beantwoord

Wijziging telefoonnummer NS klantenservice

  • 11 August 2022
  • 31 reacties
  • 1400 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3

Een 088 67 21 2×× nummer krijg ik met geen mogelijkheid (ook niet heel eventjes) te zien, met welke browser ik ook probeer.

Het zal inderdaad wel met cookies te maken hebben.

Gelukkig is het geen ‘vishing’ of zo (haha KPN https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-vishing.htm)

Off-topic: op https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm legt dikkopje Dennis (ook een vis of wordt het een kikker, zoals een rups naar vlinder?) dat even uit. Met de juiste term, phishing 😴

Over dat 088 nummer geen zorgen, dat is altijd ‘normaal tarief’ (dus bij pre/postpaid je belminuten en bij een bundel niets, behalve de teller van je resterende belminuten als je lang in de wacht staat).

Reputatie 7
Badge +2

Eens even in verschillende browsers gekeken: In Edge kreeg ik het 030-nummer, in Chrome en Firefox het 030-nummer wat direct verspringt naar een 088-nummer.

Vervolgens in Edge een InPrivate venster gebruikt, daarin verschijnt ook het 030-nummer wat opeens verspringt naar een 088-nummer.

Opvallend daarentegen dat als ik nu weer op NS.nl naar Klantenservice ga en dan op “alles over klantenservice” klik voor de pagina die doorlinkt naar die met alle contactmogelijkheden er weer wat anders gebeurt. Dan zie ik eerst die pagina openen namelijk, om vervolgens te verspringen naar deze pagina waarop nergens een telefoonnummer meer te vinden is…

 

Edit: dit lijkt wel compleet random te zijn: nu krijg ik opeens weer alleen het 030-nummer in chrome en verspringt ‘ie van 030 naar 088 in Edge. Waar ik dus opeens bovenstaande pagina ook niet meer te zien krijg.

Reputatie 7
Badge +3

Toch wordt ook nog gewoon het 030 nummer gegeven op Twitter.

 

En ik zie ook dat door een andere medewerker weer een ander nummer uit die 088 67 21 2×× nummerreeks gegeven wordt. 

 

 

Heb je al gekeken of je met het wissen voor cookies weer het 030 nummer te zien krijgt? In Chrome werkte dat, wellicht in Firefox ook. 

Reputatie 7
Badge +3

De Twitter medewerkers geven het 088 nummer als nummer voor telefonische bereikbaarheid.

Ik gebruik overigens Firefox.

Reputatie 7
Badge +3

Het 088 nummer wat MoDe nu te zien krijgt is wel weer een ander 088 dan wat ik toen te zien kreeg. Ik kreeg na het verwijderen van cookies wel weer gewoon het 030 nummer in Chrome (en nu ook).

@MoDe probeer eens je cookies te wissen en kijk dan nog eens.

 

Omdat het in het archief staat, even een screenprintje van mijn bericht toen.

 

Badge +3

Dat ligt een beetje aan je browser, maar beide nummers werken.

Uit een oud (archief) topic:

Chrome: 030 nummer
Chrome (Incognito modus): 030 nummer dat plots verandert in 088 nummer (plus een melding over cookies accepteren)
Nog een poging Incognito: 030 nummer

Die 088 67 21 2×× nummerreeks is dus legitiem (en kost je niets extra), maar zou in principe overschreven moeten worden door het algemene 030 nummer, op https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reageer