beantwoord

Ik ben mijn check-in vergeten

  • 28 April 2024
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Ik ben per ongeluk mijn check-in vergeten en ze hebben me een boete gegeven, ik kan deze afwijzen? Weet u waar ik contact moet opnemen om het af te wijzen?

icon

Beste antwoord door Robert B 28 April 2024, 17:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je niet bent ingecheckt en je laat bij controle je OV-chipkaart zien dan ben je een reiziger zonder geldig vervoerbewijs. Die constatering kun je niet afwijzen.

Je kunt hooguit contact opnemen met NS Klantenservice en uitleggen wat er gebeurd is. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat er coulance wordt toegepast.

Nou bedankt, in dat geval heb ik een brief ontvangen maar daar staat niet in waar ik die boete moet betalen, moet ik contact opnemen met de klantenservice?

Reputatie 7
Badge

Die boete heeft u al gekregen als het goed is. Heeft u al op mijn NS gekeken?

Badge +3

Bij reizen op saldo krijg je in de trein een UvB (geel briefje) en enkele dagen later een brief.

In die brief staat natuurlijk wel hoe je kunt betalen, en dat zou ik dan ook gewoon doen.

Voor (kans op) de 50 euro terug, neem inderdaad contact op met de Klantenservice via telefoon, chat of social media.

Hou het boetekenmerk (een L met 6 cijfers) bij de hand, dat staat zowel op het gele papiertje als in de brief.

Reis je op rekening (NS Flex), dan kan je eventueel het verschil tussen die 50 euro en je ritprijs terugvragen. Geen garantie, ze zijn een stuk strenger geworden.

Reageer