Weer werkzaamheden op Zeeuwse lijn

  • 1 April 2024
  • 82 reacties
  • 1704 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Waarom worden de werkzaamheden over dit hele lange traject niet opgedeeld in stukken, zodat de extra reistijd binnen de perken gehouden kan worden. Nu moeten er op deze manier wel heel veel bussen ingezet worden. In het verleden is bewezen dat dat gewoon niet goed gaat.

Bv Roosendaal<>Bergen op Zoom

Bergen op Zoom<>Kruiningen-Yerseke

Kruiningen-Yerseke<> Goes

Goes<>Middelburg

Middelburg<>Vlissingen

 

 


82 reacties

Reputatie 3

@Tamzin dat in Nederland de inkomensverschils niet zo groot is laat niet zien dat de armen armer worden, als je kijkt naar de cijfers zie je dat de 10% van Nederland met de laagste inkomen er met 30% op achteruit zijn gegaan tussen 1977 en 2011 en het zat op 10% in 1990, houdt dus in dat in 20 jaar tijd de laagste inkomens van Nederland er nog 20% op achteruit zijn gegaan.

 

Als je dan kijkt naar de kloof van allerarmste en allerrijkste 10% dan hadden de allerijkste 8.2x zoveel als dat de allerarmste hadden.Alles daartussin is er wel vooruit op gegaan sinds 1977.

 

Dan heb je ook nog de vermogensongelijkheid en die zit op gini 0.8, de vermogensongelijkheid zit meestal wel relatief hoog in elk land, maar 0.8 is te hoog. 10 procent van de rijkste Nederlanders bezit 61% van het vermogen, qua vermogensongelijkheid staan wij op nummer 2 met aan de top de Verenigde Staten.

 

Het inkomensverschil kan dan wel klein zijn maar dat betekent niet dat het goed gaat in Nederland :)

@Tamzin dat in Nederland de inkomensverschils niet zo groot is laat niet zien dat de armen armer worden, als je kijkt naar de cijfers zie je dat de 10% van Nederland met de laagste inkomen er met 30% op achteruit zijn gegaan tussen 1977 en 2011 en het zat op 10% in 1990, houdt dus in dat in 20 jaar tijd de laagste inkomens van Nederland er nog 20% op achteruit zijn gegaan.

Je moet onderscheid maken tussen lonen en inkomens. Als het gaat om de kosten bij bedrijven draait het om de loonkosten en die zijn torenhoog geworden. Die loonkosten bepalen uiteindelijk in hoge mate wat de mogelijkheden c.q. onmogelijkheden zijn bij arbeidsintensieve bedrijven als NS en ProRail.

Dat er desondanks mensen zijn met lagere inkomens komt omdat een groot deel van de mensen anno 2024 niet werkt of weinig uren werkt. Ik ken zelf genoeg mensen die klagen over hun inkomen maar wel slechts 24 uur per week willen werken vanwege de toeslagen die anders minder worden of omdat ze anders in een hogere belastingschaal komen.

Je refereert zelf aan 1977, toen was de norm nog wel dat iedereen 40 uur per week werkte en ook nog eens veel minder vakantiedagen had dan nu. Als je praat over inkomensverlies zit daar bij de meeste gevallen het probleem. Steeds minder werken betekent uiteindelijk ook steeds minder inkomen.

Daarnaast zijn gepensioneerden (dat is wel 25% van de bevolking) er qua inkomen op achteruit gegaan omdat de pensioenen sinds de eeuwwisseling fors achtergebleven zijn bij de lonen. 

 

Reputatie 7

Nederland is een van meest genivelleerde landen in de wereld.

Die algemene uitspraak wordt vaak gebezigd, ook in bepaalde rapporten, maar het is maar net hoe je het bekijkt. Het wordt gezegd vanuit de invalshoek inkomen uit arbeid en uitkeringen. Inkomensongelijkheid wordt vnl vergroot door inkomensstromen uit kapitaal, geld voor je kunnen laten werken. Huizen en aandelen. Dat verschil is gigantisch. Dat tonen andere rapporten dan weer aan.

De algemene bewering dat Nederland zo genivelleerd is moet je dan ook genuanceerd zien.

