beantwoord

Boeken van een abonnement met Duitse contact gegevens



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +1

…..is hier ook al zo vaak herhaald: NS stelt de sentjes boven de EUR grondregels. Risico op wanbetalers wordt als te groot ingeschat. Maar NS in het algemeen is nog te bang zich aan koud water te branden.

Overigens kon/kan ik zelf als NL zonder enig problem bij DB/DE of OeBB/AT wel doorlopende ABOś met NL-IBAN bestellen en dat functioneerde ook nog prima.

Reputatie 7

Dat is inderdaad vreemd en dat past niet bij een modern bedrijf dat met de tijd meegaat.

Conclusie is derhalve…..

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik zelf ook naar Tickets & Service balie gaan en een abonnement bestellen als dat online niet werkt?

Ja dat kan.

Reputatie 7
Badge

Dat is inderdaad vreemd en dat past niet bij een modern bedrijf dat met de tijd meegaat.

Reputatie 7

Het is natuurlijk een beetje vreemd dat NS na zoveel jaar nog steeds niet met IBAN kan omgaan. Is volgens mij gewoon verplicht.

Beste jonas.kodrun en welkom bij de NS Community. 

Als je je abonnement via de website wilt bestellen, dan kan de betaling alleen met iDeal. Hiervoor dien je inderdaad een Nederlands rekening en adres voor op te geven.
Wanneer je dit niet hebt, dan zou je kunnen vragen aan een vriend(in) in Nederland of je eenmalig zijn gegevens mag opgeven en daarna het wijzigen naar jouw gegevens. 

Wat ook mogelijk is, is eerst een OV-chipkaart te bestellen als je die nog niet hebt. Wanneer je die hebt, dan kan je bellen met de Klantenservice of langs de Tickets & Service balie en het abonnement bestellen door middel van een machtiging.

Kan ik zelf ook naar Tickets & Service balie gaan en een abonnement bestellen als dat online niet werkt?

Kan ik zelf ook naar Tickets & Service balie gaan en een abonnement bestellen als dat online niet werkt?

Beste jonas.kodrun en welkom bij de NS Community. 

Als je je abonnement via de website wilt bestellen, dan kan de betaling alleen met iDeal. Hiervoor dien je inderdaad een Nederlands rekening en adres voor op te geven.
Wanneer je dit niet hebt, dan zou je kunnen vragen aan een vriend(in) in Nederland of je eenmalig zijn gegevens mag opgeven en daarna het wijzigen naar jouw gegevens. 

Wat ook mogelijk is, is eerst een OV-chipkaart te bestellen als je die nog niet hebt. Wanneer je die hebt, dan kan je bellen met de Klantenservice of langs de Tickets & Service balie en het abonnement bestellen door middel van een machtiging.

Reageer