Traject melding | NS Community

Traject melding

  • 18 September 2018
  • 69 reacties
  • 4919 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op de app heb ik al langere tijd mijn traject ingegeven met meldingen op mijn reisdagen. De meldingen gelden zowel voor de heen- als terugreis. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen.

Hebben hier meer mensen kast van.

Groet G.J.

69 reacties

Het spijt me om te lezen dat het nog steeds niet goed werkt, maar ik ga hier vanuit de Community niet meer achteraan. Zoals ik vorig jaar al aangaf heb ik opgegeven hier nog een reactie op te krijgen, dus ik wil ook geen valse hoop creëren. Mijn excuses daarvoor.

Ik zou eerder willen adviseren om de feedback optie in de App zelf te gebruiken. Het is uiteindelijk een functionaliteit van de app, waarbij het dan beter is om rechtstreeks contact op te nemen met de ontwikkelaars daarvan.

Reputatie 7
Badge

Waarom werkt dit nog altijd niet? Kom weer eens op het station terwijl mijn trein niet rijdt. Ik wist van niks ondanks dat seintjes voor zowel dit traject als voor deze specifieke reis aan staan.

Naar mijn idee is het nog steeds niet opgelost, want ik wordt nu juist overspoeld van de meldingen. Ik heb nu namelijk de meldingen voor mijn traject ingeschakeld als er meer dan 15min vertraging is, maar ik krijg nu elke keer meldingen over vertrek, overstap en aankomst tijden van dit traject! En die krijg ik ook als er helemaal geen vertraging is. Normaal krijg je vertrek, overstap en aankomst meldingen alleen als je een reis opslaat in mijn reizen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb alleen mijn traject ingesteld.

Heb nu de traject meldingen weer uitgezet want hier krijg ik wel heel veel notificaties van.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb de iOS versie van de app.

Houd mij op de hoogte is bij de app eigenlijk de optie, geef mij geen meldingen…

werkt gewoon voor geen meter! terwijl dat nu juist de dingen zijn waar je een reiziger blij mee zou maken, maar ja de ict bij de NS is vrij complex, dat zien we wel aan de borden op de p[errons als er echt problemen zijn. voor dat die scherm de waarheid vertellen ben je een half uur verder. dus eigenlijk kunnen ze de optie beter uit de App halen want het is niet haalbaar. ik heb 1x een melding gehad dat mijn trein vertraging had, maar toen ik die kreeg zat ik al in een andere trein. precies wat ik zeg veel te laat dus. zon app moet veel meer geintegreerd zijn bij de primaire system van de NS zeker niet ergens aan een backend systeem hangen. dat heeft geen zin. maar doe er eens iets aan NS! dit zijn nu juist verkoop argumenten voor meer klanten als dat WEL goed zou werken. dan heb je veel minder negatieve reactie op de NS in het algemeen. doe en denk richting klant zoals Herman Finkers zou zeggen.

Reputatie 7
Badge

Howel @Stijn NS blijkbaar nog steeds geen informatie krijgt, heb ik goed nieuws. Zoals al in een ander topic vermeld, lijkt dit inmiddels te werken.

Ik moet bekennen dat ik inmiddels de hoop heb opgegeven er nog een inhoudelijke reactie over te krijgen, gezien ik die ook nooit heb gekregen op mijn bericht van juni vorig jaar dat er dus nog steeds iemand problemen had. Ik zal nogmaals om een update vragen.

Reputatie 7
Badge

@Stijn NS is hier 'al' meer over bekend?

Ik zou ook graag iets anders willen aangeven, maar meer dan wat ik doorgespeeld krijg door de afdeling / personen aan wie ik het heb nagevraagd kan ik ook niet. Hoe dit destijds in behandeling is genomen via Theo weet ik niet, ik heb zelf nooit iets van een referentienummer gekregen.

Ik heb in ieder geval aangegeven dat het (blijkbaar) nog steeds niet goed werkt. Wordt vervolgd dus.

Dag Stijn, fijn dat jij kan aannemen dat het wel opgelost zal zijn als er alleen een toezegging gedaan is dat het een keer meegenomen kan worden en het betreffende team niet eens iets kan herinneren van de melding. Ik denk dat als dit onderdeel van een release was dat het betreffende team dat wel zou weten toch? Of minstens dat er ergens een ticket gemaakt is met een status. Ik mag toch hopen dat TheoSu wel je een ticketnummer doorgegeven heeft.

