Traject melding

  • 18 september 2018
  • 51 reacties
  • 2784 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op de app heb ik al langere tijd mijn traject ingegeven met meldingen op mijn reisdagen. De meldingen gelden zowel voor de heen- als terugreis. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen.

Hebben hier meer mensen kast van.

Groet G.J.

51 reacties

Excuses voor mijn late reageren, Olav93! Ik heb jouw updates uiteraard meteen doorgeven nadat je ze had geplaatst. Bedankt voor het nemen van de moeite om deze feedback te geven. 🙂
Inmiddels heb ik een nieuw contactpersoon en hoop ik snel meer te weten.
Update: Ik heb inmiddels een ander contactpersoon. Hopelijk geeft dat meer resultaat.
Reputatie 5
Ik heb reactie ontvangen dat er naar gekeken wordt en dat ik nog een terugkoppeling ontvang. Het is onder de aandacht.
Dan zit er in ieder geval vooruitgang in. We wachten af.
Ik ben bang dat mijn collega Miriam weinig mee zal kunnen aangeven gezien ze helaas niet meer als Moderator actief is. TheoSu is werkzaam als een ontwikkelaar van de app en was ook een van de contactpersonen waar Miriam mee contact had. Vandaar dat Miriam hem ook getagged heeft. Ik heb TheoSu een berichtje gestuurd met de vraag of er al iets meer bekend is over dit probleem.
Badge +3
Tja.. https://twitter.com/Cynthiaaahol/status/1117413054638174208

Ik merk als ik een reis opsla en van te voren een seintje wil.. Het niet krijg ..

Ik zie dit soort dingen dagelijks voorbij komen (waarom werkt het niet?) dus misschien beter stoppen met die optie totdat het wél werkt?

Net als stoppen met SMS meldingen (dat gewoon aangekondigd was). Beter dan een dooie mus en mensen blijven verwijzen naar de feedback optie in de NS app.
Beste allemaal,

Sinds kort reis ik ook een vast traject en heb de meldingen afgelopen week ingesteld, nadat mijn trein uitgevallen was. Heb alles correct ingesteld met de push berichten en dergelijke aan. Echter, vanochtend was het zo ver, de trein was uitgevallen door een wisselstoring. Hier kreeg ik echter geen bericht van, waar ik wel vanuit ging. Erg vervelend, ik had met deze kennis namelijk halsoverkop een eerdere trein kunnen pakken. Het werkt dus tot op de dag van vandaag niet.
Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.
Reputatie 5
@Stijn NS wil jij dit weer doorgeven,
Reputatie 5
Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.

Vandaag meteen een mooie test case, maar nog geen melding gezien. Ik zal alles straks even weggooien en opnieuw toevoegen en dan weten we het bij een volgende verstoring zeker.
Reputatie 5
Het goede nieuws is dat ik dit meteen heb kunnen testen. Het slechte nieuws is dat dat komt door vertraging op mijn traject. Het slechtere nieuws is dat dat nog niet werkt.

Ik heb vanochtend al drie 'meldingen' gehad, maar:
- er staat geen tekst in de meldingen
- ik kan ze niet sluiten

Reputatie 5
Ik zie nu dus wel ander gedrag, maar goed werken doet het nog niet.
Reputatie 5
Ja, ik ontvang ook nooit meldingen, zelfs niet als mijn trein niet vertraagd is, maar überhaupt niet rijd. Ik heb dat ook lang geleden al eens gemeld via de app, maar kreeg toen alleen een automatische reactie die niet de indruk gaf dat er echt naar mijn melding gekeken was of ging worden. Opgelost is dit probleem sowieso nog niet; ik zit op dit moment in een latere trein dan gepland omdat ik door vertraging een overstap heb gemist, waarvan ik geen melding heb gekregen terwijl ik echt meldingen bij vertraging aan heb staan voor deze reis.
Reputatie 5
Hallo G.J., en welkom bij de NS Community!

Heb je vanuit de instellingen van je telefoon zelf ook de app toestemming gegeven dat de Reisplanner Xtra-app meldingen weer mag geven?
Reputatie 5
Dat is bij mij in ieder geval niet het probleem, @Ben NS. Hierbij screenshots van de instelling die ik in ieder geval al na heb gelopen.

Uiteraard is het mogelijk dat dit wel het probleem is bij @G.J., maar bij mij is het dat met hetzelfde probleem dus niet.

Hallo Olav93, vervelend dat dit niet lukt. Je hebt ook de meest recente versie van de app neem ik aan? Hoe is de situatie op dit moment?

@G.J. Zou je aan willen geven of de instelling bij jou wel correct staan?
Reputatie 5
Ik draai de laatste versie van de app uit de Google Play Store, @Miriam NS. Die is van 5 september. Tot op heden heb ik nog nooit een melding gezien, behalve toen ik ook een 'seintje x minuten voor vertrek' aan had staan. Dat deed het wel gewoon.
Reputatie 5
Ik zal hier eens achteraan gaan, Olav93! Als ik meer weet kom ik in dit topic terug.
Reputatie 5
Het bleef gisteren nog rommelig op mijn traject en ik heb nog meerdere meldingen gekregen, allemaal leeg, behalve een calamiteitenbericht maar dat is ongerelateerd aan dit probleem.

Wel kon ik de meldingen vanaf de tweede opeens gewoon weer sluiten. Geen idee wat daar gebeurd is, maar dat werkt dus weer gewoon nu.

Nu alleen nog tekst in de meldingen (en het liefst niet weer iets onzinnigs als '0 minuten vertraging' zoals enige tijd geleden)...
Reputatie 5
Ik heb helaas nog geen nieuws mogen vernemen! Zodra dit wel gebeurt, meld ik dat hier.
Reputatie 5
Vandaag heb ik voor het eerst een melding m.b.t. vertraging ontvangen vanuit de app. Nu komt het... dit was niet in de buurt van de vertrektijd van mijn ingestelde reis en de wonderlijke melding was dat mijn trein een vertraging had van welgeteld 0 minuten. Ik weet niet wat er allemaal mis gaat met deze meldingen, maar van het resultaat lijkt helaas weinig te kloppen.
Reputatie 5
Dat hoort natuurlijk al helemaal niet! Dit ga ik dan ook aankaarten.
Reputatie 5
Hoe is het de laatste tijd gegaan qua meldingen, Olav?
Reputatie 5
Ik vrees dat ik weinig interessants kan melden. Sinds de melding die ik hierboven noemde, heb ik geen dergelijke, onverwachte meldingen meer gezien. Of de kloppende meldingen het inmiddels doen, kan ik ook niet zeggen. Ik heb ze niet gezien, maar heb volgens mij ook niet meer dan hooguit een minuut vertraging gehad, dus er is ook geen moment meer geweest dat ik een melding verwacht had.
Reputatie 5
Dan houden we dit in ieder geval in de gaten!

Reageer