Wijzigen NS Flex lukt niet | NS Community
beantwoord

Wijzigen NS Flex lukt niet

  • 30 October 2018
  • 58 reacties
  • 7834 Bekeken

Hoi NS Community!

Ik heb sinds afgelopen weekend NS Flex afgesloten. Heel erg handig natuurlijk, maar toen ik keek of ik het abonnement mijn NS Flex kon wijzigen stuitte ik op de volgende foutmelding:

Probleem is echter: ik ben, voor zo ver ik weet, wel de contracthouder! Heb het abonnement zelf & voor mijzelf afgesloten dit weekend.

Kan ik ook ergens achterhalen op welke naam het contract staat? Misschien is er iets fout gegaan.. Ik zou het wel handig vinden als ik mijn NS "Flex" abonnement kan wijzigen namelijk 😉.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 31 October 2018, 11:24

Bekijk origineel

58 reacties

Hoi Florism, welkom op de NS Community. 

Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Dan kan er gekeken worden waar de oorzaak ligt. Wellicht sta je inderdaad dubbel in het systeem of er is iets anders aan de hand. Het abonnement kan dan ook direct gepauzeerd worden. Het bedrag zal nog wel in rekening gebracht worden, maar naar aanleiding van een wijziging volgt een extra factuur om te veel betaalde abonnementskosten ook weer aan je terug te storten. 

Hallo! Ik wil mijn NS Flex wijzigen maar dit is niet mogelijk omdat ik blijkbaar niet de contracthouder ben. Dat ben ik echter wel. Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen? Via chat en telefoon krijg ik geen gehoor.

 

Mvg,

Jacqueline

Welkom op onze NS Community, Jacquelineva. Het is behoorlijk druk momenteel, dus het kan inderdaad even duren voordat je een antwoord krijgt op chat, en het zal ook iets langer wachten zijn op telefonie. Mijn excuus daarvoor. Dit dient echter wel opgelost te worden door onze klantenservice.

Dankjewel Laura! Ik ben al sinds 10 uur vanochtend aan het wachten helaas. Ik wil graag vanmiddag nog met mijn Flex dal voordeel reizen, dus dat lijkt zo niet te lukken. Hoe kan ik dit oplossen?

Is het inmiddels gelukt, @Jacquelineva? Ik had je maandag nog een privébericht gestuurd, maar daar kreeg ik geen gehoor van helaas.

Hallo Dorina, welkom op onze Community



Leuk dat je voor NS Flex hebt gekozen!

Je geeft aan dat je het abonnement afgelopen weekend hebt afgesloten, dit betekent dat je dus pas na 1 maand kan wijzigen. Na deze eerste maand kun je de wijziging doorvoeren en die gaat dan ook direct in. Heb je verder nog vragen?

Hoi, betekend dit dat je je abonnement zo is zo 2 maanden moet hebben?

want als de eerste maand voorbij is wordt de volgende toch automatisch opgeschreven?

Reputatie 7
Badge +3

Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 

Je moet een abonnement minstens 1 maand hebben. Als je abonnement is ingegaan op bv 1 januari van  kun je op 1e februari wijzigen. In de nacht van de 1e naar de 2e wordt kort na middernacht de factuur gemaakt. Als je op 1 februari wijzigt krijg je geen factuur voor de nieuwe maand voor je oude abonnement, wijzig je die dag niet krijg je wel een factuur. Wanneer je vervolgens op 2 februari (of later) wijzigt krijg je een nieuwe factuur met een restitutie van je oude abonnement voor het aantal dagen dat je dat oude abonnement niet had. 

Bedankt voor de reactie 😊

Reageer