beantwoord

vervangend vervoer vervangt niet de laatste treinen en daardoor kan ik niet meer thuis komen

  • 6 March 2024
  • 33 reacties
  • 898 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

 

Niettemin is dit wel ontzettend slecht.

Bij lange treinvervangende trajecten zoals in dit geval Eindhoven-Venlo heb je wel vaker dat de laatste bus eerder vertrekt dan de laatste trein of dat de eerste bus later aankomt dan de eerste trein.

In herinner me nog een paar maanden geleden een soortgelijk geval op het traject Dordrecht-Roosendaal.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind het een beetje raar dat je hierdoor niet je ticket kan annuleren, of dat NS geen thuisbrengplicht meer heeft.

Dat zou NS alleen hebben als je een treinkaartje had gekocht voordat de gewijzigde dienstregeling was gepubliceerd.

Niettemin is dit wel ontzettend slecht.

Ik vind het een beetje raar dat je hierdoor niet je ticket kan annuleren, of dat NS geen thuisbrengplicht meer heeft. . 

Het gaat hier niet een treinticket maar om een theatherticket. Of dat geannuleerd kan worden beslist niet NS maar het theater in kwestie. Als het niet geannuleerd kan worden is NS daar niet voor aansprakelijk op grond van wet (vervolgschade).

Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?

Volgens de concessie is er geen verplichting voor NS om na 24.00 uur überhaupt nog treinen te laten rijden. Alles wat na er 24.00 uur nog rijdt is een extraatje, die treinen mag NS bij wijze van spreken morgen opheffen.

Het klinkt misschien allemaal krom maar als de prutsers in politiek Den Haag in de concessie onvoldoende eisen stellen dan kan dit dus gewoon.

Reputatie 7
Badge +3

Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?

Reputatie 5

Ik vind het een beetje raar dat je hierdoor niet je ticket kan annuleren, of dat NS geen thuisbrengplicht meer heeft. En dan noemen ze dit dan “service” NS, dit kan echt niet. Dienstregelingen veranderen en zo geld krijgen voor niets. Dit is echt belachelijk. En voor Rick48: Je hoeft je kaartje niet meteen te annuleren. Een taxi kan goedkoper zijn dan alles te annuleren, dus ik zou u adviseren om gebruik te maken van een taxi. Als ik in zo’n probleem terecht zou komen zou ik ook klagen bij verschillende reisorganisaties. 

Badge +3

Tja, en het snelfietspad tussen Eindhoven en Helmond dat eind december 2023 open zou gaan (volgens de borden die er langs staan, o.a. bij de overwegen in Nuenen/Geldrop) is nog steeds niet klaar… https://sjees.nl/snelfietsroutes/f270

Sterker nog, die snelfietsroute zou eind 2020 al klaar zijn. Maar goed, na een avondje Amsterdam is een taxi ook nog wel te doen, toch?

Het maximiumtarief daarvoor van Eindhoven Centraal naar Helmond (station) is weliswaar zo’n 52 euro maar de late zondagavond is rustig voor uitgaanspubliek vs. taxi’s, dus als je van tevoren een taxibedrijf belt voor een aanbod lukt dat misschien ook wel voor 30 euro (tot aan de deur in Helmond).

Goedenavond Rick48, 

De dienstregeling is inderdaad aangepast vanwege werkzaamheden. De laatste snelbus zal vertrekken om 23:45. Wij hebben na deze bus geen thuis breng verplichtingen meer. Erg vervelend dat je jouw uitje hebt gepland op de dienstregeling van de trein. Mijn excuses voor het ongemak!

Reageer