beantwoord

Het wijzigen van een bankrekeningnummer van een NS Flex daluren abonnement zonder iDeal

  • 3 November 2021
  • 31 reacties
  • 1151 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Aangeboden oplossing: beëindig/verwijder het huidige contract en sluit een nieuw contract af bij de servicebalie van een groot station (waar het wel zonder iDeal zou moeten kunnen) alleen is de doorlooptijd dan langer.

@rin181

Werd er bij verteld hoe er dan beëindigd wordt? 

Als er gebruik gemaakt wordt van het herroepingsrecht worden eventueel genoten kortingen normaal gezien verrekend met het terug te betalen bedrag. Weg korting dus. 

Momenteel is Flex Dal Voordeel gratis. Bij een herroeping kan NS in het slechtste geval de prijs van de volledige rit van zaterdag van uw rekening halen. 

Toch (ook) maar een klacht indienen?

Als je moeder toch nog met de trein wil reizen én ze is 60 of ouder, dan kan ze ook kiezen voor Dal Voordeel op saldo met keuzedagen. Dit kan je zonder iDeal ook bij een servicebalie kopen. 

Verwijs zeker naar de NS Kennisbank als de medewerker bij een servicebalie zegt dat je daar geen abonnement kunt kopen.

 

@Denice NS,

Weet jij misschien op welke manier er dan beëindigd wordt? En welke gevolgen (voor korting, betaling gemaakte reizen, ...) dit heeft? 

Aangeboden oplossing: beëindig/verwijder het huidige contract en sluit een nieuw contract af bij de servicebalie van een groot station (waar het wel zonder iDeal zou moeten kunnen) alleen is de doorlooptijd dan langer.

Weet jij misschien op welke manier er dan beëindigd wordt? En welke gevolgen (voor korting, betaling gemaakte reizen, ...) dit heeft? 

In dit soort gevallen kunnen we uiteraard een uitzondering maken, aangezien het niet echt om een herroeping gaat. Reiziger wil immers wel gebruik maken van het abonnement, maar loopt tegen het probleem met de iDeal betaling aan. De korting voor de reis van zaterdag kan dan ook gewoon blijven staan. In plaats daarvan rekenen we normaliter een gedeelte van het abonnement. Iets dat nu ook niet van toepassing is, aangezien de eerste maand gratis is op het moment, zoals je zelf al aangeeft.

Reputatie 7

@rin181 : Is het inmiddels gelukt?

Reputatie 4

Mijn moeder wil graag gebruik maken van een NS Flex daluren abonnement gekoppeld aan haar bankrekening. Alleen voor het wijzigen van het bankrekeningnummer (op dit moment is voor de eerste activatie van 0,01 mijn bankrekening gekoppeld) is iDeal noodzakelijk. Echter heeft, wil en kan mijn moeder geen gebruik maken van iDeal.

Dit gisteren via de chat aan een medewerker van de klantenservice voorgelegd en die zei dat hij/zij dat ook kon wijzigen waarna ik allerlei gegevens moest doorgeven (abo-nummer, bankrekening, geb.datum etc.) en dit dan binnen een week gewijzigd zou worden.

Wat schets onze verbazing, vanmorgen krijg ik een mail dat wijzigen alleen via het NS Account kan. Tja dat is net het probleem dat je dan dus iDeal nodig heb. Kortom, terug bij af.

Bij andere bedrijven (denk bijvoorbeeld aan CoolBlue) kun je gewoon in de winkel betalen, waarna de aflevering op adres plaatsvindt.

Kan de NS niet iets verzinnen voor mensen van een bepaalde leeftijd die liever niet (cq. niet bekend zijn met) internetbankieren toch hun eigen bankrekeningnummer kunnen koppelen aan hun abonnement.

Ik denk bijvoorbeeld op een groot NS Station bij de klantenservice ?

Kortom, help !

volgens mij zal dat ook bij ns groot station inderdaad kunnen anders is gewoon via ideal 

Reputatie 6

Hey rin181! Welkom bij de NS Community.

Indien Ideal niet een optie is wordt dit vrij lastig. Dat is namelijk de enige manier om dit aan te passen. Een verzoek bij de Klantenservice is dan nog mogelijk en dit is nu al afgewezen, maar dat is wel je enige optie. Je kunt contact opzoeken en de situatie volledig uitleggen om nogmaals een verzoek in te dienen, maar ik kan je helaas niet beloven dat het geaccepteerd wordt. 

Badge +3

Bij een servicebalie op een station zou het zeker moeten lukken, want wat blijft er anders over?

Voor de rest kan de Klantenservice een rekeningnummer ook wijzigen naar een buitenlands IBAN, en daar komt ook geen iDeal aan te pas.

Waarom dan niet hetzelfde voor een NL IBAN, of gaat men er maar vanuit dat iedereen in Nederland kan internetbankieren en dat elke bank wel iDeal ondersteunt?

Nou, niet dus, en neem bijvoorbeeld mensen met een bewindvoerder, maar die kan zoiets gewoon regelen via de debiteurenadministratie van NS.

Dat heeft dan wel een doorlooptijd van 10 dagen, i.v.m. de incassomachtiging bij de andere (buitenlandse) bank. Vroeger moest je dan een groene kaart naar je bank sturen.

Reageer