beantwoord

compensatie reizigers met abonnement

  • 28 August 2022
  • 29 reacties
  • 4455 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je kan claimen indien nodig en dat lijkt me voldoende. In covid tijd waren er ook voldoende mogelijkheden via flex om abonnement te pauzeren. Ik zelf heb gekozen voor voorzetting ondanks niet reizen het was voor mij een vaste last die niet in de weg zat en heb deze keuze zelf gemaakt, en daar blij mee want ik reis nu zo lang dat mogelijk blijft nog steeds op saldo met dalvrij 1e klas.

Compensatie hoeft voor mij niet en bij werkelijk nadeel kan men claimen maar dit moet wel soepel verlopen en zonder gezeur.

in Nederland i.t.t. wat sommige hier beweren echt wel mee. Ik zou die klagers adviseren om bijvoorbeeld naar Frankrijk te verhuizen, daar wordt veel frequenter naar het stakingswapen gegrepen.    

Alleen als er gestaakt worden is het bijna altijd bij het OV. En Frankrijk is geen maatstaf (die zijn wereldkampioen staken), vergelijk het ook eens met elders in de wereld. Hoe vaak wordt er in Azië gestaakt?

Kan je niet vergelijken. Is een heel andere cultuur daar. Mensen worden daar opgevoed met een groot ontzag voor de overheid. Er is daar ook veel meer controle vanuit de overheid. Onze vrijheid in het westen is een groot goed en als ik nu die omgekeerde vlaggen bij mij in de straat zie dan denk ik echt wel eens….Er hangen ook nog steeds van die raamposter met het klopt niet. Wat klopt er nou niet heb ik wel eens gevraagd, maar dan krijg je allerlei onsamenhangend gebral.   

Je kan claimen indien nodig en dat lijkt me voldoende. In covid tijd waren er ook voldoende mogelijkheden via flex om abonnement te pauzeren. Ik zelf heb gekozen voor voorzetting ondanks niet reizen het was voor mij een vaste last die niet in de weg zat en heb deze keuze zelf gemaakt, en daar blij mee want ik reis nu zo lang dat mogelijk blijft nog steeds op saldo met dalvrij 1e klas.

Compensatie hoeft voor mij niet en bij werkelijk nadeel kan men claimen maar dit moet wel soepel verlopen en zonder gezeur.

in Nederland i.t.t. wat sommige hier beweren echt wel mee. Ik zou die klagers adviseren om bijvoorbeeld naar Frankrijk te verhuizen, daar wordt veel frequenter naar het stakingswapen gegrepen.    

Alleen als er gestaakt worden is het bijna altijd bij het OV. En Frankrijk is geen maatstaf (die zijn wereldkampioen staken), vergelijk het ook eens met elders in de wereld. Hoe vaak wordt er in Azië gestaakt?

Kan je niet vergelijken. Is een heel andere cultuur daar.    

Dat is natuurlijk een dooddoener. Ieder land heeft een andere cultuur, dat geldt ook voor Frankrijk.

Dat de anarchistische cultuur in veel landen in Europa zo'n groot goed daarover verschillen jij en ik dan van mening.

ik ben een voorstander dat de NS  weer een  geheel staats bedrijf wordt.. de marktwerking heeft in verschillende sectoren verkeerd uitgepakt waar de consument de dupe van is geworden 

(mijn persoonlijke mening)

ik ben een voorstander dat de NS  weer een  geheel staats bedrijf wordt.. de marktwerking heeft in verschillende sectoren verkeerd uitgepakt waar de consument de dupe van is geworden 

(mijn persoonlijke mening)

NS is vanaf de oprichting nooit een staatsbedrijf geweest maar altijd een NV waarvan de aandelen in handen van de overheid zijn. Dat is ook nooit veranderd.

Het enige dat wel veranderd is dat de politiek op een gegeven moment gezegd heeft dat NS zijn eigen broek moest gaan ophouden en niet langer jaarlijks miljarden subsidie kreeg. En dat zal niet veranderen want de meeste politieke partijen willen ook in de toekomst geen subsidies meer geven..

Reageer