beantwoord

omzetten abonnement Flex Dalvrij naar 65+

  • 15 November 2022
  • 3 reacties
  • 437 Bekeken

Ik ontving bericht dat mijn Flex Dal Vrij in januari duurder wordt waarbij de (hogere) prijs gerelateerd is aan mijn huidige leeftijd (64). Ik word echter begin januari 2023 wel 65 jaar. Worden de abonnements kosten dan automatisch aangepast of moet ik dit zelf regelen? 

icon

Beste antwoord door Thom 15 November 2022, 17:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet dit zelf regelen. Oude abonnement laten vervallen en vervangen door Flex Dalvrij voor senioren.

 

U kunt ook kiezen voor opzeggen oude abonnement van Flex, overgaan naar Flex zonder abonnement en kort daarop Dalvrij voor senioren nemen als het systeem het niet pakt. U kunt niet Dalvrij kopen als u het al heeft en het systeem ziet het pas bij de controle van uw chipkaart.

Bedenk dat NS eerst de oude prijs nog aangeeft. Nadat uw persoonlijke chipkaart is gecontroleerd, geeft  de site de juiste bedragen bij de afrekenpagina  wel goed weer.

Dank voor de reactie. Ik zag alleen nergens op de NS website de abonnementen genoemd staan die van toepassing zijn op senioren. Wellicht bewust beleid? Dus hopelijk kan ik het bij het omzetten wel vinden. Fingers crossed dat het gaat lukken.

 

hartelijke groet,

Reputatie 7
Badge +3

Het zijn op de website geen aparte abonnementen voor senioren, wel 2 abonnementen waarbij je als 65+ korting krijgt. Die korting staat genoemd onderaan bij de veel gestelde vragen, klik daar op “Wat is NS  Flex Dal Vrij” en het staat er. U bestelt gewoon het Dal Vrij abonnement, bij het bestellen wordt uw geboortedatum herkend en de korting wordt toegepast als de aanvrager 65+ is.

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/5

 

Reageer