Skip to main content
beantwoord

Wanneer gaat de korting in na wijziging van Flex Basis naar Flex Dal Voordeel?


Ik heb zitten zoeken, maar niet kunnen vinden wanneer precies de korting ingaat als je omschakelt van Basis naar Dal Voordeel. Geen enkele combinatie van zoektermen die ik geprobeerd heb, geeft mij deze informatie, niet op de NS site, en ook niet hier in het forum.

 

Kan iemand dit precies vertellen? 

10 reacties

Badge +3

Mijn ervaring leert dat de bevestigingsmail binnen enkele minuten na de wijziging ontvangen wordt. Vrijwel direct dus.

Reputatie 4

Ik heb zitten zoeken, maar niet kunnen vinden wanneer precies de korting ingaat als je omschakelt van Basis naar Dal Voordeel. Geen enkele combinatie van zoektermen die ik geprobeerd heb, geeft mij deze informatie, niet op de NS site, en ook niet hier in het forum.

 

Kan iemand dit precies vertellen? 

hij als je van basis naar dal voordeel zet dan krijg je 2 mailtje eerste is met dat verwerkt word 2 mail is dat helemaal verwerkt in na 2 mail is dat abonnement actief 

Badge +3

Een wissel binnen NS Flex is per direct. Het tijdstip van de wijziging telt, en alle inchecks daarna zullen op Dal Voordeel afgerekend worden.

Je krijgt daar twee e-mails over, eentje voor de aanvraag en daarna nog eentje ter bevestiging.

Soms duurt het wat langer voor de mails binnenkomen, maar als je kijkt op de Mijn NS website zie je welk abonnement actief is.

Badge +3

Zie ook https://www.ns.nl/binaries/_ht_1622457016142/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf artikel 11:

Wijzigen van Flex Abonnementen
11.1 U kunt een Flex Abonnement op elk moment wijzigen. Een Wijziging treedt direct in werking, tenzij u in een Wijzigingsperiode zit.
1.2 Na het doorvoeren van een Wijziging gaat er een Wijzigingsperiode in waarin u geen nieuwe of andere Wijzigingen kunt doorvoeren.

Die wijzigingsperiode is een maand, maar Flex Basis kan je op elk moment naar iets anders wijzigen (desnoods via de Klantenservice).

Direkt wisselen naar ander abonnement lukt niet en is volkomen onjuist NS !

Reputatie 7
Badge +3

Direkt wisselen naar ander abonnement lukt niet en is volkomen onjuist NS !

Welk abonnement wil je wisselen?

Reputatie 4

Direkt wisselen naar ander abonnement lukt niet en is volkomen onjuist NS !

 

Na het aanschaffen van een abonnement moet u 1 maand aanhouden. Na 1 maand kunt u dagelijks opzegbaar of aanpassen.

Alleen NS flex basis kunt u zonder termijn van 1 maand aanpassen. Wijziging gaat gelijk in.

 

Indien u problemen ondervindt neem dan telefonisch of chat contact op met klantenservice.

Direkt wisselen naar ander abonnement lukt niet en is volkomen onjuist NS !

 

Na het aanschaffen van een abonnement moet u 1 maand aanhouden. Na 1 maand kunt u dagelijks opzegbaar of aanpassen.

Alleen NS flex basis kunt u zonder termijn van 1 maand aanpassen. Wijziging gaat gelijk in.

 

Indien u problemen ondervindt neem dan telefonisch of chat contact op met klantenservice.

Ik heb al 4 x gebeld met de klantenservice…!! men stuurde mij naar een NS kaartenautomaat om daar mijn NSFlex abonnement te verwijderen… bij 2 automaten met blauw boord geweest en daar kon niets verwijderd worden ik kreeg alleen 2 rekeningen omdat mijn chipkaart had gebruikt !! kopieën van gemaakt. Krijg net bericht dat Flex verwijderd is… NIET DUS en nieuwe abonnementen bestellen lukt ook niet GEWELDIGE SERVICE DUS IK HEB DUS MIJN KLACHT INGEDIEND BIJ VERVOER.

Badge +3

Je hoeft helemaal niet naar een NS kaartautomaat, want bij supermarkten e.d. kan het ook.

https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker

Verwijderen kan ook via Mijn NS:

 

Het blijft onduidelijk welke abonnement @B jacobs heeft en wat hij wil wijzigen.

Reageer