Ik ga zondag aanstaande naar het theater in Amsterdam.
Omdat jullie geen bussen inzetten na 2345 tussen Eindhoven en Helmond kan ik niet meer thuis komen. Dit was niet bekend toen ik het kaartje voor het theater kocht de laatste trein zou ik wel hebben gehaald. Is het niet verplicht dat jullie vervanging regelen als treinen niet rijden? Ik kan nu niets meer en mis de voorstelling. Ook naar dat geld kan ik fluiten. De chat klantenservice kan niets voor mij betekenen. Er zijn best veel mensen die volledig afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.
Wel fijn dat het geregeld wordt, dus bloemetje van de NS voor de wmo begeleidster die een taak die eigenlijk aan NS toebehoort overneemt!
Gaat helemaal goed komen, daar zorg ik wel voor!
Wie helemaal geen internet of NS app heeft weet niet beter… (onwaarschijnlijk, maar denkbaar voor digibeten en zo).
Dit komt vaker voor dan dat veel mensen in de gaten hebben. De film Hors Normes geeft een mooi inkijkje in het autistische brein, en ondanks dat er heel veel autisten in de ict werken zijn er ook heel veel autisten die direct overprikkelt raken van ieder scherm. Voor deze lotgenoten wordt het met de dag lastiger om in de maatschappij te participeren. Mij is ooit beloofd door de ns dat ik ten alle tijden vragen of klachten door kan geven bij de ns balie op station EIndhoven en de laatste 6 jaar krijg ik daar alleen maar te horen: ja dan moet je de klantenservice bellen of via de ns chat regelen. Er zijn autisten die op het hoogste niveau muziek kunnen maken of die een grote bijdrage doen aan bijvoorbeeld de dienstregeling of de ontwikkeling van energie-opslag, maar die door hun beperkingen volledig in paniek raken als het ov-poortje een afwijkend geluid maakt en ze niet weten waarom.
De gemiddelde autist kiest er daarom steeds vaker voor om gewoon ten alle tijden in huis te blijven. Ik doe mijn best om me niet te laten ontmoedigen, maar ook ik heb steeds de neiging om me volledig af te zonderen van de samenleving. Daarom ben ik ook blij met jullie steun in deze, jullie laten zien dat er nog heel veel mensen zijn die om mij bekommeren. Mede daardoor ga ik nu ook een heel fijn weekend tegemoet, dank daarvoor!
Inmiddels heb ik het goede nieuws gekregen dat mijn wmo begeleidster mij op komt halen in Eindhoven. Deze hardwerkende vrouw werkt week in week uit minimaal 40 uur waarvoor ze een lagere beloning krijgt dan de topmannen van de ns. Daar bovenop heeft ze jarenlang gestreden tegen de neo-liberale koers die onze zorg, ov, post, woningmarkt en onderwijssysteem hebben versoberd.
Ik zou de ns adviseren om reisadviezen op ns of 9292 pas neer te zetten als ze weten dat deze reisadviezen kloppen. Als dat heel moeilijk is zou de ns er goed aan doen om er een hele duidelijke disclaimer bij te zetten dat er een kans is dat die rit niet door gaat. Ook zou ik de ns adviseren om zijn nuts functie serieus te nemen. Ook zou ik de ns adviseren om bij onderhandelingen over verplichtingen de kant te kiezen van de klant, en aan de klant kenbaar maken dat jullie voor ons opkomen. Het voelt nu aan alsof het de ns en de overheid tegen de klant in gaat, terwijl wij (klanten) veel sterker staan als we samen met de ns en prorail tegen de overheid in gaan. Ik denk persoonlijk dat de liberalen niet in staat zijn voor de klant op te komen, omdat liberalen de afgelopen 30 jaar laten zien dat ze vooral naar beneden trappen en naar boven likken.
Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?
