corona en conducteurscontrole - verspreiding door aanraken vervoerbewijs?

  • 22 September 2020
  • 30 reacties
  • 1837 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

wat is belangrijker? de gezondheid van de passagiers? of ns controle van conducteurs tijdens pandemie?

de gezondheid van de passagiers staat boven de taak van controle van de ns

hoeft geen ns controle tijdens de pandemie of beter geregeld 

Welkom op dit forum,

 

Gezien de titel van uw onderwerp, ging ik er even vanuit dat de conducteur luidt hoestend en niezend voorbij is gekomen. Gelukkig is dat niet het geval. 1,5 meter afstand houden kan niet in het OV vandaar dat iedereen een mondkapje op moet hebben. Ook de conducteur zal een mondkapje hebben gedragen. Bij de zeer zeldzame controles die ik in de afgelopen periode heb gehad. hadden de conducteurs meestal een soort blaadje waarop verzocht werd om de pas daarop te leggen en dan te scannen. Er vond dan inderdaad geen contact plaats. Deze conducteur is blijkbaar wat minder angstig en pakt wel gewoon het kaartje in zijn hand. In de plaatselijke supermarkt zie ik ook nog steeds heel veel mensen spullen pakken en dan weer terugzetten. Als u dan vervolgens bijvoorbeeld het pak melk pakt loopt u natuurlijk ook kans op besmetting. Onderzoeken hebben volgens mij al aangewezen dat de kans dat de besmetting over wordt gedragen via zo'n betaalkaart praktisch nihil is. Ik vind derhalve uw onderwerp nogal paniekzaaierig overkomen en verzoek u vriendelijk deze te wijzigen.

Edit door Moderator: Delen van dit bericht kunnen irrelevant zijn geworden of uit context zijn getrokken, doordat het oorspronkelijk als reactie was op een ander getiteld topic.

ook de ns conducteur in de trein ICD vanaf schiphol 17:37 naar rotterdam op maandag 21 september 2020 heeft controle uitgevoerd in de train en zij verspreidt de coronavirus omdat zij raakt de treinkaartjes van alle passagiers zonder bescherming en zij respecteert niet de 1,5 meter afstand tijdens de controle. Waarom doet het NS dit ?

Reageer