Nu is extra reistijd natuurlijk vaak onvermijdelijk in geval van werkzaamheden, maar naar mijn idee wordt er wederom te gretig gesneden in het treinenaanbod. Aangemoedigd door
Uitkomst van de puzzel is dat zowel de 2200 als 700/1800 serie kunnen rijden, weliswaar zonder cross-platform overstap. De sprinter richting Haarlem rijdt een kwartier later, zodat de 2100 tussen Haarlem en Amsterdam Centraal wordt vervangen. De 4600 halteert kort te Leiden Centraal, wat weer gunstig is voor de spoorbezetting. De uitwerking staat onderaan.
Voordelen:
- Geen extra reistijd tot maar liefst 5 minuten tussen Den Haag Centraal en Leiden Centraal
- 2x/uur rechtstreekse verbinding Den Haag HS - Leiden Centraal (- Haarlem - Amsterdam Centraal)
- 4x/uur (ipv 2x/uur) IC Leiden Centraal - Schiphol Airport (- Lelystad Centrum)
- Ruimte voor goederen
Omdat er naar mijn mening dus meer dan noodzakelijk overlast wordt veroorzaakt, vraag ik mij af waar er beschreven staat hoeveel hinder abonnementhouders per jaar mogen ervaren door werkzaamheden en vooral hoe dit zo beperkt mogelijk wordt gehouden.
Beste antwoord door Jouke NS
Zoals beloofd heb ik je opmerkingen wederom uitgezet bij de collega's, Sycorax. Helaas heb ik tot op heden nog geen reactie gekregen op je adviezen en kan dus ook niet aangeven of we er iets mee kunnen doen. Ik wil je wel wederom bedanken voor al het uitzoekwerk wat je hebt gedaan. Ik ben zelf soms nog zoekende in de reisplanner hoe ik dit uit kan zoeken en wat er soms beter kan en ben dan ook blij dat jij dit tot nu toe voor me hebt gedaan.
Bekijk origineel