Sticky

NS Wintercity werkt niet

  • 1 December 2023
  • 130 reacties
  • 5127 Bekeken


Toon eerste bericht

130 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook: dag 4 en ik krijg vandaag niet eens meer de mail/uitnodiging om naar de site te gaan. Nog minder dan ik eerst al kreeg. Is er al een ‘statement’ dat de ‘storing’ is opgelost?

Die uitnodiging had ik ook niet, maar ik heb gewoon de vorige gebruikt. Werkte bij mij.

Reputatie 2

Ik zie het volgende bericht van 1 december:

Storing 1:
Klanten die zich aanmelden voor de Wintercity campagne krijgen geen e-mail met een bevestiging.
Status storing 1:
Een kleine groep van enkele honderden klanten kan zich nog niet aanmelden. Deze groep is in de loop van de maandag ook in staat om zich aan te melden. 

Storing 2:
Klanten die zich hebben aangemeld voor Wintercity kunnen via de link in de mail niet naar de actiepagina. Zij krijgen de foutmelding: 'Helaas, niet gelukt om in te loggen, probeer het nog een keer via de link in de mail'.
Status storing 2:
In de loop van de dag is deze foutmelding voor alle klanten verholpen. Op maandag 4 december kan deze foutmelding nog voorkomen. Voor klanten die niet kunnen deelnemen aan Wintercity op dit moment, kan een reservecode aangevraagd worden. De acties van 3 en 4 december zijn nog de hele maand december te gebruiken. 

 

Is de oorzaak ook bekend?

Mag deze oorzaak door NS op dit platform worden gedeeld?

Reputatie 2

Hier lukt het ook (weer) niet:

In mijn account ook twee kaarten van mijn kinderen. Misschien dat dat meespeelt?

Ja.

Blijkbaar kijkt Wintercity naar het eerste klantnummer. Als dit een nummer is,

dat is verbonden aan een Kids Vrij abonnement mag dit e-mailadres niet meedoen met Wintercity

Reputatie 1

Ik heb het vanaf 1 december ‘s morgens en ‘s avonds geprobeerd, daarnet als laatste keer maar krijg geen enkele reactie op de aanmelding.

Ik zie het volgende bericht van 1 december:

Storing 1:
Klanten die zich aanmelden voor de Wintercity campagne krijgen geen e-mail met een bevestiging.
Status storing 1:
Een kleine groep van enkele honderden klanten kan zich nog niet aanmelden. Deze groep is in de loop van de maandag ook in staat om zich aan te melden. 

Storing 2:
Klanten die zich hebben aangemeld voor Wintercity kunnen via de link in de mail niet naar de actiepagina. Zij krijgen de foutmelding: 'Helaas, niet gelukt om in te loggen, probeer het nog een keer via de link in de mail'.
Status storing 2:
In de loop van de dag is deze foutmelding voor alle klanten verholpen. Op maandag 4 december kan deze foutmelding nog voorkomen. Voor klanten die niet kunnen deelnemen aan Wintercity op dit moment, kan een reservecode aangevraagd worden. De acties van 3 en 4 december zijn nog de hele maand december te gebruiken. 

Hier ook: dag 4 en ik krijg vandaag niet eens meer de mail/uitnodiging om naar de site te gaan. Nog minder dan ik eerst al kreeg. Is er al een ‘statement’ dat de ‘storing’ is opgelost?

Reputatie 7
Badge +3

same

Als je deze afbeelding krijgt, zit je er dus in. Swipe naar links.

same

Reputatie 2

Inmiddels dag 4 en nog steeds geen email in mijn inbox of in de spam na aanmelding. De vertraging loopt op...

Reputatie 7
Badge +3

Dat tegoed voor een Check scooter zie ik vooral als reclame, net als de code voor Bookchoice die je krijgt bij een verjaardag (zit misschien later ook wel in de Wintercity). En waar ik woon zijn ook geen deelscooters, ook nooit geweest. Ook zijn er geen deelfietsen, gewone of electrische anders dan de NS OV-fiets. Scheelt een hoop qua rommel op straat. 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, 20 euro rijtegoed voor zo’n Check deelscooter… dat is ongeveer een uurtje.

Snap niet dat die dingen (en Go, Felyx, Tier en nog een of andere paarse variant) zo populair zijn. Bovendien staan ze altijd in de weg (op de stoep, in een bushokje) of op plaatsen waar nooit iemand een scooter zou willen huren (in een fietstunnel of zo).

Waar ik woon zijn geen deelscooters meer, maar daar struikel je over de electrische deel(bak)fietsen.

Badge +3

Tja, 20 euro rijtegoed voor zo’n Check deelscooter… dat is ongeveer een uurtje.

Snap niet dat die dingen (en Go, Felyx, Tier en nog een of andere paarse variant) zo populair zijn. Bovendien staan ze altijd in de weg (op de stoep, in een bushokje) of op plaatsen waar nooit iemand een scooter zou willen huren (in een fietstunnel of zo).

