beantwoord

Wijzigen NS Flex lukt niet

  • 30 October 2018
  • 58 reacties
  • 7876 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Hoi NS,

Ook ik krijg dezelfde foutmelding die hierboven genoemd wordt, en heb mijn NS flex abonnement meer dan een maand geleden afgesloten. Zouden jullie dit voor mij op kunnen lossen? Ik wil mijn NS flex abonnement graag zelf kunnen veranderen (dat was de reden dat ik overgestapt ben naar NS flex). Ik zit op het moment in het buitenland dus ik kan de klanteservice niet direct bellen.

Hartelijk bedankt.

P.s. ik ben het met GvSP eens dat de boodschap van foutmelding erg verwarrend is, wellicht iets om aan te passen?
Goedemiddag ElenaS en welkom bij de NS Community!

Vervelend om te lezen dat jij ook last hebt van dit probleem. Hier kunnen we zeker even naar kijken! Gezien mijn Community dienst spoedig afloopt en ik na vandaag bijna een week afwezig ben, wil ik je echter wel adviseren om hiervoor toch contact op te nemen met onze Klantenservice. Je kunt in dit geval het beste een berichtje sturen via Social Media of een chat openen. Dat zou vanuit het buitenland wel moeten kunnen!
Beste,
Ik heb zojuist, na een maand, mijn flex dal vrij naar een flex dal voordeel gewijzigd.
Volgens de wijzigingsperiode procedure.
Bevestigd gekregen per email maar op de factuur staat dat er vanaf 11 februari a.s. voor de periode van 07-02-2019 tot 06-03-2019, alsnog het bedrag voor dal vrij, 106,- + mijn reiskosten van afgelopen maand gaat worden afgeschreven.
Terwijl ik het zojuist heb gewijzigd in een flex dal 5,- p.maand.
Die gaat toch direct in?
Op mijn ns staat wel een restitutie van 101,- Maar niet wanneer die uitgekeerd gaat worden. Wel dat vanaf 7 maart een nieuwe factuur klaarstaat
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet Angela de Groot
Bedankt Jouke!
Wel jammer dat de kosten ook niet direct gewijzigd worden.
Was al eerder, begin dit jaar, overgestapt van een jaar abonnement naar Flex omdat ik die kon opzeggen of wijzigen na een maand.
Bewust, omdat het mij beter uit zou komen qua financiën :(
Nu moet ik dus betalen, voor iets wat "zogenaamd" direct opzegbaar is. 106,- verrekenen met een nieuw abonnement van 5,- is best een groot verschil, toch?
Ik hoop dat in de toekomst, stopzetten ook daadwerkelijk, stop is.
🤗 Groetjes Angela
Hoi NS,

Ook ik krijg dezelfde foutmelding die hierboven genoemd wordt, en heb mijn NS flex abonnement meer dan een maand geleden afgesloten. Zouden jullie dit voor mij op kunnen lossen? Ik wil mijn NS flex abonnement graag zelf kunnen veranderen (dat was de reden dat ik overgestapt ben naar NS flex). Ik zit op het moment in het buitenland dus ik kan de klanteservice niet direct bellen.

Hartelijk bedankt.

P.s. ik ben het met GvSP eens dat de boodschap van foutmelding erg verwarrend is, wellicht iets om aan te passen?


Ik heb hier ook last van. Waarschijnlijk is mijn NS flex abbo op een ander klantnummer terecht gekomen dan wat ik gebruik... Is bellen met de klantenservice nog steeds de enige oplossing of is er inmiddels een oplossing die ik zelf kan uitvoeren zonder te moeten bellen met de klantenservice?
Welkom bij de NS Community, rik_treint.

Wat irritant dat je hier ook last van hebt! Je kunt inderdaad nog steeds het beste contact opnemen met de klantenservice. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bellen is dus niet persé noodzakelijk!
Beste NS,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al sinds 12 november een NS Flex abonnement en kan nog steeds zelf geen wijzigingen aanbrengen. Mijn account is twee keer gedelete door een NS medewerker, en nog steeds heeft het geen effect gehad. Ik heb gebeld met NS maar daar kunnen ze me niet helpen.

