Skip to main content
Hoi NS Community!



Ik heb sinds afgelopen weekend NS Flex afgesloten. Heel erg handig natuurlijk, maar toen ik keek of ik het abonnement mijn NS Flex kon wijzigen stuitte ik op de volgende foutmelding:



Probleem is echter: ik ben, voor zo ver ik weet, wel de contracthouder! Heb het abonnement zelf & voor mijzelf afgesloten dit weekend.



Kan ik ook ergens achterhalen op welke naam het contract staat? Misschien is er iets fout gegaan.. Ik zou het wel handig vinden als ik mijn NS "Flex" abonnement kan wijzigen namelijk 😉.

Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 


LS, ik heb hetzelfde probleem/foutmelding en mijn abonnement is ook in de laatste maand ingegaan. Bij dezen wil ik toch reageren op de gegeven antwoorden tot nu toe:

1) de foutmelding zegt dat ik niet de abonnementhouder ben en is wat mij betreft verwarrend als ik dat moet filteren tot "je hebt minder dan een maand geleden je abonnement afgesloten en kunt het daarom nog niet wijzigen". Er is vast iets op te verzinnen dat ik (en anderen met mij) in deze fase een passende foutmelding krijg.

2) akkoord dat ik mijn abonnement kan veranderen met ingang van de eerstvolgende dag na de maand waarin mijn huidige abonnement loopt. Zoals het antwoord is opgeschreven zit ik aan een specifieke dag vast om mij wijziging door te voeren. Graag wil ik die wijziging nu alvast inplannen; best een FLEX gedachte, vind je ook niet?

3) ik kreeg de foutmelding (vandaag); was het klantenbestand dan boosdoener of ligt dat nog ergens anders aan?!

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.

 

 


@Dorina: Is het inmiddels gelukt of kan ik je nog ergens bij helpen?



Je kunt ook altijd even contact opnemen met onze Klantenservice.
Wanneer je na afloop van je eerste maand je abonnement wijzigt betaal je inderdaad in eerste instantie nog een 2e maand voor je originele abonnement. Na afloop van deze maand, per 7 maart dus, krijg je deze kosten vergoed. Het wordt als een restitutie op je volgende factuur gezet en verrekend met je kosten van deze maand.

Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG

Zou ik hier een antwoord op kunnen krijgen ? 


Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 

Bedankt voor de reactie 😊


Hallo Dorina, welkom op onze Community



Leuk dat je voor NS Flex hebt gekozen!

Je geeft aan dat je het abonnement afgelopen weekend hebt afgesloten, dit betekent dat je dus pas na 1 maand kan wijzigen. Na deze eerste maand kun je de wijziging doorvoeren en die gaat dan ook direct in. Heb je verder nog vragen?

Hoi, betekend dit dat je je abonnement zo is zo 2 maanden moet hebben?

want als de eerste maand voorbij is wordt de volgende toch automatisch opgeschreven?


Hoi Florism, welkom op de NS Community. 

Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Dan kan er gekeken worden waar de oorzaak ligt. Wellicht sta je inderdaad dubbel in het systeem of er is iets anders aan de hand. Het abonnement kan dan ook direct gepauzeerd worden. Het bedrag zal nog wel in rekening gebracht worden, maar naar aanleiding van een wijziging volgt een extra factuur om te veel betaalde abonnementskosten ook weer aan je terug te storten. 


Dankjewel Laura! Ik ben al sinds 10 uur vanochtend aan het wachten helaas. Ik wil graag vanmiddag nog met mijn Flex dal voordeel reizen, dus dat lijkt zo niet te lukken. Hoe kan ik dit oplossen?


Welkom op onze NS Community, Jacquelineva. Het is behoorlijk druk momenteel, dus het kan inderdaad even duren voordat je een antwoord krijgt op chat, en het zal ook iets langer wachten zijn op telefonie. Mijn excuus daarvoor. Dit dient echter wel opgelost te worden door onze klantenservice.


Hallo! Ik wil mijn NS Flex wijzigen maar dit is niet mogelijk omdat ik blijkbaar niet de contracthouder ben. Dat ben ik echter wel. Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen? Via chat en telefoon krijg ik geen gehoor.

 

Mvg,

Jacqueline


Is het inmiddels gelukt, @Jacquelineva? Ik had je maandag nog een privébericht gestuurd, maar daar kreeg ik geen gehoor van helaas.


Hallo!

 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn adres niet wijzigen en tevens ook niet overstappen naar NS Flex. Wat kan ik doen?


​U hebt daarop al antwoord gekregen van Maxime, medewerker van NS:

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 

 


Hello Dorina , welcome to our Community

Nice that you have chosen NS Flex!
You indicate that you took out the subscription last weekend, this means that you can only change after 1 month. After this first month you can make the change and it will take effect immediately. Do you have any further questions?

Hello! I have the same problem! Can somebody could help me to cancel my subscription NS Flex? Thanks in advance! 


NS Flex abonnement wijzigen lukt niet.Mag alleen contracthouder, maar dat ben ikzelf.

Hoe kan dit? Heb al abonnement sinds september

Vermoedelijk komt dit doordat het Mijn NS account waarmee je verbind niet het account van de contracthouder is. We zien soms dat reizigers 2 keer in ons systeem voorkomen, 1 keer met het abonnement en 1 keer met hun Mijn NS. Door die splitsing kun je het niet zelf wijzigen. Het advies van Maxime is dan het beste:

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.  

 


NS Flex abonnement wijzigen lukt niet.Mag alleen contracthouder, maar dat ben ikzelf.

Hoe kan dit? Heb al abonnement sinds september


Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 


Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG


Hallo laulauw, welkom op de NS Community.

 

Als jij de contracthouder bent en je kan je NS Flex abonnement na meer dan een maand niet wijzigen, dan kan het zijn dat je Mijn NS-account niet goed gekoppeld is aan je contract in ons klantsysteem (meestal bij meerder accounts/adressen). Onze klantenservice zou even met je mee kunnen kijken en dit kunnen rechttrekken. Heb je geen Nederlands rekeningnummer meer? Als je je rekeningnummer wil wijzigen is het nodig om 1 cent met iDEAL te betalen. Dit kan dus alleen met Nederlandse rekeningnummers. Het wijzigen naar een andere IBAN kan wel, via onze klantenservice


Hallo ! 

 

Heb hetzelfde probleem, 

Heb nu al een maand NS Flex en kan noch mijn abonnement noch mijn bankkaart gegevens wijzigen. Het probleem is dat ik het nederlands bankkaart niet meer heb, hoe moet ik betalen en hoe kan ik mijn NS Flex wijzigen ? 

 

Dank u !


Welkom bij onze NS Community, Figen!



Wat spijtig om te lezen dat dit online niet lukt. Ik raad je aan om via Facebook of Twitter hier contact over op te nemen met mijn collega's. Daar zijn we 24/7 bereikbaar.
Beste NS,



Helaas heb ik hetzelfde probleem. De laatste keer dat ik mijn abonnement wilde wijzigen heb ik dit telefonisch gedaan. Graag zou ik dit zelf online willen doen.



Graag hoor ik of dit mogelijk is.



Met vriendelijke groet,

Figen
Fijn dat het inmiddels gelukt is, Ivanka! De aanhouder wint zal ik maar zeggen 😃

Reageer