beantwoord

Waar is de vertrektijden tab heen?

  • 16 November 2023
  • 36 reacties
  • 1505 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Als ik nu bij vertrektijden op een willekeurige trein klik, krijg ik de laatste door mij geplande trein. Dat is dus een fout in de app en geen aanpassing.

 

Ik mag toch hopen dat dit snel opgelost is!

Dit herken ik niet. Je zou eens kunnen proberen om vanuit dat menu'tje waar je de vertrektijden uit gehaald hebt, rechtsbovenin op de I te tikken en onder Opslag de cache te legen. Als dat niet werkt volgens dezelfde route de gegevens ook wissen. Je moet daarna wel opnieuw inloggen (voor zover van toepassing).

Vanmorgen was deze bug er gelukkig niet.

Maar hoe moeilijk kan het zijn om naast de nieuwe tab, de vertrektijden tab terug te plaatsen?

Ik werk in de buurt van Lammenschans maar reis altijd vanaf Leiden, dus het voorstel om via “in de buurt” zorgt voor nog meer klikkerdeklik… 

Badge +3

Op X/voorheen Twitter ook al de nodige ‘boze reizigers’, dus verwezen naar de feedback optie.

Ook grappig (of niet), mijn telefoon vraagt dan hoe ik die feedback wil sturen 🤣

Na inloggen bij PayPal (met code per sms plus vingerafdruk, lekker dubbel veilig😅) de vraag of ik € 0,00 (of ander bedrag) wil overmaken aan support@nsmlab…

Via mail: 


​​​​​​

Ben blij dat het meer mensen stoort dat tab vertrektijden is verdwenen. In iets mindere mate geldt voor mij dat ik de tab trajecten ook mis.

Ik dacht dat alleen de beta's het hadden. Ik heb de beta verlaten, deze gede-installeerd en de gewone geïnstalleerd. Daarna mijn beide accounts (privé en zakelijk) weer ingelogd en ik heb de vertrektijden terug. Dit is een omissie van jewelste, mijn meest gebruikte optie, volledig weg. Zijn de developers hier van het padje geraakt? Blijkbaar wel. Daar ga ik ook geen betatester meer voor zijn.

Overigens is er hier op de community een afgesloten area, voor die betatesters, maar daar krijg je geen toegang toe. Zou handig zijn, voor betatesters, want dan kunnen de developers daar direct de reacties lezen op hun wijzigingen ipv hier de klachten te horen. Ik ben betatester voor meer apps, maar dit was voor mij de druppel, die onnodige wijzigingen EN niets terug kunnen sturen behalve een "pissige” email naar de developers...

Reputatie 7
Badge

Bij mij was dit eerder een dag het geval en sindsdien heb ik de vertrektijden weer terug. Is het wellicht nooit de bedoeling geweest dat dit zou verdwijnen en gaat er 'soms' iets mis hier?

Reputatie 5

Je kunt nu de actuele vertrektijden bekijken door in de app naar 'In de buurt' te gaan. Vervolgens kun je 'trein' en het desbetreffende station selecteren. Je krijgt dan de optie om de actuele vertrektijden te bekijken. De functie is verplaatst, maar blijf hier zeker feedback over indienen als je het toch liever anders ziet. Ik beslis daar helaas niet over.

De vertrektijden tab is de eerste bron van informatie over actuele vertragingen en spoorwijzigingen, vaak zelfs voordat NS personeel het in hun handheld systeem ziet. Deze tab is daarom onmisbaar voor de dagelijkse reiziger. Waarom dit nu verstopt moet worden achter drie handelingen via het veld ‘in de buurt’ is volstrekt onduidelijk. Er is een reden dat alle andere apps van spoorbedrijven (DB Navigator, SNCF connect, etc) actuele vertrektijden direct als optie op het openingsscherm tonen.

Dat gezegd hebbende: voor mij werkte als workaround om de hele app van mijn telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Daar was weer de oude versie met de vertrektijden tab!

Bij de app op mijn tablet en op de telefoon van mijn vrouw is de knop (nog) niet verdwenen...

Badge +3

Volgens M-Lab was de aanpassing uitgerold naar een bepaalde groep gebruikers:

Voor nu is het een test die we doen. Jij zit in de groep app gebruikers die deze verandering te zien krijgt. De andere groep ziet de aanpassing niet.

Maar ik denk dat ze er snel op teruggekomen zijn, want (zonder iets te doen) heb ik Vertrektijden gewoon weer terug. De app versie is nog hetzelfde (7.22.1 op Android).

Dan blijft te hopen dat ze het weer terugzetten, tegen de tijd dat je de vertrektijden kan zien, is je trein al vertrokken…

 

Ik kwam daar vanmorgen ook achter, waarom is dit, het is op je telefoon de belangrijkste functie !

ik ben er  gelukkig wel achter dat als je met je vinger even op de app blijft staan een “geheim” menu tevoorschijn komt… 

 

Wat een goeie tip....ik miste de vertrektijden ook al direct! 

Ik opende net de NS app en tot mijn verbazing zie ik dat de tab met de vertrektijden van een station is vervangen door ‘Kaartjes’. Waarom is dit weggehaald? Voor incidentele reizigers is dit misschien handiger, maar voor frequente reizigers met een abbonement kan het toch echt een flinke downgrade zijn aangezien je nooit losse kaartjes koopt, en je hoeft ook niet elke week je abbonement te checken. Als ik nu de vetrektijden van mijn station wil zien moet ik naar In de buurt > Zoek een Locatie > het station invoeren > Bekijk actuele vertrektijden > deel met vertrektijden omhoog slepen. Dit is 5 keer klikken/typen i.p.v. 1 keer in de vorige versies van de app. We kunnen de info die we zien bij het plannen van een reis naar onze voorkeur aanpassen, dus misschien zou dit bij de 'knoppen’ onderin ook een optie zijn? Ik gebruik de vertrektijden praktisch even veel als de reisplanner.

Ongetwijfeld een app bouwer die nooit met de trein gaat. 

Reageer