beantwoord

waarom verslechtering dienstregeling `koningsdag’


Reputatie 6

Vandaag wil ik reizen van kampen zuid naar Almere parkwijk. Ipv 2 x per uur kan ik maar 1 x per uur, Ipv rechtstreeks moet ik overstappen op Lelystad en heen en terug moet ik meer dan 20 minuten wachten op Lelystad. Kon dit nu echt niet anders? 

icon

Beste antwoord door Bemined 27 April 2023, 08:39

Bekijk origineel

100 reacties

@Momo Ik geef alleen aan dat het advies van de NS voor de mensen op de werkvloer misschien gezeik kan geven. Niet meer en niet minder. En of @Slidestops of @Loes het hier mee eens zijn? .

Reputatie 7
Badge

Vandaag wil ik reizen van kampen zuid naar Almere parkwijk. Ipv 2 x per uur kan ik maar 1 x per uur, Ipv rechtstreeks moet ik overstappen op Lelystad en heen en terug moet ik meer dan 20 minuten wachten op Lelystad. Kon dit nu echt niet anders? 

Zekers! ;)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/962181260/live-ns-verwacht-nog-drukke-avond-als-een-trein-vol-is-pak-dan-de-volgende

 

En als je echt niet thuis kan komen. Neem dan maar een taxi? 😉

 

artikel 16 1371/2007?

1410 resultaten? Gisteren waren het nog 1560. 😉 maar afgezien van dat.

@Loes & @Slidestops Jaaahhhh (burpje bbbbbruuuhhh)h. .et advies van de NS was…. ;)

(Of moet ik contact opnemen via de klantenservice?)

 

 

🤣🤣

Reputatie 7
Badge

Ik zie NS medewerkers hier. Waarom zijn ze niet aan het werk? 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien omdat ze vrij zijn? Of omdat ze tijdens een pauze even in de community kijken? Ik kan heel veel redenen bedenken.

Vroege diensten moeten ook gesteld worden ;)

@Momo Ik geef alleen aan dat het advies van de NS voor de mensen op de werkvloer misschien gezeik kan geven. Niet meer en niet minder. En of @Slidestops of @Loes het hier mee eens zijn? .

Nee

@iMark Wat zou jij adviseren? “Neem op tijd de trein” OF 

@Slidestops Mijn tip aan de NS is om volgend jaar mensen te adviseren om op tijd naar huis te gaan. Ofwel ik heb geen zin om te bellen. .

Reputatie 7
Badge +3

En als iedereen op tijd naar huis gaat, zijn die treinen vol en moet je alsnog wachten op de volgende. 

En als iedereen op tijd naar huis gaat, zijn die treinen vol en moet je alsnog wachten op de volgende. 

Ja, ook dat is een goed advies. Zeker beter dan gokken op de laatste trein. En dan opzoek naar een TAXI.;)

Reputatie 7
Badge

Voor dagen als vandaag zou ik toch kiezen voor een taxi inplaats van de trein. Duur of niet. Geld moet toch rolen. 💲

Reputatie 7
Badge +3

Je moet gewoon op tijd weg gaan, maar niet op de tijd dat iedereen gaat, want dan zijn de treinen vol en moet je de volgende trein nemen, maar je moet ook vooral niet te laat gaan als iedereen al naar huis is en de trein niet meer vol is, want dan kan het net zijn dat het de laatste is en als er dan wat is moet je een taxi nemen. Je moet eigenlijk gewoon een glazen bol hebben om te weten wat de ideale tijd is om naar huis te gaan. Of je had gewoon thuis moeten blijven.

Vooralsnog schijnt het wel mee te vallen. In dat Telegraaf artikel staat nu: 

22:30 NS ziet drukte in treinen toenemen

De drukte in treinen neemt weer toe op de avond van Koningsdag, na een relatief rustige middag, zegt een woordvoerder van de NS. „Mensen reizen nu volop terug naar huis.”

„Zeker op de stations in Rotterdam, Amsterdam en Arnhem zijn veel mensen te vinden. In Breda verwachten we nog extra toeloop als 538 Koningsdag straks is afgelopen.”

Volgens de woordvoerder hoeven mensen vooralsnog geen overvolle treinen aan zich voorbij te laten gaan. „De drukte blijft goed beheersbaar”, zegt hij.

 

Reputatie 7
Badge

Ik had ook veel klachten verwacht voor vandaag. Maar ik heb er nog niet een gezien hier op het forum. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag wel dit:

 

En eerder vandaag werd er deze melding gedaan

 

De foto van een SNG met (vermoedelijk) kots, zal ik je besparen. 

