beantwoord

Wat zijn de onveiligste trajecten?

  • 15 October 2023
  • 14 reacties
  • 464 Bekeken

Reputatie 1

NS deelt dit natuurlijk niet, maar er zullen vast interne bronnen zijn. Ooit was Boxtel-Eindhoven, als het goed is een probleem traject door vluchtelingen. 

icon

Beste antwoord door Robert B 15 October 2023, 18:10

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1

Ofwel: wat zijn de probleem trajecten? 

Badge +3

Ik zou bijna zeggen zoek hulp! na het lezen van je topics over angstige dingen.

Voor wat betreft (ooit) Eindhoven - Boxtel zal dat misschien te maken hebben met het GGZ ‘gesticht’ De Grote Beek, waar psychiatrische patiënten soms ontsnapten/vluchtten om zich vervolgens voor een trein te gooien. Daar staan nu hoge hekken en camera's langs het spoor.

Dat heeft verder niets met vluchtelingen te maken. Maar als je asielzoekers bedoelt die zichzelf soms enorm vluchteling vinden, hier totaal niets te zoeken hebben maar wel ‘gewoon’ een woning en uitkering eisen voor hun hele familie? Dat is een ander onderwerp!

Die zal je meestal tussen Weert en Eindhoven tegenkomen, met op dat traject het permanent bewaakte station Maarheeze nabij de secundaire aanmeldlocatie in de voormalige kazerne Crancendonck/Budel.

Ter Apel is de primaire locatie, ook best ‘onveilig’ daar (maar niet voor jou of mij) 🤣

NS deelt dit natuurlijk niet, maar er zullen vast interne bronnen zijn. Ooit was Boxtel-Eindhoven, als het goed is een probleem traject door vluchtelingen. 

Op Den Bosch-Eindhoven zijn altijd al veel "ongelukken" door de aanwezigheid van twee zware psychiatrische inrichtingen in zowel Vught als Eindhoven die beide in de directe nabijheid van het spoor liggen. 

Overigens is eigenlijk heel Brabant wat dit betreft een probleem regio. Ook Oss-Den Bosch, Boxtel-Tilburg, Tilburg-Breda en Breda-Roosendaal kennen verhoudingsgewijs veel aanrijdingen.

Reputatie 7
Badge

Vanwaar deze vraag eigenlijk? Wat is de reden dat je deze stelt, @Harderwijk_Verdient_IC-stop?

Vanwaar deze vraag eigenlijk? Wat is de reden dat je deze stelt, @Harderwijk_Verdient_IC-stop?

Hij wil overal 300kmh gaan rijden in Nederland.

Reputatie 7
Badge

Gaat lastig worden als er ook in Harderwijk gestopt moet worden.

Reputatie 1

Gaat lastig worden als er ook in Harderwijk gestopt moet worden.

Zeker niet. Harderwijk zit precies tussen Amf CS en Zwolle

Badge +3

Zeker niet. Harderwijk zit precies tussen Amf CS en Zwolle

Hoppa, met 300 km/u door Nijkerk, Putten, Ermelo, Nunspeet, ‘t Harde en Wezep?

En dan vol op de rem voor het super belangrijke Harderwijk Centraal? 🙄

Niet om het een of ander hoor, maar er rijden daar ook nog wat sprinters.

Vertel maar, hoe en waar moeten die elkaar passeren/inhalen met 300 km/u?

Afbeelding zegt soms meer dan woorden.

Dit als reactie op je andere topics en reacties over Harderwijk als ‘wereldstad’
Dat is Harderwijk simpelweg niet en gaat het ook niet snel worden, in ieder geval voorlopig niet.

NS zou zeggen “we zetten je suggestie door”. Ik ben geen NS maar wil dat ook wel (niet dus*) voor je doen 🤣

*Hier krijjg ik commentaar op denk ik, want alle suggesties worden natuurlijk zeer serieus genomen ook al krijg je er geen terugkoppeling over 😂

Reputatie 5

Zeker niet. Harderwijk zit precies tussen Amf CS en Zwolle

Hoppa, met 300 km/u door Nijkerk, Putten, Ermelo, Nunspeet, ‘t Harde en Wezep?

En dan vol op de rem voor het super belangrijke Harderwijk Centraal? 🙄

Kan gewoon hoor met een ondergrondse bullet train verbinding op het traject Amersfoort - Harderwijk - Zwolle. Misschien wil de McDonald's wel meebetalen?

Zover ik weet plekken zoals Ter Apel en Maarheze door vooral aggresieve vluchtelingen/asielzoekers die proberen zwart te rijden. Maar ligt eraan wat je onveilig vind. Ik vind zelf Rotterdam ook een onveilig traject door zwervers en drugsgebruikers op de kleinere stations in Rotterdam. Maar tegelijkertijd ook Voorschoten, Boxtel en andere plekken waar een GGZ instelling in de buurt van het spoor zit door het hoge aantal “aanrijdingen” met GGZ patiënten. (de plaatsing van zo'n GGZ instelling vlak naast het spoor is zowiezo al gestoord.)  

Maar tegelijkertijd ook Voorschoten, Boxtel en andere plekken waar een GGZ instelling in de buurt van het spoor zit door het hoge aantal “aanrijdingen” met GGZ patiënten. (de plaatsing van zo'n GGZ instelling vlak naast het spoor is zowiezo al gestoord.)  

Ik neem aan dat je Vught bedoelt in plaats van Boxtel. Die insteling is overigens niet naast het spoor geplaatst maar zit daar al twee eeuwen (dat was ver voor dat de spoorlijn is aangelegd).

Reputatie 5

NS deelt dit natuurlijk niet, maar er zullen vast interne bronnen zijn. 

Op Den Bosch-Eindhoven zijn altijd al veel "ongelukken" door de aanwezigheid van twee zware psychiatrische inrichtingen in zowel Vught als Eindhoven die beide in de directe nabijheid van het spoor liggen. 

Is vandaag voor de tweede keer binnen vijf dagen raak tussen Haarlem en Voorhout. Zal ook wel vooral met aanwezigheid van inGeest (GGZ) te maken hebben in Bennebroek/Vogelenzang. Ligt ook netjes aan het spoor, dus je loopt zo (vanuit je slaapkamer) het spoor op.

Reputatie 7

Den haag - Rotterdam - Dordrecht en Den helder - Alkmaar hoor ik door veel van mijn collega HC's altijd bestempeld worden als vervelende trajecten waar altijd wel wat aan de hand is (sociale veiligheid/agressie).

Als we het hebben over aanrijdingen dan worden Ermelo en Wolfheze vaak genoemd.

Als we het hebben over aanrijdingen dan worden Ermelo en Wolfheze vaak genoemd.

Ook twee plaatsen met een psychiatrische instelling vlakbij het station.

Reageer