 

Nederland is een van meest genivelleerde landen in de wereld.

Het is maar hoe je het bekijkt. Dat wordt vaak gezegd vanuit de invalshoek inkomen uit arbeid en uitkeringen. Inkomensongelijkheid komt ook door inkomen uit kapitaal, geld voor je kunnen laten werken via aandelen en allerlei constructies. Dat verschil is gigantisch. De kloof is almaar groter geworden in Nederland.

Ook de belasting op vermogen voor zover het spaargeld en aandelen betreft behoort in Nederland tot de hoogste ter wereld. 

Een pijnpunt is het eigen huis. Winst daarop is inderdaad belastingvrij en juist daarmee wordt het meeste particuliere vermogen verdient.

Maar vermogen is totaal niet relevant voor NS en ProRail. Daar draait het uitsluitend om de loonkosten en die loonkosten ziijn langzamerhand een probleem voor arbeidsintensieve bedrijven.

Reputatie 7

En juist diegenen met het meeste vermogen, die best meer zouden kunnen betalen voor treinvervoer (ondanks de al hoge belastingen die ze betalen over hun vermogen hebben die nog geld zat), reizen in het algemeen niet per trein.

Degenen die afhankelijk zijn van het duur geworden ov zijn bijna altijd juist diegenen die weinig tot geen vermogen hebben. En dat bijt elkaar.

 

Reputatie 3

En juist diegenen met het meeste vermogen, die best meer zouden kunnen betalen voor treinvervoer (ondanks de al hoge belastingen die ze betalen over hun vermogen hebben die nog geld zat), reizen in het algemeen niet per trein.

Degenen die afhankelijk zijn van het duur geworden ov zijn bijna altijd juist diegenen die weinig tot geen vermogen hebben. En dat bijt elkaar.

 

Wat vooral bijt is dat een auto pakken in veel gevallen goedkoper en of sneller is, waarom zou je de trein pakken als je goedkoper of sneller uit bent met de auto 🤷‍♂️. Een retourtje Amsterdam - Groningen is nog duurder dan sommige vliegtickets, de prijs van een treinticket is gewoon absurd hoog en hoort eigenlijk niet eens zo hoog te zijn voor de service die je krijgt. Als ik geen studentenov had had ik het wel geweten :) (70k aan OV alleen in 4 jaar schooltijd is een hoop...)

Badge +3

Openbaar vervoer is niet goedkoop, maar kost met een Altijd Vrij-abonnement ook geen 1458 euro per maand. Zelfs met kosten voor bus, tram en metro blijf je daar ver van verwijderd.

Reputatie 3

Openbaar vervoer is niet goedkoop, maar kost met een Altijd Vrij-abonnement ook geen 1458 euro per maand. Zelfs met kosten voor bus, tram en metro blijf je daar ver van verwijderd.

Ik heb nooit de Altijd Vrij-abonnement genoemd :) Ik heb het hier puur over een retourticket. Maar zelfs met Altijd Vrij zit ik aan de hoge kant (16k voor 4 jaar school) en dat is voor een student zoals mij niet te doen.

Voor 16k koop ik een auto waar ik langer dan 4 jaar mee doe :), en waar ik in principe dus ook meer uit zou halen. Komen we weer terug op het punt dat een auto pakken in veel gevallen goedkoper en of sneller is.

Badge +3

Dat er desondanks mensen zijn met lagere inkomens komt omdat een groot deel van de mensen anno 2024 niet werkt of weinig uren werkt. Ik ken zelf genoeg mensen die klagen over hun inkomen maar wel slechts 24 uur per week willen werken vanwege de toeslagen die anders minder worden of omdat ze anders in een hogere belastingschaal komen.

Ik klaag niet maar ben wel zo iemand met een contract van 24 uur (op papier), en dat is een bewuste keuze, mede door omstandigheden/belastbaarheid.

Bij een contract van 28/30/32 uur (die maak ik met gemak en met enig plezier, en zijn meeruren en geen tijd-voor-tijd of zo) zou ik er op achteruit gaan, want bepaalde toeslagen en/of andere gunstige regelingen vallen dan inderdaad deels of helemaal weg.

