beantwoord

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet



Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, heb net even bij mezelf gekeken. Ik heb geen incomplete reizen staan. Maar ik ben bv. afgelopen zaterdag naar Eindhoven gereisd, heb daar een OV-fiets gehuurd en ben later die dag weer teruggegaan. OV-fiets en terugreis staan wel in het overzicht, maar de heenreis niet. En op die heenreis ben ik inderdaad gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben afgelopen vrijdagmiddag naar Rotterdam geweest en daar verder met de metro en dan kort na middernacht wer terug met eerst metro en dan NS trein. Mijn reishistorie geeft vooralsnog alleen de metro terugrit aan na middernacht, niet de heenrit in de middag en de NS reizen nog helemaal niet. De NS ritten staan intussen wel vermeld als Laatste check-in of check-uit met NS op mijn startpagina, maar dat was ook pas na 2 of 3 dagen. Je zou juist verwachten dat NS ritten eerder in de reishistorie staan naar bus of metro ritten. In ieder geval nog geen incomplete reizen dus, want de NS ritten staan nog helemaal niet in de reishistorie. Op de heenrit had ik geen controle, bij de terugrit controleerde de HC bij 1 deur voordat reizigers de trein instapten. Dus ik ben benieuwd of dat dan uiteindelijk ook als incompleet blijft staan.

 

Reputatie 4

Ik heb sinds een maand NS Flex Dal Vrij. Het valt me op dat in mijn reisoverzicht meerdere reizen als incompleet gemarkeerd blijven. Bv. deze recente reis van Arnhem naar Den Haag:

 

Ik ben correct in- en uitgecheckt, zoals ik ook kan zien op www.ov-chipkaart.nl, waar ik de kaart ook heb gekoppeld:

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik heb meerdere zulke ‘open’ reizen in MijnNS staan, tot een maand geleden. Het merkwaardige is dat in al deze gevallen ik onderweg controle heb gehad, en begin te vermoeden dat er een verband is?

meestal duurt dit een dag dat bijgewerkt word maar is ook storing gaande maar meestal staat binnen dag in mijn ns historie maar voor metro tram en bus kan paar dagen duren voor zichtbaar is 

anders staan ze wel op factuur gemeld dit klopt altijd 

Reputatie 7
Badge +3

Het zal inderdaad wel correct op de factuur staan maar de reishistorie moet gewoon kloppen en graag ook niet pas na meerdere dagen of langer pas verschijnen in de reishistorie. Voor ik Flex had, had ik een klassiek Traject Vrij en de reizen stonden er al dezelfde dag in. Bij een vertraging kon je dan de volgende dag vanuit je reishistorie een GtbV claim indienen, dat gaat niet als de reis pas na een week verschijnt en waarschijnlijk ook niet als die incompleet blijft. Natuurlijk kun je dan wel een claim indienen zonder MijnNS maar het is bijzonder irritant dat het allemaal zo lang duurt of niet correct staat. 

Reputatie 5

Het staat ook niet correct op de factuur, zie onderstaande. Dienstverlener ontbreekt en klasse is aangemerkt als 2e klas, terwijl ik 1e klas abonnement heb.

 

Het zal inderdaad wel correct op de factuur staan maar de reishistorie moet gewoon kloppen en graag ook niet pas na meerdere dagen of langer pas verschijnen in de reishistorie. Voor ik Flex had, had ik een klassiek Traject Vrij en de reizen stonden er al dezelfde dag in. Bij een vertraging kon je dan de volgende dag vanuit je reishistorie een GtbV claim indienen, dat gaat niet als de reis pas na een week verschijnt en waarschijnlijk ook niet als die incompleet blijft. Natuurlijk kun je dan wel een claim indienen zonder MijnNS maar het is bijzonder irritant dat het allemaal zo lang duurt of niet correct staat. 

Precies dat, ik had geen vertraging op deze ritten. Maar zou wel de mogelijkheid willen hebben bij toekomstige reizen om evt. een claim te kunnen maken. Dat wordt met een incomplete reishistorie complex.

