beantwoord

compensatie reizigers met abonnement

  • 28 August 2022
  • 29 reacties
  • 4455 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Met name voor de vrij-reizigers is het riant, want vertragingen zijn onvermijdelijk en de vergoeding is relatief hoog.

Reputatie 7
Badge +3

Een dergelijke korting zal er niet komen. Wees blij met de regeling die er nu is. Bij een vorige staking (mei 2019) hield NS er aan vast dat je een incheck moest hebben, nu kun je ook een GTBV vergoeding krijgen als je kunt aantonen dat je de intentie had om te reizen maar niet kon. Dit werd in 2019 bovendien niet van tevoren gecommuniceerd. Veel abonnementhouders (waaronder ikzelf) hebben in 2019 daarom geen vergoeding gekregen. Zou er van tevoren zijn gezegd dat een incheck nodig was voor een claim, zou ik wat eerder zijn opgestaan en even snel naar het station zijn gefietst voordat een collega met de auto mij kwam ophalen. 

dank voor u andwoord" maar ik bedoelde meer een collectieve vergoeding voor abonnement houders bijvoorbeeld een korting bij een volgend abonnement of een korting algemeen.. wellicht bent u dan ook goedkoper uit.. de consument begrijpt natuurlijk dat er een vorm van overmacht is.  het zou de NS sieren om iets van genoegdoening te doen 

Reputatie 7
Badge +3

Gaat het dan om een abonnement met afgekocht reisrecht (een vrij-abonnement) en reizen binnen je vrij-periode?

Daar staat informatie over op de speciale stakingsregeling pagina.

 

  • OV-chipkaart: Vrij-abonnement waarmee je binnen je vrij-periode reist

    Je hebt een OV-chipkaart met afgekocht abonnement (Vrij- abonnement) waarmee je, binnen je Vrij-periode, reist of wilt reizen op de stakingsdag. Hieronder zie je per situatie, wat je opties zijn en wat wij je bieden.

    • Je hebt minimaal 30 minuten tot 59 minuten vertraging
      Terugbetaling van deel van je vervoerbewijs of abonnementsgeld (afhankelijk van je abonnement). Dit regel je door een 'Geld terug bij vertraging'-verzoek in te dienen via je MijnNS-account of dit webformulier.
    • Je hebt meer dan 60 minuten vertraging
      Terugbetaling van je vervoerbewijs of abonnementsgeld (afhankelijk van je abonnement). Dit regel je door een 'Geld terug bij vertraging'-verzoek in te dienen via je MijnNS-account of dit webformulier.
    • Je ziet af van je geplande reis omdat jouw reis in het geheel niet mogelijk is door de staking
      Je kunt als de stakingsregeling van kracht is een vergoeding krijgen  conform de GTBV-regeling van NS. Dit is alleen van toepassing als je op de dag van staking met NS zou hebben gereisd. Om dit aannemelijk te maken heb je een check-in. Heb je geen check in dan vragen wij je aan te tonen dat je de intentie had om op de stakingsdag met NS te gaan reizen. Op basis van deze informatie bepalen we of we coulance kunnen toepassen als een check-in en check-uit ontbreken. Dit regel je door een 'Geld terug bij vertraging'-verzoek in te dienen via dit webformulier.
    • Je kiest voor een ander vervoermiddel omdat jouw reis in het geheel niet mogelijk is door de staking en je maakt hier kosten voor
      Je hebt recht op een tegemoetkoming in de kosten voor vervangend vervoer met een maximum van €25,00 als de stakingsregeling van kracht is. Deze vergoeding vraag je aan via onze digitale collega Jens, de chatbot van NS. Dagelijks beschikbaar tussen 07.00 en 22.00 uur.

 

Voor andere abonnementen of vrij-abonnement met reizen buiten je vrij periode zie

https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

Reageer