beantwoord

65+plusser moet beducht zijn wanneer hij zijn abonnement met korting nu omzet naar een Flex variant.



Toon eerste bericht

30 reacties

Veel mensen zullen er weinig trek in hebben hun nu niet gebruikte abonnement te blijven doorbetalen en zien als het voorbij is (wat nog heel lang kan duren) wel wat er tegen die tijd in de aanbieding is. 

NS zal na corona geconfronteerd worden met een blijvende forse vervoersdaling en dus naast een inkrimping van de dienstregeling sowieso veel nieuwe reizigers moeten zien te trekken.

De NS kent twee abonnementen met korting voor mensen die 65 jaar en ouder zijn. Dat is het Weekend Vrij reizen en Dal Vrij reizen. Beide abonnementen zijn ook in de Flex variant verkrijgbaar, maar daar zit de mogelijkheid voor deze 65+ korting niet in. De huidige abonnementen met 65+ korting worden aan het einde van dit jaar door de NS omgezet naar de Flex variant, en de NS heeft op haar website laten weten dat de korting zal worden gehandhaafd. 

Nu zullen veel 65+ abonnees vanwege de Corona dreiging waardoor ze feitelijk niet meer met de trein reizen, overwegen om hun abonnement nu reeds te gaan omzetten naar een flex abonnement en tijdelijk stopzetten, totdat de crisis over is, en verwachten dan wanneer de NS definitief aan het einde van dit jaar de oude abonnementen omzet naar Flex, zij de mogelijkheid hebben om het abonnement om te zetten in een Flex abonnement met 65+ korting.

De NS schrijft op haar website hierover: De Korting voor abonnementhouders van 65+ blijft behouden. Hiermee bedoelt de NS wellicht de dan huidige bezitters van een abonnement met 65+ korting.
Wie nu dus zijn 65+ abonnement opzegt of omzet naar een Flex variant is dus feitelijk geen abonnementhouder van een 65+ abonnement meer, Ik denk dan ook dat alleen degenen die dan in het bezit is van een abonnement met korting deze korting mee verhuist naar de Flex variant.

Zolang de NS daarover geen duidelijk geeft, is het misschien verstandig om niks te doen, en af te wachten.

 


Paniekzaaierij voor niets, er worden nog varianten toegevoegd aan de Flex abonnementen voor het einde van het jaar.  Misschien eerst informatie vergaren door het forum te gebruiken of even de klantenservice te contacten voordat je dit soort dingen plaatst.

Reputatie 7
Badge +3

Met kidsvrij reizen kinderen gratis met begeleiding Lijkt mij niet handig als jonge kinderen in hun eentje op rekening gaan reizen.

Bestaande abonnementen waar nu korting voor geldt en eind voor het jaar omgezet worden naar een Flex abonnement waar de betreffende korting (nog) niet geldt, krijgen alsnog die korting.

 

Community leden geven bij vragen over omzetten van abonnementen met 65+ korting, bij-abonnementen en Keuzedagen aan dat als klanten deze willen houden ze de Flex-abonnementen voor het einde van het jaar moeten omzetten naar die abonnementen die ze eerst hadden.

Wat ik hierover lees is dat de NS Flex (nog) niet alle……
Nog niet tussen haakjes, betekend misschien dat dit ook niet meer gebeurt.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/wanneer-krijg-ik-de-65-korting-op-mijn-zojuist-aangeschafte-ns-flex-dal-vrij-59446  (9 maanden geleden)

Ook heeft NS Flex (nog) niet alle klassieke abonnementsvormen. Zo hebben we nog geen:

  • Traject Vrij
  • Kids Vrij
  • Bus, Tram, Metro Vrij
  • Bijabonnementen
  • Leeftijdskorting voor 65+ op de Weekend Vrij en Dal Vrij abonnementen

Ook lees ik iets wat niet klopt:

Als de klanten de kortingen willen houden moeten ze het Flex-abonnement voor het einde van het jaar omzetten naar die abonnementen die ze eerst hadden. 

Het abonnement dat ze eerst hadden was toch met saldo, en die worden opgeheven.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Community leden geven bij vragen over omzetten van abonnementen met 65+ korting, bij-abonnementen en Keuzedagen aan dat als klanten deze willen houden ze de Flex-abonnementen voor het einde van het jaar moeten omzetten naar die abonnementen die ze eerst hadden.

 

Reageer