Met vriendelijke groet,
Ivanka
Wat onwijs jammer dat het maar niet wil lukken Ivanka1991! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat frustrerend kan zijn. Zou je ons een bericht willen sturen via: Facebook, Twitter of Chat? Mogelijk kunnen mijn collega's het abonnement voor je wijzigen! 🙂
Hi Emma. Ik wil dus graag mijn NS Flex ZELF kunnen wijzigen. Blijkbaar kan het niet omdat ik volgens NS niet de contracthouder ben, maar dit ben ik wel. Mvg, Ivanka
Dat wil ik graag met mijn eigen ogen even zien. Je mag mij even een privé bericht sturen, klik op mijn naam en daarna op 'Stuur bericht', oké? 🙂

Hallo!

 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn adres niet wijzigen en tevens ook niet overstappen naar NS Flex. Wat kan ik doen?

Ik heb nog geen bericht ontvangen! 😞
Ik heb een privébericht van Ivanka1991 ontvangen en ik ga kijken wat ik voor haar kan betekenen. 🙂
We zijn erachter gekomen wat er aan de hand was. Ivanka1991 haar e-mailadres stond ook nog op actief in ons oude Mijn NS systeem, dit kan er voor zorgen dat onze systemen behoorlijk in de war raken. Het e-mailadres van Ivanka1991 is uit het oude systeem gehaald, 24 uur later kan er dan via onze website een nieuw Mijn NS account worden aangemaakt. Wanneer je je OV-chipkaart koppelt aan het account worden je facturen vanzelf inzichtelijk.

Hallo! Ik wil mijn NS Flex wijzigen maar dit is niet mogelijk omdat ik blijkbaar niet de contracthouder ben. Dat ben ik echter wel. Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen? Via chat en telefoon krijg ik geen gehoor.

 

Mvg,

Jacqueline

Beste Emma. Sorry, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik heb geprobeerd een nieuw NS Account aan te maken, maar ik heb nog steeds geen link ontvangen van NS om het nieuwe account te bevestigen. Bovendien, zoals ik al eerder had gezegd, is deze methode is al twee keer eerder toegepast en heeft het niet gewerkt. Ik ben nu wel ten einde raad. Groet, Ivanka

Hallo ! 

 

Heb hetzelfde probleem, 

Heb nu al een maand NS Flex en kan noch mijn abonnement noch mijn bankkaart gegevens wijzigen. Het probleem is dat ik het nederlands bankkaart niet meer heb, hoe moet ik betalen en hoe kan ik mijn NS Flex wijzigen ? 

 

Dank u !

Hi Emma, nu heeft het wel gewerkt. Ik heb eindelijk de link ontvangen om mijn account te activeren en deze keer kan ik wel mijn Flex abonnement zelf wijzigen. Bedankt!

Hallo laulauw, welkom op de NS Community.

 

Als jij de contracthouder bent en je kan je NS Flex abonnement na meer dan een maand niet wijzigen, dan kan het zijn dat je Mijn NS-account niet goed gekoppeld is aan je contract in ons klantsysteem (meestal bij meerder accounts/adressen). Onze klantenservice zou even met je mee kunnen kijken en dit kunnen rechttrekken. Heb je geen Nederlands rekeningnummer meer? Als je je rekeningnummer wil wijzigen is het nodig om 1 cent met iDEAL te betalen. Dit kan dus alleen met Nederlandse rekeningnummers. Het wijzigen naar een andere IBAN kan wel, via onze klantenservice

Fijn dat het inmiddels gelukt is, Ivanka! De aanhouder wint zal ik maar zeggen 😃
Beste NS,

Helaas heb ik hetzelfde probleem. De laatste keer dat ik mijn abonnement wilde wijzigen heb ik dit telefonisch gedaan. Graag zou ik dit zelf online willen doen.

Graag hoor ik of dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Figen

Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG

Welkom bij onze NS Community, Figen!

Wat spijtig om te lezen dat dit online niet lukt. Ik raad je aan om via Facebook of Twitter hier contact over op te nemen met mijn collega's. Daar zijn we 24/7 bereikbaar.

Welkom op onze NS Community, Jacquelineva. Het is behoorlijk druk momenteel, dus het kan inderdaad even duren voordat je een antwoord krijgt op chat, en het zal ook iets langer wachten zijn op telefonie. Mijn excuus daarvoor. Dit dient echter wel opgelost te worden door onze klantenservice.

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 

Reageer