beantwoord

Geldigheid Keuzedag

  • 10 October 2022
  • 39 reacties
  • 748 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Ha, hetzelfde verhaal bij mij gisteren 28 feb 2023. Ben vandaag 3 x doorgeschoven naar een ander medewerker in de chatbox. Na mijn gegevens doorgeven te hebben, kwam er geen antwoord meer. Chatbox vol? Blik medewerkers die het verschil tussen ’tot’ en ‘t/m’ niet weten, leeg?

Wij verstrekken nooit couponcodes die 5 dagen geldig zijn. Deze is minimaal 2 maanden geldig en vaak nog langer dan dat.

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag, 28 feb 2023.hetzelfde meegemaakt,  daardoor noodgedwongen m'n  eerstolgende Keuzedag (t/m 30 april) verstookt, en na 40 ruim een half uur als hete aardappel van de ene medewerker naar de andere geschoven te zijn ( ze bleven vol houden dat t/m niet 'tot en met' betekende) een couponcode toegestuurd gekregen, die echter niet 2mnd geldig is (als de keuzedag die ik moest verstoken) maar slechts 5 dagen.

En nog steeds foute info hierover overal op de NS site!

Bizar....

Dat is echt bizar, 5 dagen. Zou 2 maanden moeten zijn, want die van t/m 30 april had je de komende 2 maanden kunnen gebruiken.

Vandaag, 28 feb 2023.hetzelfde meegemaakt,  daardoor noodgedwongen m'n  eerstolgende Keuzedag (t/m 30 april) verstookt, en na 40 ruim een half uur als hete aardappel van de ene medewerker naar de andere geschoven te zijn ( ze bleven vol houden dat t/m niet 'tot en met' betekende) een couponcode toegestuurd gekregen, die echter niet 2mnd geldig is (als de keuzedag die ik moest verstoken) maar slechts 5 dagen.

En nog steeds foute info hierover overal op de NS site!

Bizar....

Reputatie 7
Badge +3

Gisteren ook bemerkt dat "t/m” bij de NS “tot” betekent. Ik heb gelezen dat ik niet de eerste ben die hier tegen aan loop. Op het station Delft aangekomen bleek mijn keuzedag die t/m 14 december geldig was niet meer bij mijn keuzedagen te staan. Omdat ook de de door mij geplande trein van 9:05 was uitgevallen (thuis 15 minuten daarvoor op de reisplanner stond daar niets over), ben ik maar weer terug naar huis gegaan. Er zijn nu twee mogelijkheden lijkt mij: of de NS schrijft voortaan “tot” of ze zorgen ervoor dat "t/m” ook werkelijk “t/m” betekent.

Vandaag kreeg ik de mail met de nieuwe keuzedagen en ja hoor daar stond weer “t/m”. En dat betekent zeker weer "tot”. Kom op NS, zo moeilijk kan het niet zijn! 

Je kunt een code voor die vervallen keuzedag vragen. Verwijs naar dit topic.

Gisteren ook bemerkt dat "t/m” bij de NS “tot” betekent. Ik heb gelezen dat ik niet de eerste ben die hier tegen aan loop. Op het station Delft aangekomen bleek mijn keuzedag die t/m 14 december geldig was niet meer bij mijn keuzedagen te staan. Omdat ook de de door mij geplande trein van 9:05 was uitgevallen (thuis 15 minuten daarvoor op de reisplanner stond daar niets over), ben ik maar weer terug naar huis gegaan. Er zijn nu twee mogelijkheden lijkt mij: of de NS schrijft voortaan “tot” of ze zorgen ervoor dat "t/m” ook werkelijk “t/m” betekent.

Vandaag kreeg ik de mail met de nieuwe keuzedagen en ja hoor daar stond weer “t/m”. En dat betekent zeker weer "tot”. Kom op NS, zo moeilijk kan het niet zijn! 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een keuzedag tm 31 oktober maar van station brandevoort vertrekken geen treinen ivm onderhoud…..

kan mijn keuzedag verlengd worden tm november?
gr

Keuzedag is al een jaar geldig en had u al kunnen gebruiken. Als er geen treinen rijden vanwege werkzaamheden wordt ander vervoer ingezet, waarbij de keuzedag ook geldig is.

Badge +3

Nee, de geldigheid van een Keuzedag wordt hiervoor helaas niet verlengd.

U kunt vanaf station Helmond Brandevoort met een treinvervangende taxibus reizen naar station Helmond en daarna van Helmond richting Eindhoven of Venlo met een andere bus. Uw Keuzedag is ook geldig in dat treinvervangend vervoer.

Ik heb een keuzedag tm 31 oktober maar van station brandevoort vertrekken geen treinen ivm onderhoud…..

kan mijn keuzedag verlengd worden tm november?
gr

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hetzelfde gehad tijdje terug en ik was niet de enige. Waarschijnlijk verdwijnt deze omdat de volgende dan klaargezet wordt, maar een keuzedag tot/met zou tot/met de laatste dag op te halen moeten zijn. Ik heb er van geleerd en zal een volgende keer de dag ervoor hem op mijn kaart laden.

Fijn dat je uiteindelijk een code kreeg. Bij mij zouden ze hem terugzetten, wat dus niet meer kan. Ik raakte daardoor nog een keuzedag kwijt en heb voor die 2 ook codes gekregen. Let op, als je een code hebt gekregen voor daluren dan mag je tijdens de spits niet in de trein zitten.

Hoi Momo, dank je, ik had die eerdere melding niet gezien. Nota bene van 30 april 2022!!!

Attentie Laura: Moderator NS (wat dat ook mag zijn) waarom past de NS dit niet aan? En dat ik uiteindelijk een coupon kreeg is aan mijn drammerigheid te danken, niet omdat de NS medewerker behulpzaam was. Heel frustrerend! In plaats van excuses graag zorgen dat het in orde komt!

Reputatie 7
Badge +3

Zijn al vaker meldingen over geweest.

 

Dit klinkt als een programmeur die het niet helemaal begrepen heeft.

Welkom op onze NS Community, Drammertje. Wel gek, want het is inderdaad tot en mét, niet tot. Op 8 oktober had je dus wel gebruik moeten kunnen maken van de Keuzedag. Het systeem lijkt dit niet goed te verwerken. Excuus voor dit ongemak! Fijn dat je nog wel een code hebt meegekregen.

Reageer