Volgens de concessie is er geen verplichting voor NS om na 24.00 uur überhaupt nog treinen te laten rijden. Alles wat na er 24.00 uur nog rijdt is een extraatje, die treinen mag NS bij wijze van spreken morgen opheffen.
Niet te geloven, weer een bizarre verrassing. Welke gewone reiziger weet dit? Wat onbetrouwbaar. En dan wordt pas vrij kort tevoren de dienstregeling in de planner aangepast, daar kan je als reiziger die laat terugkomt van vakantie of dus al maanden tevoren theaterkaartjes heeft, niks mee. Kan je niet op bouwen. Ben er altijd vanuit gegaan dat er vervangend busvervoer is tot ca. de vertrektijd van de laatste trein. En zo hoort dat ook!
dit is natuurlijk ridicuul, maar helaas wordt dit normaal gevonden intern bij NS. Het simpele feit is dat men dienstregelingen publiceert die helemaal niet bestaan. pas enkele dagen (2 ofzo?) weet je echt zeker welke dedienstregeling gepland is. Te triest voor woorden.
Wow wat een reactie. Maar NS gaat inderdaad hard achteruit.
Goedenavond Rick48,
De dienstregeling is inderdaad aangepast vanwege werkzaamheden. De laatste snelbus zal vertrekken om 23:45. Wij hebben na deze bus geen thuis breng verplichtingen meer. Erg vervelend dat je jouw uitje hebt gepland op de dienstregeling van de trein. Mijn excuses voor het ongemak!
Bij gebrek aan een dislike, dan maar zo.
Waar staat dat de NS treinen na middernacht gewoon zomaar kan laten vervallen zonder alternatief vervoer (en dus niets overblijft zoals thuisbrengplicht)?
Blijkbaar had TS
Wat is dan het alternatief voor de reiziger op 1, 2 en 3? Dan maar niet naar het theater in Amsterdam dus? Maar dan wel vergoeding voor je theater-ticket op zijn minst!
En dan heb ik het nog niet eens over vergoeding voor een reeds betaald (maar niet bruikbaar in dit geval) e-ticket voor de trein en/of vervangende bus, die er dus niet is.
In dit geval, in ieder geval een taxi Eindhoven - Helmond dus (50 euro).
Ik ga zelf volgende week woensdag naar een concert in Utrecht. Dan rijdt de laatste bus vanuit Eindhoven wel om 0.47 uur. Zelfs iets later dan normaal, het kán dus wel. Vreemd dat dit zondag niet kan.
En verder gaat voor niets de zon op. Alles moet wel ergens van betaald worden en de overheid kan niet alles oeverloos subsidiëren.
Exact, naar beneden trappen.
Het openbaar vervoer kreeg een rijksbijdrage van 2 miljard per jaar en doet daarmee een bijdrage aan het behalen van de Parijs doelstellingen. Helaas is er door de liberalisering van deze nutsfunctie gigantisch veel overhead kosten voor marketingsmedewerkers, onnodige stations en managementlagen. Ik wil gewoon van A naar B, wat decennia lang heel goed ging in Nederland.
Shell krijgt een rijksbijdrage van minimaal 2,1 miljard per jaar, en vervuilt tot op de dag van vandaag gigantisch veel. Dit is nog maar 1 van de bedrijven waar het geld heen gaat, veel mensen hebben niet eens gehoord van Atradius of Yara sluiskil maar toch krijgen ook die subsidieslurpers miljarden van de liberalen. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de brievenbusfirma’s die de liberalen maakte voor hun vervuilende vrienden.
Wanneer gaat klm accijns betalen? Wanneer gaat schiphol van het staatsinfuus af? Wanneer gaan we het openbaar vervoer op het niveau krijgen van een kwart eeuw geleden? Ik weet nagenoeg zeker dat ik die dingen nooit meer mee ga maken. Als we nu op weg waren om de klimaatdoelstellingen te behalen zou ik je verhaal nog wel begrijpen, maar we lopen decennia achter. Thatcher zou trots op je zijn!