Reputatie 3

@Tamzin dat in Nederland de inkomensverschils niet zo groot is laat niet zien dat de armen armer worden, als je kijkt naar de cijfers zie je dat de 10% van Nederland met de laagste inkomen er met 30% op achteruit zijn gegaan tussen 1977 en 2011 en het zat op 10% in 1990, houdt dus in dat in 20 jaar tijd de laagste inkomens van Nederland er nog 20% op achteruit zijn gegaan.

 

Dat er desondanks mensen zijn met lagere inkomens komt omdat een groot deel van de mensen anno 2024 niet werkt of weinig uren werkt. Ik ken zelf genoeg mensen die klagen over hun inkomen maar wel slechts 24 uur per week willen werken vanwege de toeslagen die anders minder worden of omdat ze anders in een hogere belastingschaal komen.

Er zijn ook nog mensen die niet meer dan 24 uur kunnen werken 😉, zit een groot verschil tussen kunnen en willen.

Ik zou kapot gaan aks ik 40 uur in de week zou moeten werken, vind het leuk om te werken maar 40 uur is niet voor mij. (Overigens zou ik ook niet zo snel over m'n loon klagen tenzij het echt enorm onder de norm is)

Dit weekend dus de werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn tussen Vlissingen en Roosendaal.

Ik vroeg me af of het een bewuste keuze is om niet vroeger te starten met vervangend vervoer. Stel je neemt de eerste bus richting Roosendaal. Dan zou ik verwachten dat je dan aankomt op het tijdstip dat je de trein kunt halen, die je normaal gesproken vanaf Roosendaal hebt. Maar dat is niet zo. 

Je kunt ook niet een bus vroeger nemen, om dat toch voor elkaar te krijgen. Wat later op de dag lukt dat wel. Je bent dan nog steeds langer onderweg, maar je kunt op die manier wel proberen op de “gewone” tijd op je bestemming te zijn.

Ook in het weekend zijn er mensen die voor hun werk met de trein reizen en graag op tijd komen 😀.  

Ik zou kunnen overwegen om met eigen vervoer naar station Roosendaal te reizen en daar op de P+R te parkeren. Maar dat kost natuurlijk extra en zal niet door NS vergoed worden?

Reputatie 3

Dit weekend dus de werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn tussen Vlissingen en Roosendaal.

Ik vroeg me af of het een bewuste keuze is om niet vroeger te starten met vervangend vervoer. Stel je neemt de eerste bus richting Roosendaal. Dan zou ik verwachten dat je dan aankomt op het tijdstip dat je de trein kunt halen, die je normaal gesproken vanaf Roosendaal hebt. Maar dat is niet zo. 

Je kunt ook niet een bus vroeger nemen, om dat toch voor elkaar te krijgen. Wat later op de dag lukt dat wel. Je bent dan nog steeds langer onderweg, maar je kunt op die manier wel proberen op de “gewone” tijd op je bestemming te zijn.

Ook in het weekend zijn er mensen die voor hun werk met de trein reizen en graag op tijd komen 😀.  

De treinen beginnen 's Weekends sowieso later met rijden in Zeeland, In principe rijden deze bussen eigenlijk al eerder dan de dienstregeling 's Weekends begint. Namelijk om 6:35 in Vlissingen (Normaal gesproken 06:50), waarom het niet eerder kan heeft waarschijnlijk te maken met het bedrijf waar de bussen gehuurd worden. We zullen het er maar mee moeten doen Ey!

 

Ik zou kunnen overwegen om met eigen vervoer naar station Roosendaal te reizen en daar op de P+R te parkeren. Maar dat kost natuurlijk extra en zal niet door NS vergoed worden?

 

Eigen vervoer wordt niet vergoed door NS :)

Hmmm. Beetje onduidelijk. Waar moet je zijn in Middelburg en Vlissingen. Hopelijk ter plaatse duidelijker aangegeven. 

 

Als ik een reis plan via de app (in dit geval: Vlissingen-Amsterdam), en dan op het eerste deel van de reis klik om de plaatsen te zien waar gestopt gaat worden, zie ik geen tijden.

Als ik hetzelfde doe via de NS website en dan ga plannen, zie ik de doorkomsttijden wel.

