beantwoord

icmm uit dienst

  • 15 November 2021
  • 31 reacties
  • 4294 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 1

dus als ik het goed begrijp gaat de best en meest comfortabele trein dit decennia nog uit dienst wel erg jammer maarja ICNG is ook leuk zolang het niet hetzelfde zit als SNG (oftewel kut)

Reputatie 7
Badge +3

dus als ik het goed begrijp gaat de best en meest comfortabele trein dit decennia nog uit dienst wel erg jammer maarja ICNG is ook leuk zolang het niet hetzelfde zit als SNG (oftewel kut)

De trein kan dan wel het meest comfortabele zijn, maar het blijft een oude trein. Wat betekent dat die ook technisch oud is en daardoor meer onderhoud nodig heeft en vaker defect kan raken. Dat betekent dan ook dat het meer geld gaat kosten om de treinen in goede rijvaardigde staat te houden en mogelijk zal het op een gegeven moment ook moeilijker worden om onderdelen ervoor te kunnen vinden. Geen idee of u een auto heeft, maar aan een auto van 30 - 35 jaar oud zul je ook meer onderhoud en reparaties hebben. De eerste ICM's stammen nog uit begin jaren 80. Alles heeft gewoon zijn levensduur.

Reputatie 1

dus als ik het goed begrijp gaat de best en meest comfortabele trein dit decennia nog uit dienst wel erg jammer maarja ICNG is ook leuk zolang het niet hetzelfde zit als SNG (oftewel kut)

De trein kan dan wel het meest comfortabele zijn, maar het blijft een oude trein. Wat betekent dat die ook technisch oud is en daardoor meer onderhoud nodig heeft en vaker defect kan raken. Dat betekent dan ook dat het meer geld gaat kosten om de treinen in goede rijvaardigde staat te houden en mogelijk zal het op een gegeven moment ook moeilijker worden om onderdelen ervoor te kunnen vinden. Geen idee of u een auto heeft, maar aan een auto van 30 - 35 jaar oud zul je ook meer onderhoud en reparaties hebben. De eerste ICM's stammen nog uit begin jaren 80. Alles heeft gewoon zijn levensduur.

ik vind ICNG ook heel leuk hoor ik heb mezelf aangemeld voor 20 november om te kijken, rotterdam centraal. Ik hoop echt maar dan ook echt dat het niet een SNG-comfort stoel is….

Reputatie 7
Badge +1

Het verbaast me dat er ook ICM4 buiten dienst gaat aangezien die stellen nog geen 30 jaar oud zijn.

Ik begreep dat stellen op basis van hun technische staat buiten dienst worden gesteld. Dus niet op volgorde van oud naar nieuw.

Al had ik verwacht dat men zo snel mogelijk de ICM's met rijweerstanden uit de dienst zouden halen.

Overigens lees ik op Somda dat men de ICM's de bekleding van stoelen in de 2e klasse wil gaan vervangen.

Badge +3

Via https://hettreinenhoekje.nl/materieeltypes/ICMm

Treinstel 4011 werd in november 2006 als eerste gemoderniseerd, om na tests in de Klimaatkamer in Wenen en een serie proefritten, controles en instructies aan het personeel per 16 april 2007 de dienst in te gaan. De allereerste dienst was in treinserie 1500 (Intercity Amsterdam – Amersfoort – Deventer). Het volgende treinstel, de 4012, was pas in mei 2007 gereed en heeft dan ook niet meteen, zoals eerst gepland, samen met de 4011 een volledig gemoderniseerde trein gevormd.
De verbouwing van de driedelige Koplopers (de 40xx-reeks) duurde tot het 2e kwartaal van 2010. Treinstel 4205 werd op 22 februari 2009 als eerste vierdelig proefstel binnengehaald in de werkplaats van Haarlem voor modernisering en kwam begin januari voor het eerst in de dienst. Hierna diende de 4203 als tweede proefstel, deze kreeg als eerste de mogelijkheden voor draadloos internet en actuele reisinformatie (het OBIS-systeem). In februari 2010 werd begonnen met de seriematige verbouwing van de vierdelige treinstellen.

Die zullen dus nog wel een aantal jaren mee gaan. Het krantenartikel is terecht verwijderd.

Op die pagina ook de oude en nieuwe bekleding van de stoelen, en de super kleine tafeltjes in de vierzitjes, waar je ongeveer niets aan hebt. Wel gratis Wifi blijkbaar, da’s fijn.

Reputatie 1

Frappant dat iemand hier al weet dat DDZ niet terug gaat komen terwijl de NS er honderduizenden euro's aan verspijkert op dit moment. En welke treinen moeten dan de DDZ vervangen?

En dan ook nog de ICM er volgend jaar al uit zonder vervanging ?  Bij de ICM zijn wel problemen met reserve onderdelen die niet meer leverbaar zijn en ook niet meer beschikbaar zijn waardoor sommige treinen uiteindelijk niet meer inzetbaar zullen zijn maar 2022 lijkt me wel heel erg snel om alle ICM treinen uti de dienst te halen zonder dat daar al vervangend materieel voor is.

Ik ben heel blij als dat DZZ niet terug komt, dat is niet een comfortabel materieel vind ik zelf ook altijd vol.

Reageer