beantwoord

Gasfornuis - gekke vraag

  • 25 April 2017
  • 36 reacties
  • 2372 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

@Susy het gaat niet om hoe het eruit ziet, maar om de grootte, icm de steekkar, icm de hoogte tussen trein en perron en dergelijke. Dat ga je al met minimaal 2 man moeten doen en gaat volgens mij gevaarlijke situaties opleveren bij het vertrekproces.
Reputatie 7
Ik denk, meegenomen dat hij waarschijnlijk niet binnen de toegestane afmetingen zal vallen, dat het niet handig is om een gasfornuis te vervoeren in de trein. Zoals Slidestops al aangeeft, dit is niet de bedoeling om in de trein mee te nemen. Persoonlijk denk ik ook dat het een crime wordt om te vervoeren.
@Slidestops: Ik zeg niet dat ik dit ga doen, maar wat als een product als dit in een doos zit?
Er staat niet letterlijk in de voorwaarden dat het kleiner moet zijn, alleen dat de NS gemachtigd is grotere handbagage te weigeren. Dus het ligt aan de conducteur of deze het toelaat, hij mag het weigeren, maar is dat niet verplicht. Dat de NS handbagage definieert als 'gemakkelijk te vervoeren' staat wel zwart op wit, dus je moet het fornuis met Ć©Ć©n simpele beweging de trein in en uit kunnen tillen 😃
Deze past!

www.siemens-home.bsh-group.com/nl/productoverzicht/koken-en-bakken/bakovens-en-fornuizen/freestandingcookers1/HX423211N
In ieder geval mijn antwoord uit de praktijk; bij mij gaat ie niet mee.
@Gert-Jan, dit was ook mijn eerste gedachte. Een gasfornuis is niet breder
/dieper dan 80cm, wel hoger denk ik.
Een gasfornuis onder de 85 85 85 lijkt me sterk 😉 en krijg die maar eens een trein ingetild..
Reputatie 4
Badge
Een gasfornuis mag niet mee in de trein omdat het nogal gevaarlijk is. U kunt beter een auto met aanhanger hebben, maar in de trein is het niet toegestaan.

Waar baseer je dat op?

De algemene voorwaarden van NS definiƫren handbagage als De bagage die u als gemakkelijk mee te voeren, draagbaar dan wel met de hand
verrijdbaar
bij u heeft."
Op een steekkar is het fornuis met de hand verrijdbaar.

Helaas zit er ook een clausule in de algemene voorwaarden die de conducteur het recht geeft om iedereen met bagage de trein uit te zetten. Dus grote kans dat u heel lang bezig bent om in Den Bosch aan te komen als dat al lukt.

Welke Voorwaarden gelden voor uw Handbagage?
Uw Handbagage is uw eigen verantwoordelijkheid. U dient ervoor te zorgen dat uw Handbagage het gangpad en de nooduitgangen niet verspert, het in- en uitstappen van uw medereizigers of het NS personeel niet belemmert of hindert, en niet een zitplaats inneemt indien een medereiziger daarop aanspraak maakt.

NS kan u de toegang tot de trein weigeren of u verplichten de trein te verlaten als NS van oordeel is dat uw Handbagage, of het gebruik daarvan, hinder veroorzaakt of zal veroorzaken. NS mag dit in ieder geval doen als de hoogte, breedte of diepte van uw Handbagage meer dan 85 centimeter bedraagt.
Ok 🙂
Een gasfornuis mag niet mee in de trein omdat het nogal gevaarlijk is. U kunt beter een auto met aanhanger hebben, maar in de trein is het niet toegestaan.

Reageer