Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet | NS Community
beantwoord

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet



Toon eerste bericht

57 reacties

Badge +3

Nog iets ‘vreemds’

Een fiets stallen op Eindhoven C kost € 1,35 per 24 uur, maar wellicht vond men dat binnen een kwartiertje weer naar buiten wel gratis mocht zijn (iemand uitzwaaien na inleveren OV-fiets) 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Op de ene trein reis die tot nu toe wel in mijn reishistorie staat heb ik controle gehad, HC controleerde de kaart van iedereen voordat je in mocht stappen. Ik heb niet zo'n incomplete reis. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, ik zou ook werkelijk niet kunnen verklaren hoe controle er invloed op zou hebben. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Conducteur heeft bij mij ook niet driftig getikt op z'n gizmo. Het was gewoon chipkaart er tegenaan houden en klaar.

Maar 't blijft vreemd, mijn laatste check-ins en check-uits laten zowel de heen- als terugreis zien, maar in de reishistorie is alleen de terugreis verwerkt.

Bij jou is dan al wel één van de reizen van zaterdag de 9e verwerkt in je reishistorie, bij Thom ontbreekt er eentje van donderdag de 7e, bij mij eentje van vrijdag de 8e en de terugreis van zaterdag de 9e kort na middernacht. Er is dus geen peil op te trekken hoeveel dagen het duurt, het is niet de oudste reizen eerst. 

 

Nee, dat vind ik opzich ook wel wat vreemd. Ik heb toch net even gebeld met de IT-afdeling over deze case, maar ze konden met vertellen dat je niet alleen bent en dat ze op de hoogte zijn van dit soort situaties. Dit zou volgens hen niks te maken hebben met controle (al vind ik hem in dit geval wel héél toevallig natuurlijk), maar dat ze dus wel al bezig zijn met dit fenomeen. 

Badge +3

Het lijkt nog steeds (soms?) mis te gaan… https://twitter.com/FrankVanLeeuwe6/status/1586112370086236162

Ik ben hoogst verbaasd dat ik volgens de NS gereisd heb zonder geldig reisrecht. Heb ingecheckt en uitgechekt en nog gecontroleerd in de trein naar Utrecht, vanaf Nijmegen.

Lijkt dus (aanname) dat gecontroleerd worden iets met je transacties doet, waardoor je bij Flex ‘problemen’ kan krijgen?

Reputatie 5

OK, dankjewel voor het navragen. 

Badge +3

Tja dat kan bijna geen toeval meer zijn natuurlijk, maar zolang die ‘automatische correctie’ klopt (omdat je vaker dat traject aflegt) is het natuulijk geen groot probleem (en al helemaal niet als ze dan 2e klas tarief rekeken) 🤣

Vind die (€ 20,00) voor een incheck/overstap ook wel apart, want je hebt toch NS Flex? Bij reizen op saldo en een abonnement zou dat € 10,00 zijn.

Reageer