Reputatie 7
Badge

Vreselijk. Wat is men agressief tegenwoordig. Tenminste...sommige dan. Waar is dat nou goed voor vraag ik mij dan af? Treurig. 

Badge +3

Ook foto’s met wat kots en zo, dat gaat https://twitter.com/VebegoFS (de opvolger van Hago) regelen

Op twitter zijn die nu te brereiken als @schoonmaken 😅

 

Reputatie 7
Badge

Jeetje moet je dit eens lezen. https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/man-bijt-boa-in-gezicht-in-breda/ar-AA1aqWxv?li=BBoPOOe

Reputatie 7

Blij dat ik vandaag moest werken. Op de fiets naar het werk (anderhalf uur fietsen). Alleen in de media wat berichten meegekregen van Koningsdag (een uit zijn voegen barstend centrum van Breda met de oproep “blijf weg, het is te vol!”), maar ik geef helemaal niks om deze feestdag. En die massale toestanden vermijd ik sowieso altijd. De trein op Koningsdag vermijd ik trouwens al jaren; eenmaal meegemaakt maar voorgoed genezen. Wat een herrie en losgeslagen bende was dat. Dronken jongeren, zingen en schreeuwen. Regels als geen alcohol in de trein etcetera: niemand let erop. 

Ook rondom andere festivals en feesten in deze regio vermijd ik treinvervoer door en vanaf de stad waar dit plaatsvindt. 

De meesten interesseert het Koningshuis ook helemaal niks, zeker onder jongeren is het steeds minder populair, was deze week in het nieuws. 27 april is slechts een aanleiding om flink te gaan feesten 😇

 

Badge +3

Auw.. maar ‘in het gezicht bijten’ is dat dan in zijn/haar neus of oor of zo?

Lijkt me ‘fake’, want zelfs een wild beest of waakhond of zo zal nooit voor je gezicht gaan.

Overigens heb ikzelf soms wel probleem-kids in mijn taxi die graag bijten in alles wat in hun buurt komt (als ze het ergens niet mee eens zijn), maar in de buurt van mijn gezicht komen ze natuurlijk nooit met hun mond (krabben en haren trekken soms wel).

Reputatie 7
Badge

Blij dat ik vandaag moest werken. Op de fiets naar het werk (anderhalf uur fietsen). 

 

 

Anderhalf uur fietsen??? Heb je energie teveel?

Ik kan nog niet eens een halfuur lopen en dan ben ik al kapot. 💀 Sinds ik twee keer corona heb gehad ben ik ziek en heb ik totaal geen energie meer en snel buiten adem. 

Reputatie 7
Badge

Auw.. maar ‘in het gezicht bijten’ is dat dan in zijn/haar neus of oor of zo?

Lijkt me ‘fake’,

 

Het was msn nieuws dus lijkt me sterk dat dat fake is. 

Reputatie 7
Badge +3

Auw.. maar ‘in het gezicht bijten’ is dat dan in zijn/haar neus of oor of zo?

 

Misschien was het Hannibal Lecter wel.

 

Reputatie 7
Badge

Auw.. maar ‘in het gezicht bijten’ is dat dan in zijn/haar neus of oor of zo?

 

Misschien was het Hannibal Lecter wel.

 

🤣🤣!!

Reputatie 7

Blij dat ik vandaag moest werken. Op de fiets naar het werk (anderhalf uur fietsen). 

 

 

Anderhalf uur fietsen??? Heb je energie teveel?

Och valt wel mee voor een keer. Bijna anderhalf uur fietsen inderdaad - en op een heel gewone lekker ouderwetse bewust niet-electrische fiets 🙂. Veel calorieën verbrand. Op de terugweg halverwege nog even wat boodschappen gedaan….. 

Badge +3

Het was msn nieuws dus lijkt me sterk dat dat fake is. 

Ik vind van wel, en roeptoeterij over boa geweld heb ik ook een mening over 🤣

Mijn mening is dat ik enig geweld volkomen terecht vind als iemand je oor wil afbijten of zo, en meer niet.

Zomaar in het gezicht van iemand kunnen bijten betekent dat die persoon niet geschikt is. Niemand (jij ook niet) zal dat ooit laten gebeuren (instinctief).

Reputatie 7
Badge

Och valt wel mee voor een keer. Bijna anderhalf uur fietsen inderdaad - en op een heel gewone lekker ouderwetse bewust niet-electrische fiets 🙂. Veel calorieën verbrand. En als ik de trein vermijd heb ik geen andere keus. Op de terugweg halverwege nog even wat boodschappen gedaan….. 

 

Ach.. waarom ook niet. Als je er de conditie voor hebt.😉 Ik was gewoon een beetje jaloers. Want ik kan dat niet meer. 

Reageer