Reputatie 7

Ook eens even gekeken. Ik reis iedere dag met Flex Dal Vrij en de laatste rit die vermeld staat is van 8 juli. Dus van de laatste vier dagen staat er nog helemaal niets……… Gisteren had ik vertraging op de reis van Zwolle naar Breda, dus claimen kan nu niet. Ik ga dit niet op een onhandige andere manier doen of speciaal weer naar een servicebalie, dus heb het nu maar opgeschreven ter herinnering en hoop dat ik het dit weekend in kan dienen. 

Reputatie 5

Dank voor alle reacties. Het is ook mijn ervaring dat de reisoverzichten op MijnNS tergend traag worden bijgewerkt.

Maar ik blijf zitten met de vraag waarom sommige reizen dan niet compleet worden weergegeven, als ze na een week of twee eindelijk verschijnen. Nog een voorbeeld :

Volgens MijnNS ben ik nooit uitgecheckt, of althans pas na 17 uur en 34 minuten. Dientengevolge werkt de Geld terug bij vertraging knop ook niet. En dit alles terwijl ik gewoon correct ben in- en uitgecheckt:

En het gekke is dat ergens in de database van MijnNS een veld rond de uitcheck toch correct lijkt gevuld. Er staat immers Arnhem Centraal als uitcheck gemarkeerd, maar niet de uitchecktijd of de vervoerder.

@NS: misschien iets om door te zetten naar de IT afdeling?

Reputatie 5

Dankzij de tip van @mrfreeze in mijn andere topic breng ik mijn soortgelijke ervaring op deze plek ook even onder de aandacht. Ik had op 31 juli exact hetzelfde. Een simpele reis met uitsluitend NS die gewoon met de juiste in- en uitchecktijden in het transactieoverzicht van de kaart verschijnt, maar nu (meer dan 10 dagen later) nog steeds incompleet (zonder uitcheck, vervoerder en klasse) in mijn reishistorie staat. Ook ik had onderweg kaartcontrole.

Badge +3

Ook eens even gekeken. Ik reis iedere dag met Flex Dal Vrij en de laatste rit die vermeld staat is van 8 juli. Dus van de laatste vier dagen staat er nog helemaal niets……… Gisteren had ik vertraging op de reis van Zwolle naar Breda, dus claimen kan nu niet. Ik ga dit niet op een onhandige andere manier doen of speciaal weer naar een servicebalie, dus heb het nu maar opgeschreven ter herinnering en hoop dat ik het dit weekend in kan dienen. 

Claimen vanuit Mijn NS zal inderdaad (nog) niet lukken, maar via het formulier (zonder Mijn NS) kan het natuurlijk wel. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Reputatie 7
Badge +4

Ik kom ook een merkwaardig fenomeen tegen. Ik ben in Deventer uitgecheckt, heb geld opgenomen en ben redelijk kort daarna weer ingecheckt in Deventer en uitgecheckt in Rijssen. Ik ben weer ingestapt in Goor. Dit gedeelte van Deventer naar Rijssen is niet na bijna een week nog niet verschenen en het is een reis met NS.

Kent iemand dit verschijnsel? Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben in Deventer door de poortjes gegaan en in Rijssen heb ik zonder meer uitgecheckt.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Staat die reis van Deventer naar Rijssen wel op je startpagina onder “Laatste check-in of check-uit met NS” of heb je in tussen al meer reizen gemaakt dat de check-in/check-outs van 7 juli daar niet meer instaan? 

Reputatie 7
Badge +4

ik heb al meerdere reizen gemaakt. De reis werd gemaakt vanaf Deventer ongeveer vanaf 11.50. Aankomst in Rijssen tegen half een. Daarna gewandeld naar Goor en daar de trein gewoon genomen. Die is vermeld. Hij wordt ook niet op een andere chipkaart vermeld, je zou in dufheid een verkeerde kaart kunnen pakken, maar ook dat is niet het geval.

In dat geval is er een automatische correctie achteraf toegepast. N.a.v. de heenreis heeft het systeem die aanname gemaakt en hem voor je ingevuld. Als deze klopt, hoef je niks te doen, als hij niet klopt, neem je even contact op met onze Klantenservice. Maar dat is dan in ieder geval wel de reden dat je de vervoerder en de tijd niet ziet van de uitcheck.

Reputatie 7
Badge +3

De wondere wereld van NS Flex. Het komt uiteindelijk vast wel goed, maar logisch is het niet.  

