beantwoord

SLT als intercity

  • 9 September 2021
  • 35 reacties
  • 2243 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7

Het baanlichaam en de onderbouw van het traject Leiden-Alphen aan den Rijn-Woerden is door de slechte bodemgesteldheid ter plekke, ook onvoldoende sterk voor acht intercity’s  per uur. Dat veroorzaakt verzakking van de spoorbaan en schade aan het spoor. 

In het verleden leidde het geschommel van de dubbeldekkers ook tot klachten.

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

Maar je kunt ook eens tevreden zijn met wat je krijgt, het OV hier is op zich al luxe in vergelijking met veel landen elders in de wereld. Je komt hier erg over als een verwend personage die de andere kant van de maatschappij waar luxe niet vanzelfsprekend is niet kent.

Het OV is er om je van A naar B te brengen en dat doet het, alle extra's die de OV bedrijven hierbij aanbieden is dus gewoon pure luxe die je kunt waarderen zodra je die wel hebt in plaats van er over te lopen zeiken als je het niet hebt.

En wat betreft de WC, de meeste SLT's hebben inmiddels wel een WC.

Als je een kind van mij was geweest was je na al dit zeuren en negatief doen je treinkaart kwijtgeraakt en had je kunnen fietsen. Get a Life en waardeer eens wat je wel hebt aan luxe in je leven in plaats van er vanuit te gaan dat luxe overal bij hoort.

En het ergste is dat je waarschijnlijk ook nog zo loopt te zeuren hier terwijl je op een studenten kaart reist en dus onnoemlijk goedkoop een duur product kunt gebruiken.

Ok, blijkbaar ben jij een fan van SLT dat maakt mij niet uit maar je hoeft niet zo te reageren alsof je op je pik bent getrapt ofzo want het is tevens maar een mening. Jij overdrijft ook wel heel erg jeetje. Ben ik blij dat ik jou kind niet ben in ieder geval.

En nee, Ik reis op eigen kosten want ik krijg geen OV-vergoeding. Ik doe een BBL opleiding. Het is behoorlijk wat duurder dan als je met de auto zou gaan. 

SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

Maar je kunt ook eens tevreden zijn met wat je krijgt, het OV hier is op zich al luxe in vergelijking met veel landen elders in de wereld. Je komt hier erg over als een verwend personage die de andere kant van de maatschappij waar luxe niet vanzelfsprekend is niet kent.

Het OV is er om je van A naar B te brengen en dat doet het, alle extra's die de OV bedrijven hierbij aanbieden is dus gewoon pure luxe die je kunt waarderen zodra je die wel hebt in plaats van er over te lopen zeiken als je het niet hebt.

En wat betreft de WC, de meeste SLT's hebben inmiddels wel een WC.

Als je een kind van mij was geweest was je na al dit zeuren en negatief doen je treinkaart kwijtgeraakt en had je kunnen fietsen. Get a Life en waardeer eens wat je wel hebt aan luxe in je leven in plaats van er vanuit te gaan dat luxe overal bij hoort.

En het ergste is dat je waarschijnlijk ook nog zo loopt te zeuren hier terwijl je op een studenten kaart reist en dus onnoemlijk goedkoop een duur product kunt gebruiken.

Wat een tirade voor een grotendeels terechte opmerking.

SLT zegt het al, een light train. Lightrail is een andere benaming voor opgevoerde tram. Meer is het niet, ook niet qua comfort. Ten opzichte van bijvoorbeeld het Connexxion-materieel op de valleilijn laten de treinen veel te wensen over.

Badge +3

Ik heb er nooit op gelet (reisde hooguit van Utrecht naar Woerden, dus ‘intercity’) maar zat er in dat materieel wel Wifi?

Ik vind het wel een hele nare manier hoe jij tegen klanten praat. je hebt echt weinig respect voor de meningen van anderen maar wel je eigen zelf ingenomen meningen

 

Misschien nog eens een keer bij de NS een psychische hertest afnemen om te kijken of je nog geschikt bent voor het vak machinist, u heeft geen enkele vorm van hoffelijkheid tegenover klanten van de NS. Respectloos

Dat mag jij vinden, net als dat ik vind dat er momenteel hier wat jongeren op het forum actief zijn die overal maar op afgeven omdat er geen “LUXE” aan boord is van de treinen in hun ogen. Lopen te zeuren over dat bepaalde treinen niet aan hun wensen voldoen etc.

Jullie generatie krijgt het nog lastig als het weer eens tegen gaat zitten en luxe niet vanzelfsprekend is.

En dan in twijfel trekken of ik nog geschikt ben voor machinist. :rofl::joy: Pieter laat me niet lachen je komt net kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar zit met je 21 jaar.

 

Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind. Ik betaal in nederland de hoofprijs. In tsjechie is de trein idioot goedkoop, dan valt het wel te verwachten. Maar je betaalt je in nederland kapot aan vervoerskosten. Dan verwacht ik zeker een goede service.

Reputatie 7
Badge +1

Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind.

Je geeft een mening, dan kun je er eentje terug verwachten. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar verwacht niet dat een ander zich dan stil houdt.

Het is begrijpelijk dat je liever echte intercity's ziet rijden op deze trajecten, maar als dat technisch niet mogelijk is (niet snel genoeg optrekken, te slappe bodem) dan houdt het snel op.

En vergeet niet dat SLT inmiddels ook al zo'n 15 jaar oud is. De oudsten zijn uit 2007. Logisch dus dat het niet meer aan alle wensen van tegenwoordig voldoet. Maar de treinen elk jaar voorzien van alle nieuwste technische snufjes vraagt ook de hoofdprijs en is geen optie.

SNG is overigens de enige trein (met FLIRT) die in zowel de eerste als tweede klasse stopcontacten heeft. De intercitytreinen hebben het ook niet. 

Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind. Ik betaal in nederland de hoofprijs. In tsjechie is de trein idioot goedkoop, dan valt het wel te verwachten. Maar je betaalt je in nederland kapot aan vervoerskosten. Dan verwacht ik zeker een goede service.

 

Ja, ik ben zo arrogant (als je het zo wilt noemen) om mijn mening te geven aan jongeren die net komen kijken hoe de echte wereld er uit ziet.

Die service waar je voor betaald krijg je, je betaald nml. simpelweg voor het vervoer van plaats A naar plaats B.  Dat is ook wat je krijgt en dat de nieuwere treinen meer luxe hebben dat is logisch, maar de treinen die al langer rijden die hebben dat simpelweg niet tenzij de trein een grote revisie krijgt waarbij de gehele trein onderhanden wordt genomen.

En dat de nieuwe concurrentie op het spoor met nieuwere treinen rijden is logisch omdat ze later op eht spoor zijn gaan rijden en dus later treinen hebben gekocht. Het is financieel niet mogelijk om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te laten rijden op het Nederlandse spoor.  Net zoals dat jij straks het financieel niet kan permiteren om elk jaar een nieuwe luxe auto te kopen met alles er op en er aan.

 

Vind het wel heel erg kinderachtig al dat gezeur alleen omdat ik mijn mening geef over SLT. Ga lekker iemand anders afzeiken. Kut forum

Reageer