beantwoord

SLT als intercity

  • 9 September 2021
  • 35 reacties
  • 2251 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

Maar je kunt ook eens tevreden zijn met wat je krijgt, het OV hier is op zich al luxe in vergelijking met veel landen elders in de wereld. Je komt hier erg over als een verwend personage die de andere kant van de maatschappij waar luxe niet vanzelfsprekend is niet kent.

Het OV is er om je van A naar B te brengen en dat doet het, alle extra's die de OV bedrijven hierbij aanbieden is dus gewoon pure luxe die je kunt waarderen zodra je die wel hebt in plaats van er over te lopen zeiken als je het niet hebt.

En wat betreft de WC, de meeste SLT's hebben inmiddels wel een WC.

Als je een kind van mij was geweest was je na al dit zeuren en negatief doen je treinkaart kwijtgeraakt en had je kunnen fietsen. Get a Life en waardeer eens wat je wel hebt aan luxe in je leven in plaats van er vanuit te gaan dat luxe overal bij hoort.

En het ergste is dat je waarschijnlijk ook nog zo loopt te zeuren hier terwijl je op een studenten kaart reist en dus onnoemlijk goedkoop een duur product kunt gebruiken.

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Reputatie 7

Het baanlichaam en de onderbouw van het traject Leiden-Alphen aan den Rijn-Woerden is door de slechte bodemgesteldheid ter plekke, ook onvoldoende sterk voor acht intercity’s  per uur. Dat veroorzaakt verzakking van de spoorbaan en schade aan het spoor. 

In het verleden leidde het geschommel van de dubbeldekkers ook tot klachten.

Leiden - Utrecht is geen intercitytrace. Al hoewel de laatste jaren soms wel ic materieel werdt ingezet en dat de trein al enkele jaren niet meer stopt in Vleuten, Terwijde en Leidsche Rijn. Het blijft een enkelsporige boemmel van slechts 40 minuten.

Met de nieuwe dienstregeling gaat deze sprinter doorgetrokken worden naar s' Hertogenbosch. 2x per uur een sprinter en in de spits 4x per uur tot Houten Castellum

Alle treinen gaan dan met SLT rijden.

Leiden - Den Bosch is toch wel een verrassende verbinding. Overigens gaat dit wel weer veel verwarring geven omdat er met twee treinnummers wordt gewerkt, een IC Leiden-Utrecht en een SPR Utrecht-Den Bosch, waarbij de planner aangeeft dat je in Utrecht moet overstappen op hetzelfde spoor. Ben benieuwd wat er op de CTA komt te staan. 

Reputatie 2

Leiden - Utrecht is geen intercitytrace. Al hoewel de laatste jaren soms wel ic materieel werdt ingezet en dat de trein al enkele jaren niet meer stopt in Vleuten, Terwijde en Leidsche Rijn. Het blijft een enkelsporige boemmel van slechts 40 minuten.

Met de nieuwe dienstregeling gaat deze sprinter doorgetrokken worden naar s' Hertogenbosch. 2x per uur een sprinter en in de spits 4x per uur tot Houten Castellum

Alle treinen gaan dan met SLT rijden.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens zijn er ook veel klachten over de SNG, dan met name over de stoelen. Wel heeft de SNG wifi en stopcontacten.

Tussen Leiden en Utrecht zal het niet gaan veranderen, ben ik bang. Vanaf december gaan daar 4 treinen per uur rijden en alleen de sprinters kunnen de benodigde rijtijd daarvoor halen tussen de stations. Het intercitymaterieel kan niet snel genoeg optrekken helaas.

Of dat SLT blijft of dat er ook SNG komt te rijden durf ik niet te zeggen.

Reputatie 7
Badge +4

Deze degradatie geldt ook tussen Utrecht en Rotterdam. Snel ongedaan maken deze ellende, daar hebben we geen intercity voor. Nu is het plannen met de doorgaande echte trein. Als een sneltrein tussen Rotterdam en Utrecht al geen intercitymaterieel verdient.. Vroeger werd altijd aangegeven dat mensen gemiddeld maar tien minuten in dit soort treinen zaten, wat ik niet denk -maar ok. Rotterdam-Utrecht duurt aanmerkelijk langer. Deze twee steden behoren tot de vier grootste in Nederland. En dan geen echte Intercitytrein? Waar moeten die dan wel rijden?

Reageer