 

 

Reputatie 7

Je refereert zelf aan 1977, toen was de norm nog wel dat iedereen 40 uur per week werkte en ook nog eens veel minder vakantiedagen had dan nu. Als je praat over inkomensverlies zit daar bij de meeste gevallen het probleem. Steeds minder werken betekent uiteindelijk ook steeds minder inkomen.

Daarnaast zijn gepensioneerden (dat is wel 25% van de bevolking) er qua inkomen op achteruit gegaan omdat de pensioenen sinds de eeuwwisseling fors achtergebleven zijn bij de lonen.

Tja, in 1977 was het ook nog de norm dat je gewoon lekker op je 57e met de VUT kon gaan. En laten we niet vergeten dat die 40 uur per week veelal maar door één persoon van het 2-koppige huishouden gewerkt werd. Dat maakt gemiddeld zo’n 20 uur p.p. waar dat nu 32 p.p. is. De ander zorgde namelijk voor de kinderen en dat kon prima met dat ene voltijdsinkomen. Had je er nog een koopwoning bij toe ook. De huidige generatie bloed uit elke opening voor de moderne gepensioneerde die ook allemaal 120 willen worden. We werken nu met 2 ipv 1 want anders is het op een houtje bijten, we werken een behoorlijk stuk meer jaren door, we moeten voor elke simpele baan eerst een jarenlange studie volgen (ja: ook de banen waar jij vroeger zo in kon rollen en via door kon groeien) dus zomaar van baan switchen is niet zo makkelijk meer en we zijn van ons inkomen een veel groter deel kwijt aan de kosten van levensonderhoud, het spekken van een select groepje graaiers en het opruimen van de teringbende die de generatie gepensioneerden heeft achtergelaten. Een koopwoning is geen standaard meer maar een luxe, een betaalbare woning uberhaupt is een luxeproduct. Wil ik huren via bijvoorbeeld de vrije sector dan betaal ik gerust meer dan de helft van mijn netto-inkomen. De h-e-l-f-t-! Maar veelal is dat de enige nog gangbare optie. Kinderen kosten door de prijs die er aan kinderopvang hangt niet één, maar drie ribben uit je lijf en het zal toch moeten want werken met 1 ouder (modaal) in plaats van 2 is dus geen optie meer.    

Sorry @Jan op Community , tikkeltje offtopic 😇

@West af en toe is het lekker even frustraties van je af te schrijven, toch? :)

 

Reputatie 3

Hmmm. Beetje onduidelijk. Waar moet je zijn in Middelburg en Vlissingen. Hopelijk ter plaatse duidelijker aangegeven. 

Een beetje laat maar de bussen in Middelburg, staan bij de bushaltes aan de kant van de stad, normaal stonden ze altijd aan de kant van Dauwendaele maar er zijn daar nu werkzaamheden en daar is het sowieso niet fijn rijden voor die bussen 😂

 

Snap niet waarom ze gewoon zeggen bij de bushaltes, maar ik snap zoveel dingen van de NS niet 😬

Vanmorgen met de auto naar Goes gegaan en daar geparkeerd bij het station. Daar is een groot parkeerterrein. Helemaal gratis. Voor P+R ideaal. Soms moet je wel een stukje lopen als het parkeerterrein al vol is. Dat was vanmorgen niet.

Helemaal vanaf Vlissingen met de bus, dat zag ik echt niet zitten. Vandaar beetje halverwege het traject op de bus gestapt. In Roosendaal is P+R niet gratis (voor OV-reizigers wel korting).

Goes

Aangekomen bij de plek waar de bussen zouden komen was het vanmorgen 7.00 uur beetje troosteloze aanblik. Bij het bord van trein vervangend vervoer stond een mobiele check-in/uit paal. Daarachter een paal met een waarschuwing om een geldig vervoersbewijs te hebben in de bus en daaronder 2 borden met de routes en de tijden. Die borden waren zodanig gedraaid en kleine priegel letters, dat dat totaal niet te lezen was. Een overvolle prullenbak maakte de troosteloze aanblik compleet. Er lag behoorlijk wat naast.