 

Maar vandaag heb ik tijdens de storing nog steeds geen melding gehad van mijn traject. Ook de afgelopen maand niet.  Daarnaast staat nergens in de updates van de app dat er iets op dit onderdeel gefixt zou zijn. Dus wellicht kan je navragen in welke versie van de app het dan opgelost zou moeten zijn.

Helaas heeft mijn contactpersoon (TheoSu) enige tijd geleden de NS verlaten. Ik heb contact gezocht met het team waar hij een soort van woordvoerder van was en die bezig waren met de oplossing, maar in de reactie werd mij aangegeven dat het probleem zo snel niet bekend voorkwam.

In het laatste contact wat ik met TheoSu heb gehad, in december, gaf hij aan dat een oplossing onderweg was en meegenomen zou worden in een volgende release versie van de NS App. Gezien dat inmiddels een half jaar geleden is, werd mij aangegeven dat deze oplossing inmiddels ook al live zou moeten zijn. Op dit moment kan ik dan ook niks anders dan daar van uit gaan. Ervaart men nog steeds problemen?

Ik heb eind vorig jaar nog contact gehad om te vragen naar een statusupdate, maar helaas was er destijds nog niks nieuws te vermelden. Ik heb gemaild met de vraag waar het nu staat.

Reputatie 7
Badge

@Stijn NS is hier ooit nog iets mee gebeurd?

Update: Helaas heb ik recent het bericht gekregen dat er in de testversie een significante bug is gevonden, waardoor de live release met een aantal maanden is uitgesteld. We blijven er uiteraard mee bezig!

Update: Naar ik heb begrepen is de oplossing momenteel beschikbaar voor onze testgebruikers. Er zitten nog wel wat kleine bugs in, maar het lijkt verder correct te werken. Hopelijk zal de release versie snel volgen!

Ik heb dit probleem ook al jaren. Echt jammer dat er nog steeds geen oplossing voor is. Ik ben inmiddels gewisseld van telefoon, maar geen verandering. Ik wacht nog steeds op dé magische update!

Mijn excuses voor de lange stilte. Ik heb helaas vrijwel geen verdere informatie gekregen om te vermelden tot nu toe.

Ik heb vandaag echter begrepen dat we momenteel vast zijn gelopen in de testfase. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan de oplossing. We hopen begin december iets meer inhoudelijks te kunnen melden.

Ik ben ook heel benieuwd of er al een oplossing is! Stoort me al jaren 😇

Beste NS,

ik krijg ook maar geen meldingen bij vertragingen of uitval op mijn traject. Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar is er inmiddels een oplossing voor dit probleem. Wat is de status?

Beste allemaal,

Sinds kort reis ik ook een vast traject en heb de meldingen afgelopen week ingesteld, nadat mijn trein uitgevallen was. Heb alles correct ingesteld met de push berichten en dergelijke aan. Echter, vanochtend was het zo ver, de trein was uitgevallen door een wisselstoring. Hier kreeg ik echter geen bericht van, waar ik wel vanuit ging. Erg vervelend, ik had met deze kennis namelijk halsoverkop een eerdere trein kunnen pakken. Het werkt dus tot op de dag van vandaag niet.
Excuses voor mijn late reageren, Olav93! Ik heb jouw updates uiteraard meteen doorgeven nadat je ze had geplaatst. Bedankt voor het nemen van de moeite om deze feedback te geven. 🙂
Reputatie 7
Badge
@Stijn NS wil jij dit weer doorgeven,
Reputatie 7
Badge
Het bleef gisteren nog rommelig op mijn traject en ik heb nog meerdere meldingen gekregen, allemaal leeg, behalve een calamiteitenbericht maar dat is ongerelateerd aan dit probleem.

Wel kon ik de meldingen vanaf de tweede opeens gewoon weer sluiten. Geen idee wat daar gebeurd is, maar dat werkt dus weer gewoon nu.

Nu alleen nog tekst in de meldingen (en het liefst niet weer iets onzinnigs als '0 minuten vertraging' zoals enige tijd geleden)...
Reputatie 7
Badge
Ik zie nu dus wel ander gedrag, maar goed werken doet het nog niet.
Reputatie 7
Badge
Het goede nieuws is dat ik dit meteen heb kunnen testen. Het slechte nieuws is dat dat komt door vertraging op mijn traject. Het slechtere nieuws is dat dat nog niet werkt.

Ik heb vanochtend al drie 'meldingen' gehad, maar:
- er staat geen tekst in de meldingen
- ik kan ze niet sluiten

Reputatie 7
Badge
Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.

Vandaag meteen een mooie test case, maar nog geen melding gezien. Ik zal alles straks even weggooien en opnieuw toevoegen en dan weten we het bij een volgende verstoring zeker.

Reageer