beantwoord

Wijzigen NS Flex lukt niet

  • 30 October 2018
  • 58 reacties
  • 7479 Bekeken

Hoi NS Community!

Ik heb sinds afgelopen weekend NS Flex afgesloten. Heel erg handig natuurlijk, maar toen ik keek of ik het abonnement mijn NS Flex kon wijzigen stuitte ik op de volgende foutmelding:

Probleem is echter: ik ben, voor zo ver ik weet, wel de contracthouder! Heb het abonnement zelf & voor mijzelf afgesloten dit weekend.

Kan ik ook ergens achterhalen op welke naam het contract staat? Misschien is er iets fout gegaan.. Ik zou het wel handig vinden als ik mijn NS "Flex" abonnement kan wijzigen namelijk ūüėČ.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 31 October 2018, 11:24

Bekijk origineel

58 reacties

LS, ik heb hetzelfde probleem/foutmelding en mijn abonnement is ook in de laatste maand ingegaan. Bij dezen wil ik toch reageren op de gegeven antwoorden tot nu toe:
1) de foutmelding zegt dat ik niet de abonnementhouder ben en is wat mij betreft verwarrend als ik dat moet filteren tot "je hebt minder dan een maand geleden je abonnement afgesloten en kunt het daarom nog niet wijzigen". Er is vast iets op te verzinnen dat ik (en anderen met mij) in deze fase een passende foutmelding krijg.
2) akkoord dat ik mijn abonnement kan veranderen met ingang van de eerstvolgende dag na de maand waarin mijn huidige abonnement loopt. Zoals het antwoord is opgeschreven zit ik aan een specifieke dag vast om mij wijziging door te voeren. Graag wil ik die wijziging nu alvast inplannen; best een FLEX gedachte, vind je ook niet?
3) ik kreeg de foutmelding (vandaag); was het klantenbestand dan boosdoener of ligt dat nog ergens anders aan?!
@Dorina: Is het inmiddels gelukt of kan ik je nog ergens bij helpen?

Je kunt ook altijd even contact opnemen met onze Klantenservice.
Wanneer je na afloop van je eerste maand je abonnement wijzigt betaal je inderdaad in eerste instantie nog een 2e maand voor je originele abonnement. Na afloop van deze maand, per 7 maart dus, krijg je deze kosten vergoed. Het wordt als een restitutie op je volgende factuur gezet en verrekend met je kosten van deze maand.
Reputatie 7
Badge +3

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 

Hello Dorina , welcome to our Community

Nice that you have chosen NS Flex!
You indicate that you took out the subscription last weekend, this means that you can only change after 1 month. After this first month you can make the change and it will take effect immediately. Do you have any further questions?

Hello! I have the same problem! Can somebody could help me to cancel my subscription NS Flex? Thanks in advance! 

Hello Deisa. Welcome to the Community!

To cancel your NS Flex subscription you can contact our Customer Service by phone, chat or social media :smile: .

Hier een jaar later hetzelfde probleem: Ik wijzig mijn abonnement van Flex Weekend Voordeel in Basis en ik krijg dan de komende maand toch het bedrag op mijn factuur.. Dit wordt dus de maand erna verrekend?

Hoi JuanitaV, welkom op de NS Community.

Als het abonnement al een nieuwe maand is gestart en daarna is gewijzigd naar Basis, dan kan het zijn dat er in eerste instantie kosten in rekening gebracht worden, maar doorgaans zal er dan een extra factuur volgen om te veel betaalde abonnementskosten ook snel weer aan je terug te storten. De klantenservice kan dit voor je controleren. Je kunt bellen of een bericht sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Hallo Dorina, welkom op onze Community

Leuk dat je voor NS Flex hebt gekozen!
Je geeft aan dat je het abonnement afgelopen weekend hebt afgesloten, dit betekent dat je dus pas na 1 maand kan wijzigen. Na deze eerste maand kun je de wijziging doorvoeren en die gaat dan ook direct in. Heb je verder nog vragen?
Hoi allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij kwam deze melding naar voren op het moment dat ik het abbonnement nog niet een maand had en suggereerde de klantenservice dat het daar door kwam. Maar na de maand kreeg ik nog steeds dezelfde melding! Toen heeft iemand van de klantenservice mijn abbonnement met de hand omgezet (naar NS flex zonder abbonnement) en de mijn-NS account gedelete (met de hoop dat het opnieuw aanmaken van de account het probleem zou verhelpen). Met een nieuwe mijn-NS account heb ik weer hetzelfde probleem, dat ik deze melding krijg, als ik een nieuw abbonnement wil selecteren. Wat kan ik hier aan doen?

