Strategie Lelystad/Amersfoort-Zwolle | NS Community
beantwoord

Strategie Lelystad/Amersfoort-Zwolle

  • 11 September 2022
  • 77 reacties
  • 3068 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi NS,

Donderdagavond en eerder deze avond reisde ik tussen Amersfoort en Zwolle vanwege d estoring tussen Lelystad en Dronten. Op dit traject wordt vaak ICM6 of ICM7 ingezet. Vooral donderdagavond leverde dit in de 669 tussen Amersfoort en Zwolle heel veel staplaatsen op.

Wat houdt jullie tegen om in Utrecht en Zwolle een treinstelletje bij te plaatsen en af te trappen? Of zo veel mogelijk DDZ in te zetten als dat meer capaciteit biedt? Nu lijkt het een beetje struisvogelpolitiek.
 

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 September 2022, 22:08

Bekijk origineel

77 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Bijsturing kan treinen ook verlengen en dan komt dat pas in de nacht voor de rit in de reisplanner, ook dit kan gepland gaan maar is dan niet opgenomen in de lange termijn materieelplanning.  Belangrijkste is dat het zaak is dat er verlenging van deze treinen plaatsvind.

Vandaag is er van dat verlengen in ieder geval weinig terecht gekomen. Op een enkele verdwaalde VIRM reed er vandaag weer vrijwel de hele dag ICM-7 met wederom stampvolle treinen als gevolg.

Reputatie 7
Badge +1

Goed nieuws voor reizigers tussen Zwolle en Amersfoort:

Vanaf 3 oktober zullen de treinen tussen Zwolle en Amersfoort langer worden gemaakt. Vanaf 10 oktober gaan er twee extra treinen per uur tussen Zwolle en Amersfoort rijden.

Zie: https://www.treinreiziger.nl/tijdelijk-meer-en-langere-treinen-tussen-zwolle-en-amersfoort/

Oeh, dan zou eigenlijk jouw antwoord als het antwoord op dit topic moeten worden gemarkeerd! Of zeg ik nu iets heel raars?
 

Reputatie 7
Badge +1

Oeh, dan zou eigenlijk jouw antwoord als het antwoord op dit topic moeten worden gemarkeerd! Of zeg ik nu iets heel raars?

Het gegeven antwoord klopt in ieder geval duidelijk niet meer.

Ik heb het aangepast.

Per vandaag zouden de IC's tussen Zwolle en Amersfoort worden verlengd. Vanochtend zie ik allemaal ICM7's…
 

Reputatie 7
Badge +1

Per vandaag zouden de IC's tussen Zwolle en Amersfoort worden verlengd. Vanochtend zie ik allemaal ICM7's…
 

Ik zie het ook, de andere kant op richting Leeuwarden Groningen zie ik dan wel weer vaak dubbeldekkers rijden. Ik snap dat niet helemaal. Volgens mij gaan doordeweeks toch meer reizigers richting Utrecht-Amsterdam.

Per vandaag zouden de IC's tussen Zwolle en Amersfoort worden verlengd. Vanochtend zie ik allemaal ICM7's…
 

Ik zie het ook, de andere kant op richting Leeuwarden Groningen zie ik dan wel weer vaak dubbeldekkers rijden. Ik snap dat niet helemaal. Volgens mij gaan doordeweeks toch meer reizigers richting Utrecht-Amsterdam.

Je begrijpt dat die dubbeldekkers in Leeuwarden en Groningen keren en weer de andere kant op rijden?

Reputatie 7
Badge +1

Per vandaag zouden de IC's tussen Zwolle en Amersfoort worden verlengd. Vanochtend zie ik allemaal ICM7's…
 

Ik zie het ook, de andere kant op richting Leeuwarden Groningen zie ik dan wel weer vaak dubbeldekkers rijden. Ik snap dat niet helemaal. Volgens mij gaan doordeweeks toch meer reizigers richting Utrecht-Amsterdam.

Je begrijpt dat die dubbeldekkers in Leeuwarden en Groningen keren en weer de andere kant op rijden?

Ja dat begrijp ik heel goed Jeroen, maar zou het niet handig zijn om in de ochtendspits andersom te beginnen?? Nu krijg je die dubbeldekkers om 10.00 uur langs rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Er rijdt tussen Zwolle en Amersfoort slechts 1 DDZ-6 mee, daarbuiten meer ICM-6/7 en veel losse ICM's. Dat is zelfs minder dan wat er voorgaande weken reed. De treinen zijn dus geen millimeter langer.

