vrij reisdag en toch betalen | NS Community
beantwoord

vrij reisdag en toch betalen

  • 27 February 2018
  • 11 reacties
  • 332 Bekeken

ik had een vrij reizendag opgeladen, maar ontdekte bij het uitchecken dat ik toch moest betalen. Bij het loket konden ze me niet helpen. De website OV-chipkaart accepteert mijn declaratie niet.
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 February 2018, 10:24

Bekijk origineel

11 reacties

Hoe laat ben je ingecheckt en op welke dag?
Reputatie 7
Badge +3
Wat voor vrij reizendag was het precies? Een zgn. 'keuzedag' of een bepaalde actie o.i.d.? Wanneer/hoe laat bent u gaan reizen?
Hoe laat ben je ingecheckt en op welke dag?
23-02 om 9.33 uur
Wat voor vrij reizendag was het precies? Een zgn. 'keuzedag' of een bepaalde actie o.i.d.? Wanneer/hoe laat bent u gaan reizen?
een vrij reizendag is een vrij reizendag.
Reputatie 7
Badge
een vrij reizendag is een vrij reizendag.nee. Meerdere soorten, met elk kleine lettertjes. Dus welke is het? (Letterlijke naam)
een vrij reizendag is een vrij reizendag.nee. Meerdere soorten, met elk kleine lettertjes. Dus welke is het? (Letterlijke naam)
keuzedag
Reputatie 7
Badge
een vrij reizendag is een vrij reizendag.nee. Meerdere soorten, met elk kleine lettertjes. Dus welke is het? (Letterlijke naam)
keuzedag

Bij de automaat ophaalbare keuzedag van voordeelurenabonnement?
Echte OVchip keuzedagkaartjes van dat abonnement?
Bij de automaat ophaalbare keuzedag van dalurenabonnement?

Het lijkt alsof uw keuzedag niet op uw OVchip is geladen. Te kort uw chipcard tegen het gele vlak gehouden? Heeft u met de toets "transacties" op de automaat gecontroleerd of de keuzedag is geladen en gebruikt?
Welkom op het Serviceforum, damiaan.

Op basis van de info die je hier geeft zou je Keuzedag gewoon gewerkt moeten hebben. Om na te gaan waarom de Keuzedag niet werkte en je toch hebt moeten betalen kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice via Twitter, Facebook, Live Chat of telefonisch: 030-7515155 (lokaal tarief). Indien je onterecht hebt moeten betalen krijg je natuurlijk restitutie.

Beste mensen,

 

Op 31 maart jl heb ik een vrije keuzedag geladen, echter alleen de heenreis is gratis geweest en de terugreis is afgeschreven.

Ik wil graag van de terugreis van 31 maart 2021 mijn geld terug.

Hartelijke groet,

Rita Bevers

Badge +3

Hebt u voor de terugreis wel ingecheckt in de daluren? Als u op een werkdag incheckt tussen 16.00 en 18.30 uur, dan is uw Keuzedag niet geldig.

Hebt u in de daluren ingecheckt en is toch geld afgeschreven, dan kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. In het bericht van moderator Denice in dit topic, vlak boven uw bericht, leest u hoe dat kan.

Hallo Rita b, welkom op de NS Community.

 

Wat vervelend dat je terugreis tegen verwachting in niet gratis was. Hoe laat heb je ingecheckt op de terugreis? Sinds 1 januari 2021 zijn Keuzedagen niet meer geldig tijdens de middagspits (check in tussen 16:05 en 18:25). 

Reageer