beantwoord

switchen naar eerste klas



Toon eerste bericht

38 reacties

Tsja, dat zou je verwachten idd.

 

 

Ik zou er ook op inzetten dat men geen idee heeft wat het effect is van drukken op die knop. En ja, dat is ernstig.

De programmeurs van het controle device hadden natuurlijk ook een tekst in beeld kunnen laten komen waarin te lezen is dat er een correctie tarief/boete uitgedeeld wordt aan de reiziger i.v.m.het ontbreken van een geldig Vvb of het zitten in de verkeerde klasse.

 

Ja, maar dan nog geldt wat Loes ook aanhaalt: er is geen herhaling kaartsoorten. Je zou willen dat men ook een goed advies kan geven bij vragen door reizigers, maar dan is kennis van het product wel nodig. 

Dit is al jaren een bekend probleem mede veroorzaakt door de steeds maar nieuw geintroduceerde kaertjes met afwijkende voorwarden.

Beste Robert,

Dank je wel voor je reactie. De conducteur heeft het voor mij geregeld, dus ik zit een stuk rustiger nu.

Hij vertelde dat wanneer je reist op rekening ze het wel kunnen aanpassen in de trein, maar niet wanneer je op saldo reist. 

Het lukte trouwens ook niet in de NS app, ik heb wel een plaatje gevonden internet hoe dat stukje er uit zou moeten zien in de app, maar daar ontbreekt dus ook (ook binnen 15 minuten na inchecken) het stukje om de keuze te kunnen maken om te switchen.

Hartelijk groet, fijne avond, Ruthy

 

@Janrm ik kan nu nog niet zien in mijn account wat er aangepast is. Ik denk straks wel als ik uitcheck, maar dat duurt nog iets meer dan een uur (ik reis dwars door het land 🙃😊). 

@Erryt NS het zag er allemaal heel betrouwbaar uit, dus dat is al goed 👍🏼! 
Ik kan het nog niet in de app zien: daar staat dat het nog ‘in bewerking’ is. De hele reis en ook de reis van vanmorgen. 
Ik heb pas sinds vandaag het flex-abonnement dus weet nog niet hoe het werkt 🤗. 
Zodra ik het weet zal ik reageren! 

Haha, jullie hadden gelijk! 
Ik krijg net een mailtje dat op 8 juni een reis is gemaakt zonder toeslag 1e klas. Het correctietarief van 20 euro wordt op de eerst volgende factuur in rekening gebracht! 

Als ik morgen puf heb dan ga ik er nog wel achteraan, maar meestal is dat meer gezeur en ergenis, dus als ik dat zo is, dan laat ik het gaan. 

Dank voor jullie ondersteuning en tips! 

@Erryt NS zie hierboven! 

Reputatie 3

Ik heb nog gevraagd of het kan zijn dat er een paar dagen over heen gaan tot de ritprijs te zien is, maar dat is niet zo. 

Ik hoop dat ze gelijk heeft, maar ik ben toch bang dat de ritprijs nog in je account gaat verschijnen. 😐

Badge +3

Dank voor die extra info over de Business Card, maar bij Flex zou men dus (bij werkende backend-verbinding) niet stilzwijgend een correctie mogen doen en/of zeggen “het is goed zo” (met natuurlijk een correctietarief als gevolg, 20 euro voor 1e klas en 50 euro voor ‘vergeten‘ incheck of bij de verkeerde vervoerder).

Kan me voorstellen dat men dat doet om discussies/agressie te voorkomen (omdat het ‘systeem’ het wel uitzoekt), terwijl het handelperspectief toch echt iets anders zegt?

Reputatie 7
Badge +3

Als dat inderdaad zo is zou dat door NS duidelijk gemaakt moeten worden aan de dames en heren HC. Er is toch ieder jaar een herinstructie? Of anders een verplichte e-learning. Zie het maar als een onderdeel van de kennis die je moet hebben om je werk goed te kunnen doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Erin stampen die kennis dus. 

Badge +3

Voordeel van Flex @iMark: het verschil tussen studenten of reizigers op saldo die spontaan de 1e klas uit gejaagd worden (anders een UvB!) en dat je met NS Flex rustig mag blijven zitten want “het is goed zo” 🤣

Reageer