Skip to main content

Beste iedereen,

Gisteren probeerde ik het abonnement ‘NS Flex Dal Voordeel’ voor studenten te bestellen. Het gaat om de actie om na je afstuderen 1 jaar lang gratis NS Flex Dal Voordeel te kunnen gebruiken. Ik vond deze actie op deze website: https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd

Nu heb ik herhaaldelijk geprobeerd om dit abonnement te bestellen, maar iedere keer komt er een foutmelding: “Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer (WS-0023)”.

 

Ik heb al contact gehad met de klantenservice die mij adviseerde om een andere browser te gebruiken en de cookies te verwijderen. Beide heb ik gedaan maar zonder resultaat. 

 

De achtergrondinformatie is dat ik nog steeds studeer maar (helaas) geen recht meer heb op het studentenreisproduct omdat dat maar 4+1 jaar geldig is. Ik wil vandaag van Apeldoorn naar Maastricht reizen. Dat is uiterst prijzig zonder korting, vooral als student in deze tijden. 

Ik voldoe overigens gewoon aan de voorwaarden van deze actie: ik heb mijn studentenreisproduct stopgezet en dat is niet meer dan 6 maanden geleden. Ja, ik heb het zeker weten stopgezet bij een automaat.

 

Ik hoor graag van jullie voor hulp. Ik denk dat andere studenten ook last van dit probleem kunnen hebben.

Dus n.a.v. recente meldingen hier: Er kunnen geen abonnementen besteld worden. Als het toch per ongeluk lukt, lukt het vaak niet om een pasfoto te uploaden. En zelfs als dat toch lukt, komt de chipkaart vervolgens niet op tijd binnen. Dus besluit je maar een e-ticket te kopen, maar die komt niet binnen wegens storing. En heb je eindelijk toch op de een of andere manier een geldig vervoersbewijs, rijdt de trein je station voorbij, omdat de machinist een nieuwe tablet heeft. Gaat lekker.


En ondertussen op de radio flink reclame maken voor de abonnementen. Iets met prioriteiten.


Daarbij is de reactie van Laura ook niet duidelijk.

Voor mij was die reactie wel duidelijk, gewoon een erg lange responstijd in het systeem waarin de klantenservice werkt, dit als antwoord op de reactie erboven van iemand met die de klantenservice contact had opgenomen en te horen kreeg dat “de klantenservice telkens niks kan doen omdat hun “systeem” erg traag is...”. Op zo'n manier kan het abonnement ook niet via de klantenservice besteld worden. Hopelijk is dat intussen wel opgelost en kan de klantenservice dat nu wel. 

 


Ik heb precies hetzelfde probleem…. Probeer het al sinds afgelopen vrijdag, maar het werkt nog steeds niet.


Hier hetzelfde probleem. Zou graag morgen gebruik willen maken van dalvoordeel. Maar dat wordt lastig als er iedere keer een foutmelding komt.


Heb hetzelfde probleem. 4 browsers op computer, laptop en telefoon geprobeerd. Klantenservice gebeld, fysiek naar de Bali gegaan en weer de klantenservice gebeld. 
 

geen resultaat. 
 

ze zeggen: je moet ergens een actiecode invoeren, het woord STUDENT met hoofdletters en je ov chipkaart nummer. Ze roepen maar wat. Erg vervelend dit. Hoop dat ‘t probleem snel wordt opgelost. 


Ik ga denk ik maar voor het huidige (standaard) reizen op saldo met een dal voordeel abonnement. Na een week lang proberen, bellen, mailen geen resultaat of verbetering. Wel meteen voor een jaar betalen (in plaats van per maand) maar de NS kennende zullen dan de kinderziektes pas uit NS Flex zijn. Hopelijk niet tot volgend jaar op dit forum!


Ik loop tegen hetzelfde probleem op. Verschillende browsers en apparaten geprobeerd, maar elke keer weer de foutcode WS-0023. 


Ik probeer ook een dal voordeel flex aan te vragen (niet zoals bij jullie met de studentenkorting) en krijg dezelfde foutmelding...


Idem, continu die stomme melding terwijl ik een traject vrij nodig heb. Dit kost allemaal extra geld zo.


Hier precies hetzelfde…


Hier hetzelfde. Het zou fijn zijn als er een reactie komt wat betreft de status van de storing. 


Hetzelfde voor mij


Ik krijg ook al 2 dagen de foutmelding. Probeer al dagen een Flex-trajectvrij-abonnement af te sluiten. Maar…. geprobeerd via iphone, mac, windows laptop. In Safari, Chrome en Edge. Maar zonder resultaat . Elke keer het volgende bericht: “Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer (WS-0023)”. Ik baal hier enorm van. Contact krijgen met klantenservice is erg lastig.


