
@Daniël NS Het gaat inderdaad over die pagina.
Helaas gaat voor niets de zon op en ga ik niet gratis het werk van NS zitten doen. Tegen een nader overeen te komen tarief kunnen jullie me inhuren voor het begeleiden van een contentverbetertraject.
Zag ik hier nu de First Time Right passeren ?
De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.
Ja, dus. Ik zag de First Time Right passeren.
De First Time Right is een concept uit het preventieve onderhoud in (oorspronkelijk) de zware industrie. Het is een parameter die aangeeft of de onderhoudsdienst onmiddellijk het defect heeft herkend én ook heeft opgelost. Je hoort een zware compressor piepen en je verandert de smeerolie. Helaas… het ding gaat wederom kapot, want je had de lager moeten vervangen.
Als de First Time Right een te laag percentage is, dan weet je, dat je je onderhouds-arbeiders moet scholen en dat je je meettechnieken moet verbeteren.
Dat is allemaal heel concreet. En ondanks de term heeft dat niets te maken met “de prutsers weten niet wat ze doen”. Het is een zuiver technische term.
Et voilà… de moderne tijden.
Hier is het ineens een parameter die meet hoeveel keren een klantenservicemedewerker onbeschaamd onzin uitkraamt ! Wel ja. Je belt de NS. En dan moet je nog drie maal bellen, want de eerste keren komt er sowiesoonzin uit. Zo iets.
Sic transit gloria mundi.
@Robert B Dat is dan weer in tegenspraak met wat NS zelf zegt op de website.
Het beste is maar om aan te houden dat je bij treinvervangend busvervoer van NS altijd moet uitchecken op het station (poortje of paaltje), altijd moet in- en uitchecken bij de mobiele paal bij de bus en altijd weer moet inchecken (poortje of paaltje) om je reis met NS te vervolgen. Het kan dan eigenlijk niet misgaan. Ook niet wanneer je overstapt op een andere vervoerder.
Alleen die hoofdletters al… KlanteNService
En het maakt natuurlijjk ook niets uit als je zegt “dat is vreemd” als er vandaag helemaal geen sprinters zouden rijden tussen tussen Zwolle en Amersfoort of zo. Hint: die reden een uurdienst.
Make me an offer… maar het zal wel onder een CAO vallen dus weinig te onderhandelen over salaris.
Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).
Overigens klopt dit ook weer niet. In de treinvervangende bus kun je helemaal niet in- en uitchecken en moet je dat doen bij de mobiele incheckpaal.
Worden deze teksten geschreven door mensen die zelf nooit met de trein reizen?
Eigenlijk is dat compleet tegen de logica van het in/uitchecken per vervoerder in...
Je zou er bijna een twitteraccount voor nemen.
@Daniël NS Het gaat inderdaad over die pagina.
Helaas gaat voor niets de zon op en ga ik niet gratis het werk van NS zitten doen. Tegen een nader overeen te komen tarief kunnen jullie me inhuren voor het begeleiden van een contentverbetertraject.
Hoezo ?
Gratis het werk van de NS klantenservice verbeteren is het doel en levenswerk van dit forum… heu… deze community.
En volgens de statistieken ben jij één van de grootste bijdragers.
Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).
Ik heb de laatste reactie verwijderd. Dit topic wordt anders een publieke schandpaal. Een foutje kan gemaakt worden, maar het lijkt me niet nodig om deze allemaal in dit topic te plaatsen. Ik zet een slotje op dit topic.
Alleen die hoofdletters al… KlanteNService
Hebben ze gewoon van mij gejat. Tss.
Alleen die hoofdletters al… KlanteNService
En het maakt natuurlijjk ook niets uit als je zegt “dat is vreemd” als er vandaag helemaal geen sprinters zouden rijden tussen tussen Zwolle en Amersfoort of zo. HInt: die reden een uurdienst.
Make me an offer… maar het zal wel onder een CAO vallen dus weinig te onderhandelen over salaris.
Voor het salaris zou ik het wel willen doen en er lijkt ruimte voor onderhandeling in te zitten. Helaas geen 3 jaar ervaring in verbetermanagement. Al moet ik het klantenserviceteam op twitter wel regelmatig verbeteren….
Zou dit soort zaken ook hier melden in plaats van op Twitter in de discussie hoor, totaal geen behoefte om met een prive Twitter-account met naam en toenaam in een werk-gerelateerd gesprek te zitten. T’is allemaal Webhelp, dan komt het vast wel bij de juiste persoon terecht.
Uit de onzinantwoorden van NS dus ook nu deze. Op Hemelvaartsdag mag de fiets niet mee want het is een feestdag.
Bij elke overstap netjes uit/inchecken (al is het allemaal zelfde vervoerder) is natuurlijk het slimst, om een reis op daltarief compleet te maken.
Niet inchecken voor een bus in Weert (zeker als dat toevallig je vertrekstation is) kan ook, ga je gang. Gratis busvervoer Weert - Eindhoven! Het mag niet, maar who cares?
Dan check je vervolgens op Eindhoven in (poortjes)… Oh k*t het is spits en heb mezelf genaaid door die grap!
Humor is ook lastig te begrijpen voor sommigen
een nader overeen te komen tarief
Interim bij NS heeft een nadeel, zoals bij veel (ambtelijke/grote) organisaties, men werkt met vaste (maximale) uurtarieven. Die zijn bij NS niet per se heel slecht, maar in bijvoorbeeld mijn hoek ook zeker niet bovengemiddeld. Helemaal als je het vergelijkt met de secundaire voorwaarden die een medewerker in loondienst krijgt. Oplossing is om het te verpakken in bijvoorbeeld een servicecontract met een vaste prijs.
Door de 4800 in het zaterdagse pad te rijden, heb je een verknoping met de 4000 in Uitgeest. Dat kan niet als de 800 rijdt. Nu de 800 vandaag is opgeheven, kun je dus een mooie overstap maken. Scheelt regionale reizigers een half uur wachttijd.
Overigens moet die hele pagina over reizen wanneer er werkzaamheden zijn helemaal herzien worden sinds de invoering van OVpay.
Hoe groter de organisatie des te meer er langs elkaar heen gewerkt wordt.
Een aantal community-leden proberen de webcare al bij te scholen
Omdat er in Weert geen poortjes zijn is het prima om daar zonder uit/in te checken gewoon de bus in te stappen (bij aankomst in Weert met NS).
In Eindhoven zal je bij de bussen wel moeten uitchecken, want daar zijn poortjes.
Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).
Hopelijk kant deze de boel beter verbeteren dan de eerdere verbetermanager.
Maar even een screenprintje aangezien het bewuste topic al in het archief staat.
Dat klopt, je moet zorgen dat je de hele reis ingecheckt blijft (bij de juiste vervoerder inderdaad). In Weert is dat gewoon NS.
Het antwoord van NS had moeten zijn “door in Weert met een NS incheck de bus te nemen” (dus niet uit te checken bij met NS vanuit Heerlen).
Een NS-NS overstap trein-bus mag wel, maar is in Weert overbodig. De NS incheck in Heerlen is voldoende om de bus te mogen nemen (en in Eindhoven over te stappen om op daltarief door te reizen).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.