Bij gebrek aan een dislike, dan maar zo.
Tja, dat moet je toch vooral de mensen verwijten die destijds dat domme concessiecontract hebben afgesloten.
Het is toch NS die beslist deze treinen opeens niet meer te gaan rijden? Dat hierover in de concessie geen afspraken staan maakt dat het schijnbaar is toegestaan, maar het blijft de keuze van NS zelf. Er staat immers niet in de concessie dat NS bij werkzaamheden verplicht alle treinen na 00:00 moet schrappen.
Een beetje servicegericht bedrijf ziet zelf ook wel dat dit niet bepaald handig is.
Ja die laatste zin doet het, dat is NS op diverse fronten inmiddels namelijk totaal niet meer.
Tja, en het snelfietspad tussen Eindhoven en Helmond dat eind december 2023 open zou gaan (volgens de borden die er langs staan, o.a. bij de overwegen in Nuenen/Geldrop) is nog steeds niet klaar… https://sjees.nl/snelfietsroutes/f270
Sterker nog, die snelfietsroute zou eind 2020 al klaar zijn. Maar goed, na een avondje Amsterdam is een taxi ook nog wel te doen, toch?
Het maximiumtarief daarvoor van Eindhoven Centraal naar Helmond (station) is weliswaar zo’n 52 euro maar de late zondagavond is rustig voor uitgaanspubliek vs. taxi’s, dus als je van tevoren een taxibedrijf belt voor een aanbod lukt dat misschien ook wel voor 30 euro (tot aan de deur in Helmond).
Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?
Ik vind het een beetje raar dat je hierdoor niet je ticket kan annuleren, of dat NS geen thuisbrengplicht meer heeft. En dan noemen ze dit dan “service” NS, dit kan echt niet. Dienstregelingen veranderen en zo geld krijgen voor niets. Dit is echt belachelijk. En voor Rick48: Je hoeft je kaartje niet meteen te annuleren. Een taxi kan goedkoper zijn dan alles te annuleren, dus ik zou u adviseren om gebruik te maken van een taxi. Als ik in zo’n probleem terecht zou komen zou ik ook klagen bij verschillende reisorganisaties.
Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?
Volgens de concessie is er geen verplichting voor NS om na 24.00 uur überhaupt nog treinen te laten rijden. Alles wat na er 24.00 uur nog rijdt is een extraatje, die treinen mag NS bij wijze van spreken morgen opheffen.
Het klinkt misschien allemaal krom maar als de prutsers in politiek Den Haag in de concessie onvoldoende eisen stellen dan kan dit dus gewoon.
Dan is 23.45 dus te vroeg...
Goedenavond Rick48,
De dienstregeling is inderdaad aangepast vanwege werkzaamheden. De laatste snelbus zal vertrekken om 23:45. Wij hebben na deze bus geen thuis breng verplichtingen meer. Erg vervelend dat je jouw uitje hebt gepland op de dienstregeling van de trein. Mijn excuses voor het ongemak!
Wst is dat nu weer voor lul antwoord.
Neem je verantwoordelijkheid en pak het op en zet het door naar die lulhannes/prutser/nietsnut die die dienstregeling in elkaar zet.
Ik vind het een beetje raar dat je hierdoor niet je ticket kan annuleren, of dat NS geen thuisbrengplicht meer heeft.
Dat zou NS alleen hebben als je een treinkaartje had gekocht voordat de gewijzigde dienstregeling was gepubliceerd.
Niettemin is dit wel ontzettend slecht.
Bij gebrek aan een dislike, dan maar zo.
Tja, dat moet je toch vooral de mensen verwijten die destijds dat domme concessiecontract hebben afgesloten.
Hoezo? Het is toch NS die besluit om de laatste treinen niet te vervangen door bussen?
En de te verwachten reactie van jou dat er in de laatste treinen alleen studenten zitten die ook kunnen fietsen of dat het in Japan ook zo geregeld is, hoeft niet en slaat ook nergens op.