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is inmiddels doorgegeven en bekend. Het leek erop dat de storing was verholpen echter zijn er nog steeds problemen. Maandag krijgen wij hopelijk ook meer informatie om met jullie te delen. Het spijt mij zeer van de problemen!

Ik denk dat er meer aan de hand is. Er zijn ook problemen met inloggen op dit forum. Normaal log ik op het forum in met mijnns, nu word ik na inloggen doorgestuurd naar mijn NS, en moet dan opnieuw via mijn bookmarks naar het forum.  

ICT werkt al jaren slecht. Daar heb ik al.jaren ervaring mee. Ook ik heb al een paar dagen problemen met inloggen bij de community. Ik moet nu elke keer opnieuw inloggen, soms per bericht en soms kan ik helemaal niet inloggen hier. Maar wonder boven wonder lukt het deze keer wel om met wintercity mee te doen. Al heb ik niets aan dat scootertegoed wat je vandaag kreeg.

 

Badge +3

Het is geen algemene storing want Wintercity werkt bij mij gewoon en ik krijg netjes alle mails (niet in de spam). Aanmelden met een ander adres dan je Mijn NS account levert een mail op dat het niet gelukt is 

Inloggen op de Community lukte me eergisteren ook tijdelijk niet (rate limit exceeded), maar na een paar keer verversen was ik spontaan weer ingelogd.

Reputatie 3

Het probleem is inmiddels doorgegeven en bekend. Het leek erop dat de storing was verholpen echter zijn er nog steeds problemen. Maandag krijgen wij hopelijk ook meer informatie om met jullie te delen. Het spijt mij zeer van de problemen!

Ik denk dat er meer aan de hand is. Er zijn ook problemen met inloggen op dit forum. Normaal log ik op het forum in met mijnns, nu word ik na inloggen doorgestuurd naar mijn NS, en moet dan opnieuw via mijn bookmarks naar het forum.  

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij lukte het vorige jaar 31 dagen niet om een mail met inloglink te ontvangen, maar nu kan ik met dezelfde abonnementen en hetzelfde emailadres al 3 dagen meedoen. Ik denk daarom niet dat het een algemene storing is. Al in de spam gekeken?

 

 

Bij mij lukt het ook nog altijd niet.. :(

Ik probeer al drie dagen ns wintercity te activeren. Ik heb een flex dal abbonement. 

Ik heb tot op heden geen enkele mail ontvangen na het invullen van mijn mailadres. 

Reputatie 5

Ik ben denk ik een uitzondering.

Ik ben naar wintercity.ns.nl gegaan. Die gaf een foutmelding, maar na drie keer op F5 drukken kreeg ik de site te zien. Emailadres ingevuld. In die email die ik kreeg heb ik op de link geklikt. Nu zit ik op de website en heb ik (bar)codes voor een warme drank en een rit op een deelscooter.

Maf toch.

Ik heb ook nog steeds het probleem dat ik wel mails ontvang, maar de volgende foutmelding krijg als ik op de link klik:

Helaas

Niet gelukt om in te loggen, probeer het nog een keer via de link in de email.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me wel aanmelden, en krijg vervolgens een e-mail met de tekst ‘Helaas, je aanmelding is niet gelukt. Voor deelname is het belangrijk dat je een NS-abonnement hebt en een e-mailadres dat bij ons geregistreerd is.'.

Nou, beste NS, ik heb al jaren abonnementen met dat e-mailadres. Jullie weten me ook heel goed op dat adres te vinden voor de maandelijkse factuur 😉

Dacht gister, ik ga toch maar 's chatten. De klanteNService-medewerker zei uiteindelijk dat mijn Mijn NS-account niet gekoppeld was aan mijn klantnummer. Vreemd natuurlijk, want mijn producten en facturen staan gewoon netjes in Mijn NS. Hij zou het verhelpen en ik moest het vandaag nog maar 's proberen.

Net geprobeerd en natuurlijk krijg ik weer dezelfde afwijzingsmail 🙂

O ja, ik kreeg ook nog een mailtje over een tevredenheidsonderzoek van het telefonische contact dat ik zou hebben gehad 😂

Een leuk presentje voor alle mensen met ditzelfde ongemak zou wel op zijn plaats zijn, toch? Eenmalige gratis upgrade naar 1e klas…

Grappige NS merchandise...

Is maar een ideetje...

Het probleem is inmiddels doorgegeven en bekend. Het leek erop dat de storing was verholpen echter zijn er nog steeds problemen. Maandag krijgen wij hopelijk ook meer informatie om met jullie te delen. Het spijt mij zeer van de problemen!

Ik krijg helaas ook steeds dezelfde melding. Opnieuw aanmelden werkt helaas niet. 

 

 Ja, ervaar ook de zelfde probleem helaas.

We zitten al op de 3e dag, en nog steeds weinig communicatie hierover naar alle NS-abonnement houders. Heel slecht geregeld dit jaar, afgelopen jaar ging het zonder problemen. 

Continue de zelfde inlog probleem, denk dat meerdere de zelfde probleem ervaart.

Reageer