beantwoord

Geld terug bij vertraging (geen reishistorie)

  • 25 April 2022
  • 36 reacties
  • 1016 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat is niet wat ik las, het lijkt er meer op dat hij van te voren thuis even heeft gekeken en toen besloten heeft maar niet op pad te gaan:

"Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden."

Maar even verderop staat:

Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren?

Waarom moet iemand die besluit een halfuur later te gaan en zijn rit gewoon kan maken überhaupt geld terug krijgen? Dit riekt naar claimen of maar zoveel mogelijk geld te vangen.

Omdat die persoon gewoon een halfuur vertraagd is? Dit riekt nergens naar, behalve dat iemand dat halfuur niet op het station heeft gewacht maar thuis. Bij papieren tickets is dat hetzelfde, alleen is er dan geen digitaal spoor waaraan je kunt zien waar je gewacht hebt.

Als je van mening bent dat inchecken voor de uitgevallen trein verplicht is, laat dan zien waar in de voorwaarden dat staat.

Dat is niet wat ik las, het lijkt er meer op dat hij van te voren thuis even heeft gekeken en toen besloten heeft maar niet op pad te gaan:

"Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden."

Maar even verderop staat:

Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren?

Waarom moet iemand die besluit een halfuur later te gaan en zijn rit gewoon kan maken überhaupt geld terug krijgen? Dit riekt naar claimen of maar zoveel mogelijk geld te vangen.

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt er op dat je weer eens probeert kunstmatig een regeling zodanig op te rekken dat iedereen onbeperkt geld kan gaan claimen. Een bedenkelijke mentaliteit.

De regeling heet niet voor niets Geld Terug Bij Vertraging, wat impliceert dat je tijdens je reis vertraging hebt opgelopen en niet dat je besloten hebt om thuis te blijven.

Ik suggereer nergens dat je moet kunnen claimen als je niet reist, dus ik zie niet waar je beschuldiging vandaan komt. En al helemaal niet waar dat "weer eens” vandaan komt. Verder zou ik graag over de inhoud discussiëren: wat zijn de regels in dit geval.

En ik meen te hebben begrepen dat de TS wel degelijk heeft gereisd. Mocht dat niet zo zijn, dan is een claim inderdaad onterecht.

@rvdborgt

Het lijkt er op dat je weer eens probeert kunstmatig een regeling zodanig op te rekken dat iedereen onbeperkt geld kan gaan claimen. Een bedenkelijke mentaliteit.

De regeling heet niet voor niets Geld Terug Bij Vertraging, wat impliceert dat je tijdens je reis vertraging hebt opgelopen en niet dat je besloten hebt om thuis te blijven of een uurtje later te gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet wat ik las, het lijkt er meer op dat hij van te voren thuis even heeft gekeken en toen besloten heeft maar niet op pad te gaan:

"Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden."

Maar even verderop staat:

Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren?

Reputatie 7
Badge +1

Dat wordt wel lastig, Jamesdeursen, omdat er geen bewijs is dat je die trein had willen nemen. Heb je op een later tijdstip alsnog ingecheckt? Advies is om direct in te checken, zodat we in het systeem terug kunnen zien dat je die trein had willen nemen en hoe lang je hebt moeten wachten.

Er is in de GTBV-voorwaarden, voor zo ver ik kan zien, geen verplichting om naar het station te gaan om al in te checken en daar de vertraging af te wachten.

Afgelopen tijd heb ik aardig wat vertragingen meegemaakt (langer dan een halfuur). Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden. Nu moet ik voor het geld terug vragen een reis uit mijn reishistorie opgeven, maar de rit die ik normaal gesproken zou pakken staat er nu natuurlijk niet tussen. Hoe kan ik nu alsnog geld terugvragen voor deze ritten? Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren

Ik vrees dat u geen geld terug kunt vragen voor ritten die u niet gemaakt hebt. Er is een regeling die geld terug geeft als tijdens uw reis vertraging hebt opgelopen maar geen regeling waarbij u geld terugkrijgt als u van uw reis hebt afgezien.

Wat ik begrijp is dat Jamesdeursen niet van zijn reis heeft afgezien maar de trein van een halfuur later heeft genomen en dus vertraagd was.

Dat is niet wat ik las, het lijkt er meer op dat hij van te voren thuis even heeft gekeken en toen besloten heeft maar niet op pad te gaan:

"Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden."

 

Dat wordt wel lastig, Jamesdeursen, omdat er geen bewijs is dat je die trein had willen nemen. Heb je op een later tijdstip alsnog ingecheckt? Advies is om direct in te checken, zodat we in het systeem terug kunnen zien dat je die trein had willen nemen en hoe lang je hebt moeten wachten.

Reputatie 7
Badge +1

Afgelopen tijd heb ik aardig wat vertragingen meegemaakt (langer dan een halfuur). Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden. Nu moet ik voor het geld terug vragen een reis uit mijn reishistorie opgeven, maar de rit die ik normaal gesproken zou pakken staat er nu natuurlijk niet tussen. Hoe kan ik nu alsnog geld terugvragen voor deze ritten? Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren

Ik vrees dat u geen geld terug kunt vragen voor ritten die u niet gemaakt hebt. Er is een regeling die geld terug geeft als tijdens uw reis vertraging hebt opgelopen maar geen regeling waarbij u geld terugkrijgt als u van uw reis hebt afgezien.

Wat ik begrijp is dat Jamesdeursen niet van zijn reis heeft afgezien maar de trein van een halfuur later heeft genomen en dus vertraagd was.

Afgelopen tijd heb ik aardig wat vertragingen meegemaakt (langer dan een halfuur). Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden. Nu moet ik voor het geld terug vragen een reis uit mijn reishistorie opgeven, maar de rit die ik normaal gesproken zou pakken staat er nu natuurlijk niet tussen. Hoe kan ik nu alsnog geld terugvragen voor deze ritten? Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren

Ik vrees dat u geen geld terug kunt vragen voor ritten die u niet gemaakt hebt. Er is een regeling die geld terug geeft als u tijdens uw reis vertraging hebt opgelopen maar geen regeling waarbij u geld terugkrijgt als u van uw reis hebt afgezien. Dat is namelijk oncontroleerbaar, u zou dan thuis iedere dag kunnen kijken of er ergens een vertraging is geweest en dan maar raak claimen.

Reputatie 7
Badge

Als u zorgt dat u níet bent ingelogd bij Mijn NS, kunt u gewoon zelf uw vertrek- en aankomsstation en tijden etc. invullen.

Reageer