Groeten,
Jan Bakker
Wat vervelend dat dit gebeurt, Jan. Zou je me in een privébericht je voorletters, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres willen sturen? Dan ga ik kijken of ik het oplossen kan. Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en daarna te klikken op 'Stuur bericht'.
Update: dat het mis gaat met het account heeft waarschijnlijk te maken met een dubbel klantenbestand. Zodra mijn collega's dit hersteld hebben zal ik het je laten weten, Jan. Voor in de tussentijd kun je het best contact opnemen met onze klantenservice als je je abonnement wilt wijzigen.
Badge +3

En let vooral niet op het telletje voor kosten huidige periode op je Mijn NS startpagina (blauwe balkje), daar klopt zelden iets van na een abonnementswissel.

Het probleem met het klantenbestand is opgelost dus het zou nu moeten werken, JB_ 🙂.
Hallo GvSp, vervelend dat jij hier ook problemen mee hebt. Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij de volgende gegevens willen sturen?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer

Beste NS,

Ik wil mijn abonnement pauzeren, maar krijg jammergenoeg de melding dat ik het niet kan wijzigen. Nu ben ik bang dat er inderdaad een dubbel account is, maar ik zou niet weten wat dat moet zijn. Hoe kan ik het alsnog stoppen? Mijn factuur voor de komende maand is daarnaast ook al verzonden. Vind het jammer om 35 euro voor niks te betalen. Hoop dat het op te lossen is.

Met vriendelijke groet,

Floris

Badge +3
Voor dat wijzigen in de toekomst (je mag per datum X pas wijzigen, maar dan is je volgende maand al begonnen) zijn veel verzoeken.

Al is het maar "per morgen, want dan gaat mijn nieuwe maand in, en ik wil die volgende periode helemaal niet!"

En of het nu een maand is of 30 dagen is, dat is mij ook nog niet duidelijk geworden ondanks vragen daar over.

Want als ik op 15 februari een wijziging doorvoer, mag ik dan op/per 15 maart wijzigen (een kalendermaand), of moet ik dan wachten tot 17 maart (30 dagen)?

Geef in ieder geval aan "U kunt wijzigen vanaf datum X", dat is duidelijker.

Hoi Florism, welkom op de NS Community. 

Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Dan kan er gekeken worden waar de oorzaak ligt. Wellicht sta je inderdaad dubbel in het systeem of er is iets anders aan de hand. Het abonnement kan dan ook direct gepauzeerd worden. Het bedrag zal nog wel in rekening gebracht worden, maar naar aanleiding van een wijziging volgt een extra factuur om te veel betaalde abonnementskosten ook weer aan je terug te storten. 

Hallo GvSp, vervelend dat jij hier ook problemen mee hebt. Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij de volgende gegevens willen sturen?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer


Sorry, zie het berichtje nu pas. Ik had even de maand uitgezeten en was in de veronderstelling dat ik dan nu zou kunnen wijzigen maar kreeg gister en vandaag nog steeds de foutmelding (zie eerste bericht van Dorina). Abonnement gestart op 16/11, dus had verwacht dat ik nu kon wijzigen... Ik heb je een PB gestuurd
Ik heb Miriam laten weten dat ze een bericht heeft ontvangen, GvSp. Ze zal deze week reageren via een privébericht.
Ik heb je bericht ontvangen en zal hier z.s.m. naar gaan kijken.
Update: Ik heb nog geen reactie terug ontvangen van TS. Is het inmiddels opgelost?
Hoi NS,

2 maanden geleden heb ik deze vraag gesteld, waarop ik het antwoord kreeg dat ik mijn abonnement na een maand wel zou kunnen wijzigen.

Helaas kom ik er zojuist achter, nu ik mijn abonnement wilde wijzigen, dat ik nogsteeds dezelfde foutmelding krijg. Volgens het systeem ben ik dus geen contracthouder, terwijl dit wel het geval is. Kunnen jullie mij helpen?

Groet,

Dorina
Vreemde melding, Dorina. Bij NS Flex is de kaarthouder en de contracthouder namelijk standaard dezelfde persoon. Hier zit geen verschil in.

Wat wel zou kunnen is dat het Mijn NS account niet in orde is. Zie je in je account ook de facturen van het NS Flex product staan?

Zo niet, dan is mijn vermoeden dat je dubbel in ons systeem staat en jouw Mijn NS-account is gekoppeld aan een ander klantnummer dan het klantnummer waar je NS Flex product op staat. In dat geval zal je Mijn NS-account verwijderd moeten worden zodat je deze opnieuw kan aanmaken om ervoor te zorgen dat de koppeling tussen onze systemen opnieuw gedaan kan worden.

Reageer