beantwoord

Zaterdagmiddag geen bussen?


Reputatie 7
Badge +3

Ik plan een reis van Helmond naar Houten volgende week zaterdag. Klopt het dat er tussen 16 en 19 uur geen bussen rijden tussen Geldermalsen en Houten? (voor vandaag zie ik trouwens hetzelfde staan)

 

 

icon

Beste antwoord door Henk_NL 25 July 2022, 22:12

Bekijk origineel

67 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Of er rijden wel bussen maar (nog) minder en zijn ze uit de reisplanner gehaald om te voorkomen dat te veel mensen met die bussen willen. Was toch op de eerste dag van de werkzaamheden ook sprake van?

Als je alleen Geldermalsen - Houten plant zouden er 's middags een paar uur geen bussen rijden.

 

Zowel vandaag als volgende week zaterdag lijken er inderdaad tussen 1600 en 1900 geen bussen te rijden. Als ik zoek op Culemborg - Houten zijn er überhaupt geen adviezen in die periode. Ik vind het vrij apart dat er enkel tijdens zo'n klein blok geen bussen zouden rijden, maar misschien dat er specifiek dan geen chauffeurs beschikbaar zijn. Gezien er voor het stukje Culemborg - Houten geheel geen adviezen zijn, lijkt het mij verstandig om ervan uit te gaan dat het klopt voor die tijdstippen.

Reputatie 7
Badge +3

Mooi is dat 😥

Ik vind het vrij apart dat er enkel tijdens zo'n klein blok geen bussen zouden rijden, maar misschien dat er specifiek dan geen chauffeurs beschikbaar zijn.

Dat vond ik dus ook. Ook fijn voor de Culemborgers …

Ik ga m'n plannen maar 's herzien 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Overigens geeft de reisplanner dit niet alleen deze en volgende week zaterdag, ook op de andere dagen tot de werkzaamheden klaar zijn. En terugkijkend ook afgelopen week vanaf maandag. Plus ook nog enkele uren in de ochtend. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie het inderdaad. Best bizar dat je op werkdagen (ook al is het vakantie) dus urenlang niet van en naar Culemborg kunt komen in de ochtend- en middagspits.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik ook bizar vind is dat ik van de afgelopen week geen klachtenregen kan vinden op Twitter van bussen die niet reden. Volgens de planner zouden afgelopen week ook de snelbussen niet gereden hebben, dan zou je veel klachten verwachten. 

Badge +3

Ik vind 3 uur en 20 minuten lang geen enkele reismogelijkheid (voor Culemborg - Houten) geen ‘klein blok’.

Dat er vandaag geen bussen zouden zijn (wegens personeelsgebrek?) is nog tot daaraan toe, maar om dat voor de hele volgende week alvast precies zo te plannen vind ik vreemd.

Volgens 9292 rijden ze overigens wel gewoon elke 10/20 minuten (.01/.21/.31/.51 vanaf Culemborg).

NS shame on you, dit kun je toch gewoon niet maken.  Hoe diep kun je zinken als bedrijf om gewoon gedurende 3,5 uur geen mogelijkheden te hebben op een veel gebruikt traject omdat er werkzaamheden ziijn.

Het wordt steeds triester maar gezien eerdere gelijkwaardige info in de planner terwijl er wel bussen reden zal dat nu ook wel het geval zijn.  Maar dan nog zet die bussen gewoon in de planner als reismogelijkheid en geef dan aan dat er wachttijden kunnen zijn vanwege het tekort aan bussen.

Wees open en eerlijk naar de klant toe dan krijg je meer repsect dan wat er nu gedaan wordt, ik ben zo blij dat ik weg ben bij de NS ik zou me kapot schamen als NS’er.

Reputatie 7
Badge +3

Hij is al vaker gemaakt en een beetje flauw, maar af en toe is NS compleet het spoor bijster.

Reputatie 7
Badge +3

En het gaat niet alleen om de stopbussen Geldermalsen - Houten, ook de snelbussen van/naar Utrecht staan niet in de planner gedurende die tijden vanaf afgelopen maandag de 18e tot einde werkzaamheden 5 augustus. Je krijgt dan een reisadvies via Tiel en Arnhem waarbij je een deel met Arriva moet reizen en mits je geen vrij reizen hebt fors meer mag betalen. 

Badge +3

Fix dan de planner, of als het bewust gedaan is wees daar eerlijk over (ze rijden gewoon maar we hebben liever dat men omreist omdat het anders te druk wordt).

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk @mrfreeze dat het net zo is als met het concert dat je laatst bezocht. De bussen rijden wel maar NS geeft dat niet aan wegens de aanzuigende werking. Ik vind het ook heel apart.

Reputatie 7
Badge +3

Fix dan de planner, of als het bewust gedaan is wees daar eerlijk over (ze rijden gewoon maar we hebben liever dat men omreist omdat het anders te druk wordt).