Nogal off-topic dit bovenstaande, maar ik snap goed dat je graag thuis wilt komen na een theaterbezoek in Amsterdam.
Als die trein gewoon op de (gele) vertrekstaten staat https://assets.travelsupport-p.cla.ns.nl/stations/vertrekstaten/ehv1.pdf dan zou er (ook bij werkzaamheden) gewoon vervangend vervoer moeten zijn!
Wel fijn dat het geregeld wordt, dus bloemetje van de NS voor de wmo begeleidster die een taak die eigenlijk aan NS toebehoort overneemt!
Je zou je anders kunnen afvragen waarom er nog een dienstregeling/spoorboekje (en die vertrekstaten) bestaan? Wie helemaal geen internet of NS app heeft weet niet beter… (onwaarschijnlijk, maar denkbaar voor digibeten en zo).
Maar goed, na een avondje Amsterdam is een taxi ook nog wel te doen, toch?
Voor mij zijn dit soort uitjes een zeldzaamheid, door mijn beperkingen heb ik geen hoog inkomen en moet ik dit soort uitjes zorgvuldig plannen. De taxi tarieven die ik vind liggen rond de 65 euro; dat taxiritje zou duurder zijn dan een maand lang gratis reizen in het weekend (ns flex), kaartje voor Andre Manuel, een zak krentenbollen en ‘s avonds budget eten in Amsterdam bij elkaar.
Bedankt voor jullie steun, dat doet me wel goed.
Bij gebrek aan een dislike, dan maar zo.
Tja, dat moet je toch vooral de mensen verwijten die destijds dat domme concessiecontract hebben afgesloten.
Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?
Volgens de concessie is er geen verplichting voor NS om na 24.00 uur überhaupt nog treinen te laten rijden. Alles wat na er 24.00 uur nog rijdt is een extraatje, die treinen mag NS bij wijze van spreken morgen opheffen.
Het klinkt misschien allemaal krom maar als de prutsers in politiek Den Haag in de concessie onvoldoende eisen stellen dan kan dit dus gewoon.
Dan is 23.45 dus te vroeg...
Nee, de regel is in de concessie zo verwoord dat er bij een minimaal verplichte halfuurdienst (die geldt voor de grotere stations) tussen 23 en 24 uur in iedere richting nog twee treinen moeten vertrekken en bij een minimaal verplichte uurdienst tussen 23 en 24 uur nog eentje. Bij een uurdienst zou de laatste trein dus bijv. al om 23.05 mogen vertrekken.
Blijf jij maar de hoge heren van shell verdedigen, ik kom op voor de Nederlander die zijn rekening niet meer kan betalen. Als je echt zo naief bent dat je denkt dat die subsidieslurpende multinationals er voor jou zijn dan snap ik wel dat je een prooi voor hun machtige lobby bent. Die miljarden die naar shell en andere vervuilers gaan komen echt niet bij jou terecht hoor, die gaan linea directa naar de top!
Snap toch al niet die behoefte van rechtse mensen om de elite te verdedigen, dat zag je ook al terug toen Unilever aan belastingontwijking deed. En het aantal daklozen stijgt maar, en het aantal mensen met hoge schulden ook.
En verder gaat voor niets de zon op. Alles moet wel ergens van betaald worden en de overheid kan niet alles oeverloos subsidiëren.
Exact, naar beneden trappen.
Het openbaar vervoer kreeg een rijksbijdrage van 2 miljard per jaar en doet daarmee een bijdrage aan het behalen van de Parijs doelstellingen. Helaas is er door de liberalisering van deze nutsfunctie gigantisch veel overhead kosten voor marketingsmedewerkers, onnodige stations en managementlagen. Ik wil gewoon van A naar B, wat decennia lang heel goed ging in Nederland.
