conducteur



Toon eerste bericht

37 reacties

Kijk er komen oplossingen. Wil iedereen die denkt in problemen die voor zich houden😜

Heeft die conducteur u ook verteld hoe "wij" dat dan gaan doen zonder er van uit te gaan dat er onbeperkte hoeveelheden geld zijn.

Dat zeg ik toch? Luister eens

Even nog een pijnpunt. We hebben ook problemen met de monteurs, ook tekort, waardoor niet alle treinen inzetbaar zijn. Vandaar dat ze vaak korter zijn in bv de spinterseries 😕. Vind ik ook niet fijn....

Ok nog een probleem erbij. Andere thread?

Conducteurs krijgen nu geen verlof meer, natuurlijk om de treinen zoveel mogelijk te laten rijden. Maar daardoor raken ze uitgeput en gaan elders ah werk..

Zo uitgeput raken ze niet van het machinistenhokje naar de eerste heen en weer lopen. Dat is wat de conducteur vanmorgen deed.

Edit: die van nu loopt van de stoel in de 1e klas naast de tussendeur naar de deur om te openen en sluiten. Nog geen controle gedaan de afgelopen 3 kwartier.

Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen? Denk eens even na over wat ze meemaken op een trein, or worse voor een trein..

Voor regionale treintjes met eenmansbediening geldt datzelfde toch? En een buschauffeur kan ook niet tegelijkertijd de bus parkeren en eerste hulp verlenen.

Toch is de conducteur op de bus al heel lang afgeschaft.

En trouwens, als je eerst de conducteur moet zien te vinden voordat er hulp verleend kan worden gaat er wellicht zelfs meer tijd verloren dan met een intercom voor contact met de machinist. De conducteur kan immers ook op een ander treinstel zitten, dan kan hij ook pas helpen zodra de machinist ergens gestopt is.

Eerste hulp willen verlenen in een trein is een vorm van overdreven kwaliteit bieden. Door dat te willen hou je veel minder conducteurs over..

Reputatie 7
Badge +3

Conducteurs krijgen nu geen verlof meer, natuurlijk om de treinen zoveel mogelijk te laten rijden. Maar daardoor raken ze uitgeput en gaan elders ah werk..

Zo uitgeput raken ze niet van het machinistenhokje naar de eerste heen en weer lopen. Dat is wat de conducteur vanmorgen deed.

Edit: die van nu loopt van de stoel in de 1e klas naast de tussendeur naar de deur om te openen en sluiten. Nog geen controle gedaan de afgelopen 3 kwartier.

Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen? Denk eens even na over wat ze meemaken op een trein, or worse voor een trein..

Wie ik ben? Kan ik beter aan jou vragen.

Conducteurs krijgen nu geen verlof meer, natuurlijk om de treinen zoveel mogelijk te laten rijden. Maar daardoor raken ze uitgeput en gaan elders ah werk..

Zo uitgeput raken ze niet van het machinistenhokje naar de eerste heen en weer lopen. Dat is wat de conducteur vanmorgen deed.

Edit: die van nu loopt van de stoel in de 1e klas naast de tussendeur naar de deur om te openen en sluiten. Nog geen controle gedaan de afgelopen 3 kwartier.

Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen? Denk eens even na over wat ze meemaken op een trein, or worse voor een trein..

Wie ik ben? Kan ik beter aan jou vragen.

Nogmaals mensen die denken in problemen, hou je bezig met je eigen leven waarschijnlijk heb je daar veel op te lossen met deze mentaliteit

@RIJS Ik waardeer je optimisme en iedereen is natuurlijk welkom om de discussieren over problemen en suggesties voor te dragen, maar ik wil je wel verzoeken om te proberen om ook kritiek op jouw standpunt wat gracieuzer te accepteren. Vrijwel alle gebruikers die tot dusver hebben gereageerd zijn zeer doorgewinterde reizigers, waarbij Loes en Jeroen zelfs (ex-)treinpersoneel zijn die de hele problematiek op de eerste rang mee krijgen of hebben gekregen. Hun reacties zijn zeker niet ongegrond. Je mag het uiteraard niet met ze eens zijn, maar reageer dan op zijn minst met constructieve onderbouwing, in plaats van Dat zeg ik toch? Luister eens” en Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen?“.

Heeft die conducteur u ook verteld hoe "wij" dat dan gaan doen zonder er van uit te gaan dat er onbeperkte hoeveelheden geld zijn.

Reputatie 3

Uiteraard, ik denk dat het niet uit maakt wie u spreekt, maar iedereen laat natuurlijk het liefst alle treinen rijden…

@RIJSIk waardeer je optimisme en iedereen is natuurlijk welkom om de discussieren over problemen en suggesties voor te dragen, maar ik wil je wel verzoeken om te proberen om ook kritiek op jouw standpunt wat gracieuzer te accepteren. Vrijwel alle gebruikers die tot dusver hebben gereageerd zijn zeer doorgewinterde reizigers, waarbij Loes en Jeroen zelfs (ex-)treinpersoneel zijn die de hele problematiek op de eerste rang mee krijgen of hebben gekregen. Hun reacties zijn zeker niet ongegrond. Je mag het uiteraard niet met ze eens zijn, maar reageer dan op zijn minst met constructieve onderbouwing, in plaats van Dat zeg ik toch? Luister eens” en Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen?“.


ik kan me vinden in je commentaar, excuus voor hoe mijn tekst overkomt.
 

Ik bedoel het volgende: we hebben Alleen oplossingen nodig, denken in problemen draagt daar niet aan bij in mijn ogen

Reputatie 7
Badge +1

In heel veel sectoren kun je door efficiënter te werken ongetwijfeld meer bereiken met minder mensen.

Het probleem hierbij is echter dat een machinist slechts één trein tegelijk kan rijden, en een conducteur ook niet op meerdere treinen tegelijk kan ingezet worden.

Daar kun je dus moeilijk in gaan snijden. En daarom worden er treinen geschrapt, zodat er geen treinen onverwachts uitvallen als er opeens geen beschikbaar personeel is.

Reageer