Reputatie 7
Badge +4

Na zes dagen een NS reis, terwijl de andere reizen er wel staan, een wondere wereld maar ja, zoals je weet wil ik wonderen graaf snappen of letterlijk be-grijpen. Wie weet komt het toch nog binnen, zullen we maar denken. 

Reputatie 5

Maar waarom zou er een automatische correctie worden toegepast? Ik ben immers gewoon op Arnhem Centraal uitgecheckt om 16.47 (zie tweede plaatje). En als ik correct ben uitgecheckt zou er geen enkele reden mogen zijn om later alsnog met de klantenservice contact op te nemen om iets recht te zetten.

Alleen lijkt deze informatie nooit in het MijnNS systeem te zijn aangekomen.

Reputatie 7
Badge +3

In dat geval is er een automatische correctie achteraf toegepast. N.a.v. de heenreis heeft het systeem die aanname gemaakt en hem voor je ingevuld. Als deze klopt, hoef je niks te doen, als hij niet klopt, neem je even contact op met onze Klantenservice. Maar dat is dan in ieder geval wel de reden dat je de vervoerder en de tijd niet ziet van de uitcheck.

Maar wat is nou de reden dat die uitcheck niet in de reishistorie staat?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, zo vind ik het ook niet te begrijpen dat mijn RET metro reis van de nacht van vrijdag op zaterdag al wel in mijn reishistorie staat en een eerdere RET reis en een reis met NS van vrijdagmiddag nog niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Zo'n automatische correctie zou toch alleen gebeuren als een in of uitcheck ontbreekt? In dit geval is er wel uitgecheckt in Arnhem wat staat in het 2e screenprintje, wat zo te zien van OV-cipkaart.nl is. Die uitcheck was om 16:47 en dat is niet 17 uur en 34 minuten na de check-in van 15:16 in Leiden. Dan gaat er toch iets mis in de NS systemen dat deze uitcheck er niet met de juiste tijd instaat. De uitcheck ontbreekt dan wel in de reishistorie maar niet omdat er niet is uitgecheckt maar door iets wat in het NS systeem niet goed gaat. 

Badge +3

Zolang ze bij OV-chipkaart zichtbaar zijn komen ze uiteindelijk ook wel in Mijn NS terecht, maar bijna een week voor een rit met NS is wel extreem lang.

Metroritten trouwens ook, want poortjes zijn natuurlijk permanent ‘online’ in tegenstelling tot sommige apparaten in (buurt)bussen.

Een busrit in de ochtend binnen Eindhoven staat normaal gesproken echt wel ‘s middags in mijn (Flex) Reishistorie, of anders de volgende dag.

Gelukkig hoef jij verder niets te declareren, en hebt ook niet te maken met (onterechte) kosten wegens ‘missende transacties’.

Reputatie 7
Badge +4

@mrfreeze Goede opmerking, maar ik weet het niet meer. 

Nee, als gepensioneerde Dalvrijreiziger heb ik die problemen inderdaad niet, @Robert B 

Ik had niet zo snel moeten kijken, even wat meer aandacht aan de screenshot moeten besteden. Ik zie inderdaad dat alleen de check-uit nog niet is verwerkt. En dat is inderdaad gek. Het kan wel langer duren voordat de reis is geladen, maar dan betreft het altijd de hele reis, in 1x. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ze zijn wel zichtbaar bij OV-chipkaart.nl en nee ik hoef niets te declareren en hoef ook geen GtbV claim in te dienen, maar gezien de diverse meldingen is het nu blijkbaar normaal dat het zo lang duurt of dat het incompleet is. En een deel van die reizigers zal wel moeten declareren of daar worden wel extra kosten berekend omdat er een gemiste uitcheck is. 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, ik zou ook werkelijk niet kunnen verklaren hoe controle er invloed op zou hebben. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Conducteur heeft bij mij ook niet driftig getikt op z'n gizmo. Het was gewoon chipkaart er tegenaan houden en klaar.

Maar 't blijft vreemd, mijn laatste check-ins en check-uits laten zowel de heen- als terugreis zien, maar in de reishistorie is alleen de terugreis verwerkt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Op OV-chipkaart staan ze wel en op Mijn NS niet. Nouja, ik keek of er controle was, en die was er niet. ;-)

Onverklaarbaar,

 

 

Reageer