Skip to main content
Op de app heb ik al langere tijd mijn traject ingegeven met meldingen op mijn reisdagen. De meldingen gelden zowel voor de heen- als terugreis. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen.



Hebben hier meer mensen kast van.



Groet G.J.

Beste NS,

ik krijg ook maar geen meldingen bij vertragingen of uitval op mijn traject. Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar is er inmiddels een oplossing voor dit probleem. Wat is de status?


Howel @Stijn NS blijkbaar nog steeds geen informatie krijgt, heb ik goed nieuws. Zoals al in een ander topic vermeld, lijkt dit inmiddels te werken.


Ik ben bang dat mijn collega Miriam weinig mee zal kunnen aangeven gezien ze helaas niet meer als Moderator actief is. TheoSu is werkzaam als een ontwikkelaar van de app en was ook een van de contactpersonen waar Miriam mee contact had. Vandaar dat Miriam hem ook getagged heeft. Ik heb TheoSu een berichtje gestuurd met de vraag of er al iets meer bekend is over dit probleem.
Tja.. https://twitter.com/Cynthiaaahol/status/1117413054638174208



Ik merk als ik een reis opsla en van te voren een seintje wil.. Het niet krijg ..


Ik zie dit soort dingen dagelijks voorbij komen (waarom werkt het niet?) dus misschien beter stoppen met die optie totdat het wél werkt?



Net als stoppen met SMS meldingen (dat gewoon aangekondigd was). Beter dan een dooie mus en mensen blijven verwijzen naar de feedback optie in de NS app.
Ik heb reactie ontvangen dat er naar gekeken wordt en dat ik nog een terugkoppeling ontvang. Het is onder de aandacht.

Dan zit er in ieder geval vooruitgang in. We wachten af.
Update: Ik heb inmiddels een ander contactpersoon. Hopelijk geeft dat meer resultaat.
Inmiddels heb ik een nieuw contactpersoon en hoop ik snel meer te weten.
Excuses voor mijn late reageren, Olav93! Ik heb jouw updates uiteraard meteen doorgeven nadat je ze had geplaatst. Bedankt voor het nemen van de moeite om deze feedback te geven. 🙂

Ik ben ook heel benieuwd of er al een oplossing is! Stoort me al jaren 😇


Mijn excuses voor de lange stilte. Ik heb helaas vrijwel geen verdere informatie gekregen om te vermelden tot nu toe.

Ik heb vandaag echter begrepen dat we momenteel vast zijn gelopen in de testfase. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan de oplossing. We hopen begin december iets meer inhoudelijks te kunnen melden.


Update: Naar ik heb begrepen is de oplossing momenteel beschikbaar voor onze testgebruikers. Er zitten nog wel wat kleine bugs in, maar het lijkt verder correct te werken. Hopelijk zal de release versie snel volgen!


Update: Helaas heb ik recent het bericht gekregen dat er in de testversie een significante bug is gevonden, waardoor de live release met een aantal maanden is uitgesteld. We blijven er uiteraard mee bezig!


Ik zie nu dus wel ander gedrag, maar goed werken doet het nog niet.
@TheoSu Kun jij hier misschien iets meer over vertellen?
Ik heb van TheoSu begrepen dat er nog steeds gewerkt wordt aan een oplossing voor dit probleem. Zoals Miriam al eerder heeft aangegeven is het echter een vrij complex probleem waar dus ook vrij veel tijd in gaat zitten. Ik heb begrepen dat er in ieder geval nog een maand nodig is om meer informatie te kunnen geven over de voortgang. Helaas kan ik het niet mooier maken. Ik zal tegen die tijd in ieder geval een update geven.

Het spijt me om te lezen dat het nog steeds niet goed werkt, maar ik ga hier vanuit de Community niet meer achteraan. Zoals ik vorig jaar al aangaf heb ik opgegeven hier nog een reactie op te krijgen, dus ik wil ook geen valse hoop creëren. Mijn excuses daarvoor.

Ik zou eerder willen adviseren om de feedback optie in de App zelf te gebruiken. Het is uiteindelijk een functionaliteit van de app, waarbij het dan beter is om rechtstreeks contact op te nemen met de ontwikkelaars daarvan.


Op de app heb ik al langere tijd mijn traject ingegeven met meldingen op mijn reisdagen. De meldingen gelden zowel voor de heen- als terugreis. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen.



Hebben hier meer mensen kast van.



Groet G.J.




Ik merk ook dat ik op mijn opgeslagen traject geen meldingen krijg. Net nog mijn instellingen bekeken en alle pushmeldingen toestemming staan aan. Zou het alleen kunnen als je een vaste reis opslaat? (Qua tijd en dag)


Update: Helaas heb ik nog steeds niets nieuws te vermelden. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Bij sommige reizigers werkt de melding wel, bij anderen niet. 😕
Dat is in ieder geval meer dan niets. Lukt het al om een scenario te reproduceren waarin het niet werkt? Zo nodig geef ik anders graag aanvullende informatie over mijn toestel, gebruik en instellingen van de app etc. (waarmee het bij mij dus niet werkt).
Ik ga ervan uit dat we al voldoende informatie hebben voor het onderzoek, maar dat het gewoon erg lastig is om een oplossing te vinden. Ik zal je voorstel in ieder geval doorgeven, bedankt! 🙂

Waarom werkt dit nog altijd niet? Kom weer eens op het station terwijl mijn trein niet rijdt. Ik wist van niks ondanks dat seintjes voor zowel dit traject als voor deze specifieke reis aan staan.


Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.
Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.



Vandaag meteen een mooie test case, maar nog geen melding gezien. Ik zal alles straks even weggooien en opnieuw toevoegen en dan weten we het bij een volgende verstoring zeker.
Het goede nieuws is dat ik dit meteen heb kunnen testen. Het slechte nieuws is dat dat komt door vertraging op mijn traject. Het slechtere nieuws is dat dat nog niet werkt.



Ik heb vanochtend al drie 'meldingen' gehad, maar:

- er staat geen tekst in de meldingen

- ik kan ze niet sluiten


Naar mijn idee is het nog steeds niet opgelost, want ik wordt nu juist overspoeld van de meldingen. Ik heb nu namelijk de meldingen voor mijn traject ingeschakeld als er meer dan 15min vertraging is, maar ik krijg nu elke keer meldingen over vertrek, overstap en aankomst tijden van dit traject! En die krijg ik ook als er helemaal geen vertraging is. Normaal krijg je vertrek, overstap en aankomst meldingen alleen als je een reis opslaat in mijn reizen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb alleen mijn traject ingesteld.

Heb nu de traject meldingen weer uitgezet want hier krijg ik wel heel veel notificaties van.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb de iOS versie van de app.


Reageer