Partytent

Een eind verder zag ik de punt van een gezellige partytent. Misschien dat daar meer te beleven was. Ik kreeg hoop. Waarschijnlijk stond daar de vers gezette koffie te wachten. En de schalen met broodjes ernaast. Maar helaas. Daar aangekomen wat medereizigers die er ook al niet vrolijk uitzagen. Ze hadden veel vragen, wanneer komt de bus, hoe lang doet die er over, waar kan ik inchecken, hoe gaat dat in Roosendaal, haal ik de trein, hoe vaak gaat de bus stoppen, waarom rijden er nu weer geen treinen, enz. Van begeleiding was nergens iets te zien.

Toen de bus, keurig op tijd, aankwam toen kwamen even later ook wat mensen met hesjes. Maar toen zaten we inmiddels in de bus.

Chauffeur

Een heel fijne chauffeur, in een grote blauwe touringcar. Hij vertelde dat hij in Roosendaal had geslapen en als eerste naar Vlissingen had moeten rijden om aan de route te beginnen. Maar hij komt normaal gesproken uit Limburg. Hij had voor iedereen een “goede morgen” over, schakelde over in Engels, als dat nodig was, had goede achtergrond muziek opstaan, en heel belangrijk: een fijne en rustige rijstijl.

Bij dit alles neem je “de grap” van de routeplanner om bij de vele rotondes achterelkaar niet op tijd de juiste afslag te tonen maar voor lief. We kregen een rondje van de zaak.

Bergen op Zoom

Door naar de tussenstop in Bergen op Zoom. Onderweg kreeg de chauffeur zowat een rsi-arm van het zwaaien naar de tegemoetkomende bussen. Dat waren er heel veel. Aangekomen in Bergen op Zoom stond een groep reizigers op het perron en niet bij de bushalte. Totaal geen enkele begeleider te zien. Niks geen mensen met hesjes of wat ook. Gelukkig kwamen die reizigers uiteindelijk naar de bus hollen, zodat ze ook mee konden.

Roosendaal

En weer door naar het eindpunt Roosendaal. Daar aangekomen werden we afgezet bij de ingang van het station. De chauffeur werd echt door iedereen bedankt. Voor de muziek, voor de veilige rit, voor het rijden enz. En hij had voor iedereen “nog een fijn weekend verder”.  Dit is echt een heel fijne ervaring. Wat een aardige chauffeur. Een echte gastheer!

Bij aankomst in het station begon het rommelig te worden. Want we werden niet geleid langs de mobiele uitcheck. Van begeleiding was ook geen sprake trouwens. Dus ja, daar sta je dan bij de poortjes. Daar moet je inchecken. Een dame in geel hesje bracht uiteindelijk uitkomst. “U mag wel achter iemand aanlopen als die incheckt”. Hm, ok.

De treinen stonden ook op de “normale plekken” opgesteld. Waarom niet op spoor 1a/1b of zo. Omdat we op tijd waren aangekomen, was er toch voldoende tijd om in de gereedstaande trein te stappen. Deze vertrokken ook beiden (richting Amsterdam en richting Zwolle) op tijd.

Terugreis

De terugreis vanaf Roosendaal verliep minder prettig. Aangekomen met de trein in Roosendaal, wisten veel mensen niet waar ze moesten zijn voor het trein vervangend vervoer. Op de perrons geen mensen met hesjes. Die stonden buiten bij de ingang van het station, in de zon……. Hadden geen oog voor zoekende mensen. Oog voor hun telefoons. Dan maar vragen. Krijg je tegenstrijdige antwoorden.

Vraag: is dit de snelbus of de stopbus? Antwoord: dat is hetzelfde, maakt niet uit.

Dan maar vragen aan de buschauffeur, maar die was ook bezig met zijn telefoon. Zonder op te kijken, wat Belgisch gemompel. En rook ik daar iets van……… tja…… het leek wel alcohol. Pffff. In die bus ben ik niet gaan zitten in ieder geval. Gelukkig kwam ik terecht in de echte snelbus. Die andere bus (dus de stopbus) moest 15 minuten na ons vertrekken. Maar die kwam ons onderweg gewoon voorbij zeilen.

