beantwoord

Dal Voordeel op saldo 2e klas verlenging abonnement

  • 30 May 2023
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Ik krijg een mail dat mijn abonnement wordt verlengd. Huidige prijs: €83,10 nieuwe prijs: €120,90

45% duurder? Dat zal toch wel een foutje zijn?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 30 May 2023, 21:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Goedenavond Bernard47 en welkom bij de NS Community, 

Ik ga ervan uit dat dit niet om een foutje gaat. Het lijkt erop dat je afgelopen jaar een korting op jouw abonnement had. Kan dat kloppen? Mocht dat niet het geval zijn, kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice zodat ze met je mee kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Dal Voordeel kost €67,20. U heeft waarschijnlijk Keuzedagen 1e klas erbij, dat kost €53,70. Dat is samen €120,90. Vorig jaar was dat €61,20 + €51,90 = €113,10. 

Had u toen misschien 2e klas Keuzedagen? Dat was €61,20 + €26,50 = €87,70. Is nog steeds niet de €83,10 die u aangeeft, maar komt wel meer in de buurt. Of had u misschien een korting?

Badge +3

Bij een verlenging zullen de Keuzedagen niet van klasse wisselen, dus als u die in 2022 ook had kostten ze € 51,90

Dan zou u vorig jaar voor het bijbehorende Dal Voordeel/VDU abonnement € 31,20 betaald hebben (reguliere prijs 2022 was € 61,20)

Snap het ook niet, want 30 euro korting krijgen komt me niet bekend voor. Herinner me wel de tijd dat je Dal Voordeel voor 29 euro kon krijgen/verlengen i.p.v. 50 of 56 euro, als er weer eens een actie was. Maar sinds de introductie van NS Flex hoefde je daar eigenlijk niet meer op te rekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Zou er in die mail toch niet misschien een foutje zijn gemaakt bij de oude abonnementsprijs? Wel erg toevallig dat dit twee dagen geleden ook al aan bod kwam.

Badge +3

Tja en om korting voor de de (afgeschafte) Bijabonnementen gaat het ook niet, want die was er alleen voor vrij reizen abonnementen en dan had je geen optie voor Keuzedagen (logisch).

Dank voor alle reacties. Ze zaten helaas allemaal in de spam, daarom nu pas mijn antwoord:

Momo heeft het duidelijk gemaakt; zij kan zo bij de communicatieafdeling van de NS aan de slag. Want wat schreef NS in de brief: uw huidige abonnement kost €61,20; de nieuwe prijs is € 120,90. Kwestie van appels en peren vergelijken dus. Ik had vorig jaar geen korting en de keuzedagen 1e klas.

Lorena NS: heb je de brief die ik ontving erbij gepakt? Dan had je het "foutje” ontdekt.

Reageer