Ik ontving bericht dat mijn Flex Dal Vrij in januari duurder wordt waarbij de (hogere) prijs gerelateerd is aan mijn huidige leeftijd (64). Ik word echter begin januari 2023 wel 65 jaar. Worden de abonnements kosten dan automatisch aangepast of moet ik dit zelf regelen?
U moet dit zelf regelen. Oude abonnement laten vervallen en vervangen door Flex Dalvrij voor senioren.
U kunt ook kiezen voor opzeggen oude abonnement van Flex, overgaan naar Flex zonder abonnement en kort daarop Dalvrij voor senioren nemen als het systeem het niet pakt. U kunt niet Dalvrij kopen als u het al heeft en het systeem ziet het pas bij de controle van uw chipkaart.
Bedenk dat NS eerst de oude prijs nog aangeeft. Nadat uw persoonlijke chipkaart is gecontroleerd, geeft de site de juiste bedragen bij de afrekenpagina wel goed weer.
Dank voor de reactie. Ik zag alleen nergens op de NS website de abonnementen genoemd staan die van toepassing zijn op senioren. Wellicht bewust beleid? Dus hopelijk kan ik het bij het omzetten wel vinden. Fingers crossed dat het gaat lukken.
hartelijke groet,
Het zijn op de website geen aparte abonnementen voor senioren, wel 2 abonnementen waarbij je als 65+ korting krijgt. Die korting staat genoemd onderaan bij de veel gestelde vragen, klik daar op “Wat is NS Flex Dal Vrij” en het staat er. U bestelt gewoon het Dal Vrij abonnement, bij het bestellen wordt uw geboortedatum herkend en de korting wordt toegepast als de aanvrager 65+ is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.