Shell krijgt een rijksbijdrage van minimaal 2,1 miljard per jaar, en vervuilt tot op de dag van vandaag gigantisch veel. Dit is nog maar 1 van de bedrijven waar het geld heen gaat, veel mensen hebben niet eens gehoord van Atradius of Yara sluiskil maar toch krijgen ook die subsidieslurpers miljarden van de liberalen. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de brievenbusfirma’s die de liberalen maakte voor hun vervuilende vrienden.
Wanneer gaat klm accijns betalen? Wanneer gaat schiphol van het staatsinfuus af? Wanneer gaan we het openbaar vervoer op het niveau krijgen van een kwart eeuw geleden? Ik weet nagenoeg zeker dat ik die dingen nooit meer mee ga maken. Als we nu op weg waren om de klimaatdoelstellingen te behalen zou ik je verhaal nog wel begrijpen, maar we lopen decennia achter. Thatcher zou trots op je zijn!
Velen willen de klimaatdoelstellingen helemaal niet halen. We worden gedwongen door een deel van die mensen die dat wel willen om dat te doen. Maar dat willen veel mensen ook niet. En hopelijk blijft dat zo. Shell? Geen benzine=Geen auto=Geen samenleving. En die andere zijn ook allemaal erg belangrijk. Je moet niet alleen maar aan het klimaat denken, anders gaat het zeker mis. Er zijn natuurlijk ook veel mensen die er voor zijn, maar sommige totaal niet. KLM is al duur genoeg zonder accijns, en Schiphol ook. OV op het oude niveau? Waarschijnlijk nooit meer. Het zou mooi zijn, maar het OV voldoet steeds minder aan de eisen van vandaag. Het rijdt niet om de minuut, er zijn andere mensen, het is druk en er zijn ook nog eens vele storingen. OV voor korte afstand gaat denk ik niet meer werken, OV voor lange afstand wel. Fossiele subsidies? Ik ben voor. Benzine en Kerosine is al duur genoeg.
Deze hardwerkende vrouw werkt week in week uit minimaal 40 uur waarvoor ze een lagere beloning krijgt dan de topmannen van de ns.
Topmannen werken bij NS wel heel wat meer dan 40 uur. Het gewone personeel op de werkvloer komt bij NS echter meestal niet verder dan 32 uur.
NS is de laatste jaren vooral bezig geweest met de (financiële) belangen van het personeel waardoor de belangen van de reiziger nogal in de knel zijn geraakt.
En verder gaat voor niets de zon op. Alles moet wel ergens van betaald worden en de overheid kan niet alles oeverloos subsidiëren.
Die topman en bij NS werken meer dan 40 uur. Dat mag ook wel voor dat absobitant salaris van ze. En als er dan wat is geven ze niet thuis of huppelen weer naar oon zoveelste nieuw baantje.
Mensen in de (ouderen)zorg weten wat werken is. In vergelijking met dat werk doet is het werk van oa Koolmees haast een hoobybaantje,
Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?
Volgens de concessie is er geen verplichting voor NS om na 24.00 uur überhaupt nog treinen te laten rijden. Alles wat na er 24.00 uur nog rijdt is een extraatje, die treinen mag NS bij wijze van spreken morgen opheffen.
Niet te geloven, weer een bizarre verrassing. Welke gewone reiziger weet dit? Wat onbetrouwbaar. En dan wordt pas vrij kort tevoren de dienstregeling in de planner aangepast, daar kan je als reiziger die laat terugkomt van vakantie of dus al maanden tevoren theaterkaartjes heeft, niks mee. Kan je niet op bouwen. Ben er altijd vanuit gegaan dat er vervangend busvervoer is tot ca. de vertrektijd van de laatste trein. En zo hoort dat ook!
Vreemd.
Laatste bus:
Zaterdag 9 maart 23.45.
Zondag 10 maart 23.45
Ma-Vr 11-15 maart 0.47.
Zaterdag 16 maart 1.45.
Zondag 17 maart 23.45
Wat zou de achterliggende reden zijn? Foutje ?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.