Ontvangstcomité

Toen we uiteindelijk in Goes aankwamen stond er een heel ontvangstcomité, waaronder enkele NS-mensen. En die waren echt reizigers aan het helpen. Ze werden ongeveer bij de handgenomen, naar de incheckpaal geleid en naar de juiste bus gebracht met nog alvast verwachte aankomsttijd erbij gezegd. Zo kan het dus ook. Petje af!

Kortom 

Ik heb heel veel goede dingen ervaren vandaag. Aan de andere kant zeker ook meerdere aandachtspunten/verbeterpunten gezien. Hopelijk komt er nog eens een evaluatie hierover.  

Reputatie 3

Vanmorgen met de auto naar Goes gegaan en daar geparkeerd bij het station. Daar is een groot parkeerterrein. Helemaal gratis. Voor P+R ideaal. Soms moet je wel een stukje lopen als het parkeerterrein al vol is. Dat was vanmorgen niet.

Helemaal vanaf Vlissingen met de bus, dat zag ik echt niet zitten. Vandaar beetje halverwege het traject op de bus gestapt. In Roosendaal is P+R niet gratis (voor OV-reizigers wel korting).

Goes

Aangekomen bij de plek waar de bussen zouden komen was het vanmorgen 7.00 uur beetje troosteloze aanblik. Bij het bord van trein vervangend vervoer stond een mobiele check-in/uit paal. Daarachter een paal met een waarschuwing om een geldig vervoersbewijs te hebben in de bus en daaronder 2 borden met de routes en de tijden. Die borden waren zodanig gedraaid en kleine priegel letters, dat dat totaal niet te lezen was. Een overvolle prullenbak maakte de troosteloze aanblik compleet. Er lag behoorlijk wat naast.

Partytent

Een eind verder zag ik de punt van een gezellige partytent. Misschien dat daar meer te beleven was. Ik kreeg hoop. Waarschijnlijk stond daar de vers gezette koffie te wachten. En de schalen met broodjes ernaast. Maar helaas. Daar aangekomen wat medereizigers die er ook al niet vrolijk uitzagen. Ze hadden veel vragen, wanneer komt de bus, hoe lang doet die er over, waar kan ik inchecken, hoe gaat dat in Roosendaal, haal ik de trein, hoe vaak gaat de bus stoppen, waarom rijden er nu weer geen treinen, enz. Van begeleiding was nergens iets te zien.

Toen de bus, keurig op tijd, aankwam toen kwamen even later ook wat mensen met hesjes. Maar toen zaten we inmiddels in de bus.

Chauffeur

Een heel fijne chauffeur, in een grote blauwe touringcar. Hij vertelde dat hij in Roosendaal had geslapen en als eerste naar Vlissingen had moeten rijden om aan de route te beginnen. Maar hij komt normaal gesproken uit Limburg. Hij had voor iedereen een “goede morgen” over, schakelde over in Engels, als dat nodig was, had goede achtergrond muziek opstaan, en heel belangrijk: een fijne en rustige rijstijl.

Bij dit alles neem je “de grap” van de routeplanner om bij de vele rotondes achterelkaar niet op tijd de juiste afslag te tonen maar voor lief. We kregen een rondje van de zaak.

Bergen op Zoom

Door naar de tussenstop in Bergen op Zoom. Onderweg kreeg de chauffeur zowat een rsi-arm van het zwaaien naar de tegemoetkomende bussen. Dat waren er heel veel. Aangekomen in Bergen op Zoom stond een groep reizigers op het perron en niet bij de bushalte. Totaal geen enkele begeleider te zien. Niks geen mensen met hesjes of wat ook. Gelukkig kwamen die reizigers uiteindelijk naar de bus hollen, zodat ze ook mee konden.

Roosendaal

En weer door naar het eindpunt Roosendaal. Daar aangekomen werden we afgezet bij de ingang van het station. De chauffeur werd echt door iedereen bedankt. Voor de muziek, voor de veilige rit, voor het rijden enz. En hij had voor iedereen “nog een fijn weekend verder”.  Dit is echt een heel fijne ervaring. Wat een aardige chauffeur. Een echte gastheer!

