Traject melding | NS Community

Traject melding

  • 18 September 2018
  • 69 reacties
  • 4919 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op de app heb ik al langere tijd mijn traject ingegeven met meldingen op mijn reisdagen. De meldingen gelden zowel voor de heen- als terugreis. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen.

Hebben hier meer mensen kast van.

Groet G.J.

69 reacties

Beste NS,

ik krijg ook maar geen meldingen bij vertragingen of uitval op mijn traject. Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar is er inmiddels een oplossing voor dit probleem. Wat is de status?

Reputatie 7
Badge

Howel @Stijn NS blijkbaar nog steeds geen informatie krijgt, heb ik goed nieuws. Zoals al in een ander topic vermeld, lijkt dit inmiddels te werken.

Update: Naar ik heb begrepen is de oplossing momenteel beschikbaar voor onze testgebruikers. Er zitten nog wel wat kleine bugs in, maar het lijkt verder correct te werken. Hopelijk zal de release versie snel volgen!

Ik ben ook heel benieuwd of er al een oplossing is! Stoort me al jaren 😇

Excuses voor mijn late reageren, Olav93! Ik heb jouw updates uiteraard meteen doorgeven nadat je ze had geplaatst. Bedankt voor het nemen van de moeite om deze feedback te geven. 🙂
Inmiddels heb ik een nieuw contactpersoon en hoop ik snel meer te weten.
Update: Ik heb inmiddels een ander contactpersoon. Hopelijk geeft dat meer resultaat.
Reputatie 7
Badge
Ik heb reactie ontvangen dat er naar gekeken wordt en dat ik nog een terugkoppeling ontvang. Het is onder de aandacht.
Dan zit er in ieder geval vooruitgang in. We wachten af.

Mijn excuses voor de lange stilte. Ik heb helaas vrijwel geen verdere informatie gekregen om te vermelden tot nu toe.

Ik heb vandaag echter begrepen dat we momenteel vast zijn gelopen in de testfase. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan de oplossing. We hopen begin december iets meer inhoudelijks te kunnen melden.

Ik ben bang dat mijn collega Miriam weinig mee zal kunnen aangeven gezien ze helaas niet meer als Moderator actief is. TheoSu is werkzaam als een ontwikkelaar van de app en was ook een van de contactpersonen waar Miriam mee contact had. Vandaar dat Miriam hem ook getagged heeft. Ik heb TheoSu een berichtje gestuurd met de vraag of er al iets meer bekend is over dit probleem.
Badge +3
Tja.. https://twitter.com/Cynthiaaahol/status/1117413054638174208

Ik merk als ik een reis opsla en van te voren een seintje wil.. Het niet krijg ..

Ik zie dit soort dingen dagelijks voorbij komen (waarom werkt het niet?) dus misschien beter stoppen met die optie totdat het wél werkt?

Net als stoppen met SMS meldingen (dat gewoon aangekondigd was). Beter dan een dooie mus en mensen blijven verwijzen naar de feedback optie in de NS app.

Update: Helaas heb ik recent het bericht gekregen dat er in de testversie een significante bug is gevonden, waardoor de live release met een aantal maanden is uitgesteld. We blijven er uiteraard mee bezig!

Naar mijn idee is het nog steeds niet opgelost, want ik wordt nu juist overspoeld van de meldingen. Ik heb nu namelijk de meldingen voor mijn traject ingeschakeld als er meer dan 15min vertraging is, maar ik krijg nu elke keer meldingen over vertrek, overstap en aankomst tijden van dit traject! En die krijg ik ook als er helemaal geen vertraging is. Normaal krijg je vertrek, overstap en aankomst meldingen alleen als je een reis opslaat in mijn reizen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb alleen mijn traject ingesteld.

Heb nu de traject meldingen weer uitgezet want hier krijg ik wel heel veel notificaties van.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb de iOS versie van de app.

Reputatie 7
Badge

@Stijn NS is hier 'al' meer over bekend?

Reputatie 7
Badge

Waarom werkt dit nog altijd niet? Kom weer eens op het station terwijl mijn trein niet rijdt. Ik wist van niks ondanks dat seintjes voor zowel dit traject als voor deze specifieke reis aan staan.

Beste allemaal,

Sinds kort reis ik ook een vast traject en heb de meldingen afgelopen week ingesteld, nadat mijn trein uitgevallen was. Heb alles correct ingesteld met de push berichten en dergelijke aan. Echter, vanochtend was het zo ver, de trein was uitgevallen door een wisselstoring. Hier kreeg ik echter geen bericht van, waar ik wel vanuit ging. Erg vervelend, ik had met deze kennis namelijk halsoverkop een eerdere trein kunnen pakken. Het werkt dus tot op de dag van vandaag niet.

Het spijt me om te lezen dat het nog steeds niet goed werkt, maar ik ga hier vanuit de Community niet meer achteraan. Zoals ik vorig jaar al aangaf heb ik opgegeven hier nog een reactie op te krijgen, dus ik wil ook geen valse hoop creëren. Mijn excuses daarvoor.

Ik zou eerder willen adviseren om de feedback optie in de App zelf te gebruiken. Het is uiteindelijk een functionaliteit van de app, waarbij het dan beter is om rechtstreeks contact op te nemen met de ontwikkelaars daarvan.

Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.

Ik moet bekennen dat ik inmiddels de hoop heb opgegeven er nog een inhoudelijke reactie over te krijgen, gezien ik die ook nooit heb gekregen op mijn bericht van juni vorig jaar dat er dus nog steeds iemand problemen had. Ik zal nogmaals om een update vragen.

Reputatie 7
Badge
@Stijn NS wil jij dit weer doorgeven,
Reputatie 7
Badge
Update: Ik heb begrepen dat er enige aanpassingen zijn gemaakt die het een en ander zouden moeten oplossen bij opgeslagen reizen. Mocht je nog problemen ervaren dan is het verstandig om opgeslagen trajecten eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen.

Vandaag meteen een mooie test case, maar nog geen melding gezien. Ik zal alles straks even weggooien en opnieuw toevoegen en dan weten we het bij een volgende verstoring zeker.
Reputatie 7
Badge
Het goede nieuws is dat ik dit meteen heb kunnen testen. Het slechte nieuws is dat dat komt door vertraging op mijn traject. Het slechtere nieuws is dat dat nog niet werkt.

Ik heb vanochtend al drie 'meldingen' gehad, maar:
- er staat geen tekst in de meldingen
- ik kan ze niet sluiten

Reputatie 7
Badge
Ik zie nu dus wel ander gedrag, maar goed werken doet het nog niet.
Reputatie 7
Badge

@Stijn NS is hier ooit nog iets mee gebeurd?

Reputatie 7
Badge
Ja, ik ontvang ook nooit meldingen, zelfs niet als mijn trein niet vertraagd is, maar überhaupt niet rijd. Ik heb dat ook lang geleden al eens gemeld via de app, maar kreeg toen alleen een automatische reactie die niet de indruk gaf dat er echt naar mijn melding gekeken was of ging worden. Opgelost is dit probleem sowieso nog niet; ik zit op dit moment in een latere trein dan gepland omdat ik door vertraging een overstap heb gemist, waarvan ik geen melding heb gekregen terwijl ik echt meldingen bij vertraging aan heb staan voor deze reis.

Reageer