Hier nog iemand. Wil van het weekend graag met Dal voordeel reizen - Zou fijn zijn als het probleem snel wordt opgelost. 


NS websites hebben helaas zeer frequent van storingen en deze kan dan weer op de stapel met onopgeloste. Neem voor de reis contact op met de klantenservice. Je zou ook kunnen overwegen om een maand weekend vrij te nemen dat kost € 31,60?? en dan kan je in de weekends gratis reizen. voor € 3,10 extra kan je ook nog Dal voordeel in de rst van de week erbij aanschaffen (totaal € 34,70 per maand) 


Ik krijg dezelfde foutmelding, wil graag naar Altijd Vrij voor deze maand want ik moet 5 dagen per week Alkmaar - Utrecht reizen. Elke dag dat het niet lukt ben ik weer 31 euro meer kwijt.


Ik heb in 2 weken tijd al 6  geprobeerd ns flex dalvoordeel te bestellen. Telkens een foutcode

 

kan dit op het station wel gekocht worden?


Ik probeer het al sinds maandag ochtend, geen enkel resultaat. De chatfunctie op de website is bijzonder langzaam (waarschijnlijk gewoon te weinig mensen) en geen uitzicht op verbetering. Beter wordt dit snel opgelost.

Ik kan trouwens überhaupt geen Flex abonnement aanvragen, wel of geen korting.


En ondertussen op de radio flink reclame maken voor de abonnementen. Iets met prioriteiten.

Gaat helemaal nergens meer over. Sinds afgelopen vrijdag kan je volgens mij bijna geen abonnementen meer bestellen bij NS, maar er enige vaart achter zetten om het op te lossen => Ho maar. En dan zo'n reactie van Laura: ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen.


Update: Nu enkele dagen later heb ik het wederom geprobeerd maar ik stuit nog steeds op dezelfde foutmelding WS-0023. Ik hoop dat NS dit spoedig ziet en kan verhelpen.

 

 

Ja ik zie op twitter daar ook steeds de berichten over. Antwoord van NS stuur een DM. Dat duurt dan weer een dag of 3 voordat die beantwoord wordt. Het probleem zelf wordt echter maar niet opgelost. Moderators hier zijn ook niet actief in dit topic. Conclusie NS wil geen abonnementen verkopen?


Ik probeer nu ook al twee dagen mijn gratis flex abbonement aan te schaffen na mijn studentenov. In verschillende browsers en op verschillende apparaten, maar het lukt niet. Ik heb proberen de klantenservice te bereiken, maar dat lukt ook niet. Heel jammer dit, vooral omdat de trein al zo duur is.


Hoi allemaal, 

Echt super frustrerend dat er geen abonnementen besteld kunnen worden. Doen jullie dit allemaal incl. nieuwe OV-chipkaart of zitten er ook bestellingen bij op een bestaande OV-chipkaart?

Als er een bestaande OV-chipkaart is en de bestelling lukt dan ook niet, neem dan zeker even contact op met onze klantenservice. NS Flex abonnementen kunnen ze dan wel bestellen en die kunnen per direct ingaan. Reizen op Saldo Dal Voordeel abonnementen kunnen ze ook bestellen, maar kunnen dan pas over 10 dagen ingaan. En Klantenservice kan de exstudenten-kortingsactie helaas niet verwerken.

Ik heb contact gehad en er wordt momenteel met hoge prioriteit aan dit onderwerp gewerkt. Ze hebben alles ingezet en alles wat we (ik) nu kunnen doen is afwachten, of 1 van bovenstaande opties kiezen als dat mogelijk is. Mijn excuus voor dit ongemak.


Bij mij lukt het niet om de bestelling te plaatsen op mijn huidige OV-kaart. Ik heb het zojuist geprobeerd met de optie van het bestellen van een nieuwe OV-kaart. Dat is wel gelukt. Het duurt dan wel een week voordat de je OV-kaart hebt. 

Ik wens iedereen nog veel succes met zijn bestelling!


Ik heb dit probleem ook. Bij de kantenservice zeiden ze dat ik maar moest blijven proberen, maar dat haalt dus niks uit. Ik wilde vandaag weer bellen, maar na een uur in de wacht te hebben gezeten, heb ik maar opgegeven. Morgen weer proberen. 

Hopelijk gaat NS hier nog iets aan doen, want anders is het aanbod van een gratis daluren abonnement een beetje nutteloos. 


Reageer