Bij aankomst in het station begon het rommelig te worden. Want we werden niet geleid langs de mobiele uitcheck. Van begeleiding was ook geen sprake trouwens. Dus ja, daar sta je dan bij de poortjes. Daar moet je inchecken. Een dame in geel hesje bracht uiteindelijk uitkomst. “U mag wel achter iemand aanlopen als die incheckt”. Hm, ok.

De treinen stonden ook op de “normale plekken” opgesteld. Waarom niet op spoor 1a/1b of zo. Omdat we op tijd waren aangekomen, was er toch voldoende tijd om in de gereedstaande trein te stappen. Deze vertrokken ook beiden (richting Amsterdam en richting Zwolle) op tijd.

Terugreis

De terugreis vanaf Roosendaal verliep minder prettig. Aangekomen met de trein in Roosendaal, wisten veel mensen niet waar ze moesten zijn voor het trein vervangend vervoer. Op de perrons geen mensen met hesjes. Die stonden buiten bij de ingang van het station, in de zon……. Hadden geen oog voor zoekende mensen. Oog voor hun telefoons. Dan maar vragen. Krijg je tegenstrijdige antwoorden.

Vraag: is dit de snelbus of de stopbus? Antwoord: dat is hetzelfde, maakt niet uit.

Dan maar vragen aan de buschauffeur, maar die was ook bezig met zijn telefoon. Zonder op te kijken, wat Belgisch gemompel. En rook ik daar iets van……… tja…… het leek wel alcohol. Pffff. In die bus ben ik niet gaan zitten in ieder geval. Gelukkig kwam ik terecht in de echte snelbus. Die andere bus (dus de stopbus) moest 15 minuten na ons vertrekken. Maar die kwam ons onderweg gewoon voorbij zeilen.

Ontvangstcomité

Toen we uiteindelijk in Goes aankwamen stond er een heel ontvangstcomité, waaronder enkele NS-mensen. En die waren echt reizigers aan het helpen. Ze werden ongeveer bij de handgenomen, naar de incheckpaal geleid en naar de juiste bus gebracht met nog alvast verwachte aankomsttijd erbij gezegd. Zo kan het dus ook. Petje af!

Kortom 

Ik heb heel veel goede dingen ervaren vandaag. Aan de andere kant zeker ook meerdere aandachtspunten/verbeterpunten gezien. Hopelijk komt er nog eens een evaluatie hierover.  

Ik zag vooral veel buitenlandse jongens helpen (waarschijnlijk in gehuurd), ze waren wel heel aardig maar NS personeel was nergens te bekennen (Wat hebben die ook te zoeken in Zeeland als er geen treinen rijden 😂). Ik snap niet zo goed wat het nut is van die partytent, hij staat een 10-20 stappen van waar de bussen stoppen vandaan en het was een hele mooie zonnige dag dus afdakking heb je niet nodig (Tenzij je schaduw wilt) de taxibusjes tussen Goes-Arnemuiden-Middelburg hebben trouwens een poolse kenteken 🤣, die zijn wel van heel ver gekomen.

 

De borden kunnen wel wat duidelijker, zag veel toeristen in Goes toch naar het perron lopen terwijl er iets van 20 bordjes in die hal hingen 😂, misschien ook handig om een engelse variant op te hangen dus (of het perron gewoon afzetten, Dat deden ze ook in Middelburg (Nu niet om1 of andere reden)😬. En in Middelburg is het ook een beetje gek, aan de achterzijde van het station hangt het boordje "Ns bussen stoppen hier" met daarnaast een boordje waarop staat dat de bussen stoppen aan de voorzijde 😅.

De bussen richting Vlissingen stoppen waar de taxi's staan en de bussen richt Roosendaal stoppen war de bushaltes staan. De borden die wijzen naar waar je moet zijn waren heel onduidelijk.

 

Ik had trouwens enorme vertragingen verwacht omdat dat normaal het geval is met storingen wanneer er bussen in gezet worden, maar het is bij werkzaamheden dus wel goed geregeld (Zo kan het ook NS 😉). De buschauffeurs zeggen vooraf duidelijk of het een stopbus is of niet, ook handig want het scheelt wel wat tijd 😅.