Mooie beloftes van NS, maar helaas is de reiziger blij gemaakt met een dooie mus…

Vanochtend een solo DDZ6 en zelfs een rit met drie stellen ICM. Daarnaast gewoon nog ICM7. 

Het zou mij niet verbazen als de DDZ een sandite trein is en om die reden de vreemde eend in de materieelsamenstelling is op deze trajecten.

 

De strategie tussen Zwolle en Lelystad bestaat deze ochtendspits uit een DDZ6 en driemaal ICM7.
 

Reputatie 7
Badge +1

De strategie tussen Zwolle en Lelystad bestaat deze ochtendspits uit een DDZ6 en driemaal ICM7.
 

Ook vandaag weer dit stramien één keer DDZ6 en driemaal ICM7 en vanaf 09.00 uur ICM6. We kunnen nu dus wel concluderen dat NS deze week in ieder geval weer niet heeft voldaan heeft aan de verwachtingen.

 

Moderator: Zou je het beste antwoord weer willen verwijderen ?? 

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt nergens meer naar dit. NS zou treinen verlengen maar ik zie op die enkele DDZ verder alleen nog ICM-6/7. Dat is gewoon precies hetzelfde (en zelfs minder) als wat er vorige week reed. Niks langere treinen.

Ondertussen blijven de klachten op Twitter binnenkomen. Het traject staat niet voor niets bovenaan met het meest aantal klachten over volle treinen: https://www.treinreiziger.nl/klachtenregen-over-volle-treinen-ook-in-de-daluren/

Volledig mee eens dat het gemarkeerde antwoord geen antwoord meer geeft op deze vraag.

Vanochtend eenmaal ICM6, tweemaal ICM7 en een verdwaalde ICM9. Jeroens DDZ6 is afgepakt!
 

Reputatie 7
Badge +1

Vanochtend eenmaal ICM6, tweemaal ICM7 en een verdwaalde ICM9. Jeroens DDZ6 is afgepakt!
 

Volgende week dus extra treinen op dit traject. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +3

In de reisplanner kan ik ze nog niet terug vinden maar op Treinposities staan bij de vertrekstaten van Amersfoort en Zwolle vanaf komende maandag de 10e nu extra treinen.  Vertrek Amersfoort :09 en :39 vanaf 6:39 en Zwolle :18 en :48 vanaf 5:48

Reputatie 7
Badge +3

En intussen staan de extra treinen vanaf maandag ook in de reisplanner.

 

Reputatie 6

Bussen blijft ook een wilde gok, komt de bus, zo ja vertrekt volgens de tijd in de app en pas ik er überhaupt in? In de spits kun je daar ook 1,5 uur bij optellen. Als deze service zekerder is neemt de drukte op Zwolle-a’ fort ook af zou je zeggen 

Reputatie 7
Badge +1

Schijnt nog steeds veelal staanplaatsen te zijn tussen Zwolle en Amersfoort. Deze tweet van vandaag.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Het probleem nu zit hem volgensmij vooral in de spreiding van reizigers tussen beide treinen.

Ze vertrekken vlak na elkaar, en mijn ervaring is steeds dat de eerste trein stampvol zit en de tweede nagenoeg leeg.

Reputatie 7
Badge +1

Het probleem nu zit hem volgensmij vooral in de spreiding van reizigers tussen beide treinen.

Ze vertrekken vlak na elkaar, en mijn ervaring is steeds dat de eerste trein stampvol zit en de tweede nagenoeg leeg.

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik denk dat de mensen NS inmiddels zo onbetrouwbaar vinden dat ze niet durven te wachten op een volgende trein. (bang dat deze opeens opgeheven wordt). Dat laatste gebeurt nog steeds frequent. Zolang die onbetrouwbaarheid er is, zullen reizigers niet willen wachten en gewoon zich in de eerste de beste trein proppen. Tijdsverschil van 3 minuten tussen de ene en de andere trein is niet handig maar zal wel niet anders kunnen. 

Reputatie 7
Badge

Ik kan eerlijk gezegd heel goed begrijpen dat men de eerstvolgende trein wil nemen. Je moet maar afwachten hoe het met de volgende trein gesteld is. Wat dat betreft is de dienstregeling één grote tombola waar willekeurigheid overheerst.

Reputatie 7
Badge +1

Dit dus bijvoorbeeld. 

 

Reageer