overvolle trein



Toon eerste bericht

28 reacties

Badge +3

Dat er een trein naar Rotterdam uitviel komt niet door de werkzaamheden, want die rijdt gewoon via Almere en Hilversum naar Utrecht en dan verder naar Rotterdam.


@Robert B   Waar haal jij deze info vandaan want ik heb in de planner geen treinen die via deze route rijden vandaag?

 

Ik baseerde me op de info op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/10758-20-juli-2021-werkzaamheden-amersfoort-centraal

  • Intercity 500 (Rotterdam C. - Utrecht C. - Zwolle - Groningen):
    • rijdt niet tussen Amersfoort Centraal en Groningen
    • wordt omgeleid en stopt niet in Amersfoort Centraal tussen Utrecht Centraal en Groningen
  • Intercity 600 (Rotterdam C. - Utrecht C. - Zwolle - Leeuwarden):
    • rijdt niet tussen Amersfoort Centraal en Leeuwarden
    • wordt omgeleid en stopt niet in Amersfoort Centraal tussen Utrecht Centraal en Groningen

Maar je hebt gelijk want op https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2021-07-26/zwolle zie ik inderdaad geen treinen (500/600 of de 300xxx variant) naar Utrecht/Rotterdam, die zondag dus wel reden.

Voor vandaag (dinsdag) zijn ze weer ingepland (mét stop in Amersfoort dus de normale route), maar zijn die pas na 10:00 daadwerkelijk gaan rijden, zie https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2021-07-27/zwolle (oke, de 520 van 7:19 heeft met +8 gereden?)

Reputatie 3

Las vandaag dat Keolis minder treinen if zelfs geen treinen gaat rijden op traject Enschede Zwolle. Dat wordt dan helemaal een drama, gezien de ervaringen met werkzaamheden en diverse storingen. Ik kon met Keolis via Zwolle altijd Utrecht nog wel bereiken met vertraging, maar nu zie ik het somber in. En hoe druk wordt het dan in de NS treinen? Moet men dan in de bagagerekken meereizen?

 

Reputatie 3

Volgens mij is een trein overvol als alle zitplaatsen bezet zijn en mensen moeten staan, of het nu een korter traject of een langer traject betreft. Ik weet niet door wie het overvol zijn van een trein bij een korter traject dan niet zo ' getypeerd' wordt. Ik ben bang dat dit dan weer zo n rake typering van de NS is. Korte trajecten of lange trajecten, als je moet staan en alle zitplaatsen bezet zijn, is de trein dus gewoon overvol.

Staanplaatsen zijn een normaal onderdeel van het OV-gebruik op korte afstanden in de spits. Het is niet zo dat iedereen dan moet kunnen zitten. Iedereen in de spits een zitplaats bieden is domweg onbetaalbaar, in Nederland en in de rest van wereld. Het zou resulteren in enorme tariefsverhogingen.

In de spits ja. Ik reis gemiddeld 5 tot 6 keer per week met de trein waarvan 4 keer in de spits en de overige keren in het weekend of in de daluen. En juist dan moet ik een groot deel van het traject staan of kan ik zelfs niet meer mee zo druk is het dan in de trein.

Reageer