NS adviseert sowieso al om het traject te mijden en geeft aan dat er door een landelijk tekort aan buschauffeurs helaas onvoldoende vervangende bussen kunnen rijden, met name in de spitsuren. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk @mrfreeze dat het net zo is als met het concert dat je laatst bezocht. De bussen rijden wel maar NS geeft dat niet aan wegens de aanzuigende werking. Ik vind het ook heel apart.

Dat idee krijg ik inderdaad ook. Mijns inziens geen goede ontwikkeling. Ik snap best dat NS reizigers probeert te bewegen om de bussen te mijden, maar dit is denk ik niet de juiste manier. Je zal maar in Culemborg wonen of werken, dit forum niet volgen en braaf je reis plannen in de reisplanner, en tegen je baas moeten zeggen dat je drie weken lang niet op je werk kunt komen.

Overigens vind ik het ook heel vreemd dat er niet (veel) meer klachten hierover te vinden zijn.

Badge +3

Bij een adres-advies komt het van 9292 en die kennen de (stop)bussen dus wél.

De NS planner zou dat 1-op-1 over moeten nemen, maar nee hoor… dan mag je (dank NS) via Leerdam en een U-OV bus, met de nodige kosten.

Of zelfs via Gorinchem en dan een Qbuzz SnelBuzz 😂

9292 toont de NS Snelbus terugsteekadviezen (via Utrecht Centraal) als vervallen, die lijken dus inderdaad niet te rijden?

Verder mis ik in de Reisplanner de melding ‘Uit NS → In R-net/Qbuzz' voor de overstap op de trein richting Dordrecht? 🤔

Badge +3

De klachten beginnen binnen te druppelen https://twitter.com/Fel1x__/status/1551205103436238848

Reputatie 7
Badge +3

Vraag me dan wel af of die klacht op basis van de reisplanner is of dat iemand daadwerkelijk voor Jan met de korte achternaam bij NS bushalte staat. Als er vanaf afgelopen maandag al geen bussen hebben gereden, zouden de klachten veel talrijker moeten zijn.

En dan zou je bv niet dit soort tweet zien (van donderdagmiddag 18:24 uur https://twitter.com/vandermadecoach/status/1550154874574217217 van iemand die wel lekker relaxed met een snelbus gaat.

Reputatie 7
Badge +3

De klachten beginnen binnen te druppelen https://twitter.com/Fel1x__/status/1551205103436238848

Op die klachttweet was het antwoord van NS dat de bussen gewoon rijden. Op de vraag waarom ze dan tijdens de spitsuren niet in de reisplanner staan tot aan het eind van de werkzaamheden wordt vervolgens geen antwoord meer gegeven. 

 

Maar vandag vertelt NS op Twitter een ander verhaal, namelijk dat er geen bussen rijden in de spits.

https://twitter.com/eefje_engeltje/status/1551547447993946112

https://twitter.com/MinkeVv/status/1551495748293885952

Badge +3

Toch wel hoor: https://twitter.com/aandewand/status/1551590917492162567

De stopbus Houten-Geldermalsen vertrok vanavond ook gewoon om 17:02. En volgens de ns-busdienstregeling die aan een paal is vastgemaakt 4x per uur. Ook tussen 16:00 en 19:00. "Plan uw reis in de app"

Reputatie 7
Badge +3

De NS webcare blijft vohouden dat er geen bussen rijden, pas na 19:00 weer. Tja, die fietsen natuurlijk niet even langs de bushalte, die kijken alleen in de planner of krijgen opdracht om te liegen.

 

 

Ik heb nog nooit een opdracht gekregen om te liegen. Wat een zinloze opmerking. Ik zal mijn collega's op de hoogte brengen van Robert zijn bevindingen. Misschien zijn deze op het laatste moment weer gewijzigd en is onze Reisplanner nog niet aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

Liegen of niet, dit gaat toch helemaal nergens over? Sorry hoor, maar wat een aanfluiting. 

Het komt zeer waarschijnlijk dat er op het laatste moment toch weer iets is veranderd. Nu zie ik dat onze Reisplanner aangeeft dat er van 18:32 bussen waren ingezet. Dat meer duidelijkheid wenselijker is dan ben ik zeker met jullie eens.

Badge +3

Denk dat @mrfreeze refereert aan bussen die gewoon rijden maar opzettelijk (nou ja, bewust) uit de NS planner gehaald worden/zijn.

9292 toont ze namelijk wel als rijdend en berichten op Twitter bevestigen dat, ook al is er wel wat uitval en komen ze soms te laat.

De bussen zijn bewust gefilterd in NS haar eigen planner om een te grote stroom reizigers te voorkomen. Blijkbaar communiceert men dit ook niet naar Webhelp, en dan krijg je idd antwoorden louter op basis van de NS-planner.

Reageer