beantwoord

Wijzigen NS Flex lukt niet

  • 30 October 2018
  • 58 reacties
  • 7495 Bekeken

Hoi NS Community!

Ik heb sinds afgelopen weekend NS Flex afgesloten. Heel erg handig natuurlijk, maar toen ik keek of ik het abonnement mijn NS Flex kon wijzigen stuitte ik op de volgende foutmelding:

Probleem is echter: ik ben, voor zo ver ik weet, wel de contracthouder! Heb het abonnement zelf & voor mijzelf afgesloten dit weekend.

Kan ik ook ergens achterhalen op welke naam het contract staat? Misschien is er iets fout gegaan.. Ik zou het wel handig vinden als ik mijn NS "Flex" abonnement kan wijzigen namelijk ūüėČ.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 31 October 2018, 11:24

Bekijk origineel

58 reacties

Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 

Bedankt voor de reactie ūüėä

Reputatie 7
Badge +3

Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 

Hallo Dorina, welkom op onze Community



Leuk dat je voor NS Flex hebt gekozen!

Je geeft aan dat je het abonnement afgelopen weekend hebt afgesloten, dit betekent dat je dus pas na 1 maand kan wijzigen. Na deze eerste maand kun je de wijziging doorvoeren en die gaat dan ook direct in. Heb je verder nog vragen?

Hoi, betekend dit dat je je abonnement zo is zo 2 maanden moet hebben?

want als de eerste maand voorbij is wordt de volgende toch automatisch opgeschreven?

Is het inmiddels gelukt, @Jacquelineva? Ik had je maandag nog een privébericht gestuurd, maar daar kreeg ik geen gehoor van helaas.

Dankjewel Laura! Ik ben al sinds 10 uur vanochtend aan het wachten helaas. Ik wil graag vanmiddag nog met mijn Flex dal voordeel reizen, dus dat lijkt zo niet te lukken. Hoe kan ik dit oplossen?

Welkom op onze NS Community, Jacquelineva. Het is behoorlijk druk momenteel, dus het kan inderdaad even duren voordat je een antwoord krijgt op chat, en het zal ook iets langer wachten zijn op telefonie. Mijn excuus daarvoor. Dit dient echter wel opgelost te worden door onze klantenservice.

Hallo! Ik wil mijn NS Flex wijzigen maar dit is niet mogelijk omdat ik blijkbaar niet de contracthouder ben. Dat ben ik echter wel. Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen? Via chat en telefoon krijg ik geen gehoor.

 

Mvg,

Jacqueline

Hoi Florism, welkom op de NS Community. 

Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Dan kan er gekeken worden waar de oorzaak ligt. Wellicht sta je inderdaad dubbel in het systeem of er is iets anders aan de hand. Het abonnement kan dan ook direct gepauzeerd worden. Het bedrag zal nog wel in rekening gebracht worden, maar naar aanleiding van een wijziging volgt een extra factuur om te veel betaalde abonnementskosten ook weer aan je terug te storten. 

Beste NS,

Ik wil mijn abonnement pauzeren, maar krijg jammergenoeg de melding dat ik het niet kan wijzigen. Nu ben ik bang dat er inderdaad een dubbel account is, maar ik zou niet weten wat dat moet zijn. Hoe kan ik het alsnog stoppen? Mijn factuur voor de komende maand is daarnaast ook al verzonden. Vind het jammer om 35 euro voor niks te betalen. Hoop dat het op te lossen is.

Met vriendelijke groet,

Floris

Badge +3

En let vooral niet op het telletje voor kosten huidige periode op je Mijn NS startpagina (blauwe balkje), daar klopt zelden iets van na een abonnementswissel.

Hoi JuanitaV, welkom op de NS Community.

Als het abonnement al een nieuwe maand is gestart en daarna is gewijzigd naar Basis, dan kan het zijn dat er in eerste instantie kosten in rekening gebracht worden, maar doorgaans zal er dan een extra factuur volgen om te veel betaalde abonnementskosten ook snel weer aan je terug te storten. De klantenservice kan dit voor je controleren. Je kunt bellen of een bericht sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Hier een jaar later hetzelfde probleem: Ik wijzig mijn abonnement van Flex Weekend Voordeel in Basis en ik krijg dan de komende maand toch het bedrag op mijn factuur.. Dit wordt dus de maand erna verrekend?

Hello Deisa. Welcome to the Community!

To cancel your NS Flex subscription you can contact our Customer Service by phone, chat or social media :smile: .

Hello Dorina , welcome to our Community

Nice that you have chosen NS Flex!
You indicate that you took out the subscription last weekend, this means that you can only change after 1 month. After this first month you can make the change and it will take effect immediately. Do you have any further questions?

Hello! I have the same problem! Can somebody could help me to cancel my subscription NS Flex? Thanks in advance! 

Reputatie 7
Badge +3

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.

 

 

Hallo!

 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn adres niet wijzigen en tevens ook niet overstappen naar NS Flex. Wat kan ik doen?

Badge +3

‚ÄčU hebt daarop al antwoord gekregen van Maxime, medewerker van NS:

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 

 

Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG

Zou ik hier een antwoord op kunnen krijgen ? 

NS Flex abonnement wijzigen lukt niet.Mag alleen contracthouder, maar dat ben ikzelf.

Hoe kan dit? Heb al abonnement sinds september

Vermoedelijk komt dit doordat het Mijn NS account waarmee je verbind niet het account van de contracthouder is. We zien soms dat reizigers 2 keer in ons systeem voorkomen, 1 keer met het abonnement en 1 keer met hun Mijn NS. Door die splitsing kun je het niet zelf wijzigen. Het advies van Maxime is dan het beste:

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.  

 

NS Flex abonnement wijzigen lukt niet.Mag alleen contracthouder, maar dat ben ikzelf.

Hoe kan dit? Heb al abonnement sinds september

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 

Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG

Hallo laulauw, welkom op de NS Community.

 

Als jij de contracthouder bent en je kan je NS Flex abonnement na meer dan een maand niet wijzigen, dan kan het zijn dat je Mijn NS-account niet goed gekoppeld is aan je contract in ons klantsysteem (meestal bij meerder accounts/adressen). Onze klantenservice zou even met je mee kunnen kijken en dit kunnen rechttrekken. Heb je geen Nederlands rekeningnummer meer? Als je je rekeningnummer wil wijzigen is het nodig om 1 cent met iDEAL te betalen. Dit kan dus alleen met Nederlandse rekeningnummers. Het wijzigen naar een andere IBAN kan wel, via onze klantenservice. 

Hallo ! 

 

Heb hetzelfde probleem, 

Heb nu al een maand NS Flex en kan noch mijn abonnement noch mijn bankkaart gegevens wijzigen. Het probleem is dat ik het nederlands bankkaart niet meer heb, hoe moet ik betalen en hoe kan ik mijn NS Flex wijzigen ? 

 

Dank u !

Welkom bij onze NS Community, Figen!

Wat spijtig om te lezen dat dit online niet lukt. Ik raad je aan om via Facebook of Twitter hier contact over op te nemen met mijn collega's. Daar zijn we 24/7 bereikbaar.

Reageer