Ik denk dat niemand onbekend is met de enorme storing van afgelopen 4 juni 2023.
Mensen konden niet vertrekken vanuit of aankomen in Amsterdam.
Volop in het nieuws werd er vermeld dat zij de extra kosten zouden vergoeden (hotelovernachtingen, taxikosten etc)
Ook ik heb noodgedwongen die zondag om 23.45 uur een taxi van 150,- moeten bestellen van Utrecht Centraal naar Amsterdam Centraal, anders kwam ik simpelweg niet thuis en ook ik moet mijn brood de volgende dag verdienen.
Van de taxi heb ik een bon ontvangen met alle info erop die je wil hebben (kentekenplaat, naam van chauffeur, handtekening etc). Deze heb ik ook de dag erna (5 juni 2023) direct gemaild.
Een volledige maand heb ik gewacht op antwoord, logisch dacht ik, ze zullen het vast druk hebben met alle emails.
Krijg ik nu een email terug met het antwoord: “taxikosten declareren wij niet”.
Sorry maar hoe durf je!?
Hoe ver wil je gaan tot je je reizigers tegemoet komt?
Had je dan liever gewild dat al deze gedupeerde reizigers de nacht op het station zouden doorbrengen??
Werkelijk waar ongelofelijk.
NS, krijg je shit op orde.