Transacties onjuist in MijnNS, wel goed op ov-chipkaart | NS Community
beantwoord

Transacties onjuist in MijnNS, wel goed op ov-chipkaart

  • 20 December 2022
  • 8 reacties
  • 215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemorgen,

 

Ik reis met een NS Flex Weekend Vrij abonnement. Nu heb ik al meerdere keren gehad, dat de transacties niet (goed) in MijnNS zichtbaar worden. Voor het aanvragen van Geld Terug Bij Vertraging is dit vervelend, omdat dan de aanvragen worden afgewezen wegens ontbrekende geldige in- of uitcheck.

 

Als ik op mijn kaart zelf kijk via een kaartautomaat op het station, dan staan de transacties er wel gewoon op. Zelfs de controle momenten en aanschaf toeslagen ICD. 

 

Nu maak ik steeds een foto van het scherm op de kaartautomaat waarop mijn transacties van de kaart staan (dat zijn steeds de laatste 10).

 

Helaas werd een aanvraag Geld Terug afgewezen, terwijl ik op de mail terug had gereageerd met een foto die ik had gemaakt. Reden geen geldige uitcheck.

 

Hebben meer mensen problemen met onjuiste weergave van de transacties? En eventueel met Geld Terug vragen?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 December 2022, 10:06

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Zeeuwse treinreiziger,

Gaat dit om recente reizen of reizen van langer geleden? Het kan bij Flex een tijdje duren voor alle transacties goed zichtbaar zijn in de reishistorie. Meestal enkele dagen, maar soms duurt het tot enkele weken voor alles goed verwerkt is.

Voor het terugvragen van geld is dit inderdaad heel irritant.

Reputatie 5

Dit komt vaker voor inderdaad, ook bij mij, zie onderstaande discussie. Ook na maanden blijft het reisoverzicht in MijnNS soms incompleet. Er lijkt, bij mij althans, een merkwaardige correlatie tussen controle en incompleet blijven van het overzicht. Ik ben gelukkig (😟) voor het laatste gecontroleerd ergens in oktober, dus mijn claims bij vertraging heb ik zonder problemen kunnen invoeren.

 

 

LauraNS wist in die discussie te melden:

Nee, dat vind ik opzich ook wel wat vreemd. Ik heb toch net even gebeld met de IT-afdeling over deze case, maar ze konden met vertellen dat je niet alleen bent en dat ze op de hoogte zijn van dit soort situaties. Dit zou volgens hen niks te maken hebben met controle (al vind ik hem in dit geval wel héél toevallig natuurlijk), maar dat ze dus wel al bezig zijn met dit fenomeen.

Hallo Zeeuwse treinreiziger en welkom bij de NS Community,

 

Erg merkwaardig dat je claim is afgewezen terwijl je bewijs had geleverd dat je wel was uitgecheckt. Ik wil je het advies geven om nogmaals een reply te sturen en aan te geven dat de check uit wel is gedaan. Ik ben bang dat mijn collega je foto over het hoofd heeft gezien en naar de gegevens in ons systeem heeft gekeken. 

 

Voor de meelezers bijna in alle gevallen zijn alle gegevens na een tijdje wel compleet en kan je na een week de complete transacties inzien.

Bedankt voor jullie snelle reacties :)!

@mrfreeze ik heb dit probleem met recente reizen en met reizen verder terug in de tijd. 

@Eberkhout zelf had ik ook al het idee dat het ontstaat bij een “extra mutatie” van een controle of aanschaf van een toeslag ICD. Maar dat zal vast toeval zijn dan.

@Erryt NS ik ga je advies inderdaad maar opvolgen dan

 

Reputatie 5

Dit fenomeen is bij mij ook een aantal keer opgetreden. Dit jaar zijn diverse reizen met Flex Weekend Vrij in Mijn NS incompleet, terwijl de transactie op de chipkaart zelf wel gewoon zichtbaar is. Ik meldde het ook al in DIT en DIT topic.

Ook ik had telkens kaartcontrole op zo'n incomplete reis, dus het heeft er zéér sterk de schijn van dat de apparatuur van de conducteur iets beïnvloedt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is voor mij ook nieuw dat controlemomenten zichtbaar zijn in de transacties op de automaat. Dat maakt de verdenking dat dat er toch iets mee te maken heeft wel groter.

Badge +3

Het is voor mij ook nieuw dat controlemomenten zichtbaar zijn in de transacties op de automaat. Dat maakt de verdenking dat dat er toch iets mee te maken heeft wel groter.

Controles worden inderdaad als ‘transactie’ geregistreerd op een kaart en kunnen van alles verstoren blijkbaar (zoals een reis die niet als één geheel meer gezien wordt)?

Off-topic maar gerelateerd: bij mij ging het (NS Flex) al mis bij een bus-bus overstap binnen 35 minuten waar een stationspassage (Eindhoven Centraal) tussen zat. Dubbel instaptarief gerekend, maar dat (uiteindelijk) terug gekregen via de busvervoerder.

Beste allen, ik ben blij met jullie reacties 🙂! Dank jullie wel.

Misschien nog ter verduidelijking: ik heb inderdaad 3 vragen gepost. Dit zijn echte praktijkvoorbeelden van reizen gemaakt op 3 verschillende dagen. 

Reageer