Reputatie 3

Eerste dag na werkzaamheden en er zijn alweer gelijk problemen :) Nu een wisselstoring in Vlissingen. Dan vraag je je toch echt af wat ze hebbe bereikt met die werkzaamheden (storing wordt overigens weer niet gemeld)

Eerste dag na werkzaamheden en er zijn alweer gelijk problemen :) Nu een wisselstoring in Vlissingen. Dan vraag je je toch echt af wat ze hebbe bereikt met die werkzaamheden (storing wordt overigens weer niet gemeld)

Er zijn ook al veel te lang geen problemen geweest op de Zeeuwse Lijn ey.

Wel weer heel jammer natuurlijk. Als je over zo'n heel lang traject overal stukjes werkzaamheden verricht, kan dat eigenlijk ook niet goed gaan. Was bijna te voorspellen.

Je zult er maar weer mee te maken hebben. Arme reizigers.

Reputatie 3

Eerste dag na werkzaamheden en er zijn alweer gelijk problemen :) Nu een wisselstoring in Vlissingen. Dan vraag je je toch echt af wat ze hebbe bereikt met die werkzaamheden (storing wordt overigens weer niet gemeld)

Er zijn ook al veel te lang geen problemen geweest op de Zeeuwse Lijn ey.

Wel weer heel jammer natuurlijk. Als je over zo'n heel lang traject overal stukjes werkzaamheden verricht, kan dat eigenlijk ook niet goed gaan. Was bijna te voorspellen.

Je zult er maar weer mee te maken hebben. Arme reizigers.

Dus, maar een inhaalslag maken? We zijn al sinds het einde van de vorige zomervakantie bezig, hoelang gaat die inhaalslag nog duren 😂

Reputatie 7

Dus, maar een inhaalslag maken? We zijn al sinds het einde van de vorige zomervakantie bezig, hoelang gaat die inhaalslag nog duren 😂

Zolang als nodig is. Hoe vervelend de werkzaamheden en bijkomende storingsgevoeligheid ook zijn, het zal uiteindelijk toch noodzakelijk zijn om de veiligheid te waarborgen.

Reputatie 7

Dus, maar een inhaalslag maken? We zijn al sinds het einde van de vorige zomervakantie bezig, hoelang gaat die inhaalslag nog duren 😂

Zolang als nodig is. Hoe vervelend de werkzaamheden en bijkomende storingsgevoeligheid ook zijn, het zal uiteindelijk toch noodzakelijk zijn om de veiligheid te waarborgen.

Jazeker, maar het gaat uiteindelijk wel ten koste van het gebruik van de trein natuurlijk. Bij te vaak buitendienststelling en storing haken (potentiële) reizigers af en zoeken hun heil bij ander vervoer (lees: auto). Logisch want je bent het wel een keer beu. Alleen diegenen die geen enkele andere optie hebben blijven over.

En de treinen in Zeeland zijn nu al niet zo massaal bezet.

Dus, maar een inhaalslag maken? We zijn al sinds het einde van de vorige zomervakantie bezig, hoelang gaat die inhaalslag nog duren 😂

Zolang als nodig is. Hoe vervelend de werkzaamheden en bijkomende storingsgevoeligheid ook zijn, het zal uiteindelijk toch noodzakelijk zijn om de veiligheid te waarborgen.

Jazeker, maar het gaat uiteindelijk wel ten koste van het gebruik van de trein natuurlijk. Bij te vaak buitendienststelling en storing haken (potentiële) reizigers af en zoeken hun heil bij ander vervoer (lees: auto). Logisch want je bent het wel een keer beu. Alleen diegenen die geen enkele andere optie hebben blijven over.

En de treinen in Zeeland zijn nu al niet zo massaal bezet.

 

@West borging van veiligheid is uiteraard belangrijk. Aan de andere kant is uitzichtloos/eindeloos maar werkzaamheden verrichten voor de reiziger absoluut niet fijn. Ver vooruit plannen kun je eigenlijk niet doen. Je weet niet of er op de gewenste reisdatum werkzaamheden zullen zijn. Soms wordt dat erg kort van te voren (soms zelfs helemaal niet) gecommuniceerd. 

@Rene74 ik ben het inmiddels al heel erg beu, al die werkzaamheden. Normaal pak ik altijd de trein. Nu denk ik regelmatig ook, ik ga wel met de auto.

Reageer