halve of geen Mondkapjes

  • 5 February 2022
  • 32 reacties
  • 971 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Badge +3

Overigens zijn de ziekenhuisopnames vandaag weer fors gestegen. Hoe zou dat nou toch komen?

Volgens https://coronadashboard.rijksoverheid.nl valt dat reuze mee, en is het 7-daags gemiddelde eigenlijk stabiel.

Volgens de absolute getallen zouden er vandaag (di 8 februari) wel ineens bijna 395.000 mensen positief getest zijn, t.o.v. de pakweg 80.000 de dagen ervoor (zondag en maandag). Maar dat getal klopt natuurlijk niet, want zoveel testcapaciteit is er niet eens.

Als je kijkt op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/ziekenhuis-opnames dan is het aantal bezette ‘gewone ziekenhuisbedden’ ook niet schrikbarend gestegen t.o.v. een maand geleden. Schommelt pakweg tussen de 1000 en 1500.

Dat het er 75 meer zijn dan gisteren (met gisteren die ‘forse’ stijging van 146) zegt dus niet zo veel.

Reputatie 2

Ik draag hem ook op mijn kin.  Ik ben net hersteld en recent geboosterd. Niet besmettelijk dus op het moment. Bovendien stelt Omikron niets voor als ziekmaker. Kijk naar de cijfers. 100000 besmettingen per dag. 10 doden. 

Dit tekent precies het probleem hier in Nederland:

Er zijn maatregelen/regels opgesteld, en iedereen heeft wel een reden om zich er vervolgens niet aan te hoeven houden. Van controle is geen sprake, dus vrij spel.

Het punt is dat het nog steeds verplicht is (wat je er ook van vindt), en we ons er dus aan moeten houden. Als we voor alle verschillende mensen en situaties uitzonderingen moeten gaan maken is het hek van de dam, want dan heb je geen flauw idee meer wie wel of geen mondkapje hoeft te dragen.

Alijden zelf na blijven denken of iets nuttig is of niet. Ik heb hem afgelopen jaar gedragen,  maar nu heeft het geen zin meer. Als de conducteur langsloopt doe ik hem snel weer even op.

Misschien moet je eens informeren bij de mensen die corona hebben in het ziekenhuis of op de IC hoe zinvol zij het dragen van een mondkapje vinden.. 

Door jouw totaal onverantwoordelijke gedrag en het gedrag van medereizigers die het ook allemaal een zorg zal zijn test ik me suf voor ik naar mijn bejaarde moeder durf te gaan.

Dat heb ik al gevraagd,  ik werk namelijk in dat ziekenhuis.  Bijna allemaal patiënten die zo dom waren om zich niet te laten vaccineren.  

Reputatie 5

Ik draag hem ook op mijn kin.  Ik ben net hersteld en recent geboosterd. Niet besmettelijk dus op het moment. Bovendien stelt Omikron niets voor als ziekmaker. Kijk naar de cijfers. 100000 besmettingen per dag. 10 doden. 

Dit tekent precies het probleem hier in Nederland:

Er zijn maatregelen/regels opgesteld, en iedereen heeft wel een reden om zich er vervolgens niet aan te hoeven houden. Van controle is geen sprake, dus vrij spel.

Het punt is dat het nog steeds verplicht is (wat je er ook van vindt), en we ons er dus aan moeten houden. Als we voor alle verschillende mensen en situaties uitzonderingen moeten gaan maken is het hek van de dam, want dan heb je geen flauw idee meer wie wel of geen mondkapje hoeft te dragen.

Alijden zelf na blijven denken of iets nuttig is of niet. Ik heb hem afgelopen jaar gedragen,  maar nu heeft het geen zin meer. Als de conducteur langsloopt doe ik hem snel weer even op.

Misschien moet je eens informeren bij de mensen die corona hebben in het ziekenhuis of op de IC hoe zinvol zij het dragen van een mondkapje vinden.. 

Door jouw totaal onverantwoordelijke gedrag en het gedrag van medereizigers die het ook allemaal een zorg zal zijn test ik me suf voor ik naar mijn bejaarde moeder durf te gaan.

Dat heb ik al gevraagd,  ik werk namelijk in dat ziekenhuis.  Bijna allemaal patiënten die zo dom waren om zich niet te laten vaccineren.  

Dat zou heel goed nieuws zijn, als het op waarheid zou berusten. Maar helaas is het zo, dat mensen met een kwetsbare gezondheid ondanks eerdere vaccinaties toch in het ziekenhuis terechtkomen met corona, naast niet-gevaccineerde patiënten. En dat er nog steeds veel kwetsbare mensen, die hoewel ze gevaccineerd zijn, bezwijken aan corona.

Als je in een ziekenhuis zou werken zou jij dat toch ook moeten weten?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi 123topicmouse en welkom bij de NS Community. 

Jammer om te lezen dat dat er zoveel reizigers in de trein zaten zonder of een verkeerd gedragen mondkapje! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je je onveilig voelt in de trein. De regels zijn inderdaad regels en we verwachten dan ook dat iedere reiziger zijn of haar verantwoordelijkheid hierin neemt. Het kan voorkomen dat je geen conducteur tegenkomt tijdens de reis omdat deze nog andere taken heeft die tijdens de reis uitgevoerd moeten worden. Ik zal je melding over dit traject van vandaag doorzetten. Bedankt voor het melden hiervan.

Reputatie 6
Badge +2

Bij het vertrekproces is het belangrijk om te kijken of alles goed en veilig verloopt wanneer de reizigers in- en uitstappen. Dit zal veel, maar niet alle tijd innemen, daarom heb ik de melding ook doorgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Het is voor hen jammer dat we in een ikke-ikke-maatschappij leven. 

Het is voor hen nog een geluk dat we in Nederland leven. In veel andere landen zouden ze hun huis al niet meer uit kunnen. Corona blijft, en die mondkapjes gaan toch echt ook hier ooit verdwijnen.

Reputatie 2

Ik draag hem ook op mijn kin.  Ik ben net hersteld en recent geboosterd. Niet besmettelijk dus op het moment. Bovendien stelt Omikron niets voor als ziekmaker. Kijk naar de cijfers. 100000 besmettingen per dag. 10 doden. 

Reageer